Nistelrooy Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Det var veldig lett å kvalifisere seg, ja. Jeg skal møte en fyr fra Macedonia, tror jeg kommer til å slå han ut. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 37 poeng i dag. Ireland stod for 16 av dem! Er sååååå jevnt mellom meg og han duden jeg møter i Fantasy Cup. Det som avgjør, er nok om Ireland får noe bonus (det burde han etter TRE assists og ETT mål), og om Agbonlahor får assist på straffen til Villa. Lenke til kommentar
Kjakan24 Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Fornøyd med denne runden tross krisedårlig stemning med 2 poeng totalt på Agbonlahor og L.Young vs Arsenal. Har 68 poeng i skrivende stund. Får 72 poeng etter Bonus på Lampard (min 1, C=2) og Ireland (2-3p). Lenke til kommentar
Latias Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Akkurat nå, er jeg ute av Fantasy Cup med ett fattig poeng... Hadde det blitt likt, hadde jeg vært videre, fordi jeg har flere målscorere (Ireland). Sånt skjer når idiotforsvaret kun plukker opp ett poeng... Endret 26. desember 2008 av Latias Lenke til kommentar
Kjakan24 Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Sånt skjer når idiotforsvaret kun plukker opp ett poeng... Hvem var dine 5 forsvarere og hvem brukte du i ellveren? -Tipper du satt med Boswingwa ihvertfall. Selv hadde jeg: Forsvar GW 19: Assou-Ekotto 4.4 mil - 6p A.Cole - 6.5 mil - 10p L.Young - 4.4 mil - 1p Litt bittert med siste da jeg kjøpte inn Paintsil for Belhadj før runden. Sistnevnte scoret 1 mål og fikk 6p. Paintsil fikk også 6p. Men jeg satset på at Villa skulle klare Arsenal til 0-0, 1-0. Kampen sett under et så fortjente Villa tre poeng og normalt slipper de inn 0-1 mål der. Uflaks at det ble 2 baklengs for Villa idag. Endret 26. desember 2008 av Kjakan24 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Forsvaret: Laursen (spilte ikke) - Hangeland (spilte ikke) - Ricketts (suspendert) - Bosingwa (spilte kun første omgang) - Steinsson (spilte hele kampen, men fikk minuspoeng og endte på 0). Laget: VDS (6p) Hangeland (0p) - Bosingwa (1p) - Steinsson (0p) Ronaldo (6p) © - A Young (2p) - Ireland (19p) - Geovanni (1p) Zamora (2p) - Agbonlahor (4p) - Berbatov (4p) Hadde ikke nok innbyttere som spilte, derfor endte Hangeland opp på laget. Nå har jeg planer om å kjøpe Robinho, kaste ut Geovanni, og prøve noen som er bedre (og billigere) enn Laursen/Bosingwa. EDIT: Ser at Agbonlahor har fått assisten sin, men det hjelper fint lite når motstander også har han på laget (til og med som kaptein)... Endret 26. desember 2008 av Latias Lenke til kommentar
Kjakan24 Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Nå har jeg planer om å kjøpe Robinho, kaste ut Geovanni, og prøve noen som er bedre (og billigere) enn Laursen/Bosingwa. Tips til deg! Fixturelisten Se bedre på kampprogrammet. Å sette Ronaldo som captain etter at Man Utd har spilt klubb VM på andre siden av kloden siste uken er bare dumt. Var rimelig bankers at Man Utd ville spille dårlig idag. Neste 5 rundene har følgende lag de beste programmene: - Man Utd (dobbel gameweek i 21 og 25) - Aston Villa - Arsenal - Man City - Tottenham Hadde jeg vært deg ville jeg passet på å ha 3x Man Utd spillere i denne perioden. VDS, Ronaldo og en forsvarer. Selg Berbatov og kjøp Robinho. Selg Laursen og kjøp P.Evra fra GW 21. Sistnevnte er da tilbake fra suspensjon og er nede i 6.3 mil. Berbatov vil bli mye rullert fremover med Tevez. Billig forsvarer: Assou-Ekotto på Tottenham spiller fast under Redknapp på venstreback og koster bare 4.4. Skrtel er tilbake fra 1.januar for Liverpool. Han er nede i 5.6 og vil spille fast sammen med Carragher i midtforsvaret. Fin mann å ha fra GW 20 og litt fremover. L.Young på Villa koster bare 4.4. Tips: Gå på Transfers og velg Cleen Sheets og leaders blant forsvarer under 5.1. Da ser du hvilke lag som holder nullen og dermed spiller inn 4 bonus poeng oftest. Her har jeg tjent mye i det siste på at jeg har hatt Fulham og M-Boro keepere. De har kostet meg 4.1 og 4.0 million og siste 5 kampene har de spilt inn mer poeng en Chech og Reina. Dette har jeg også spart 2.3 millioner på å gjøre. Grunnen til at jeg kunne gjøre det var at Fulham har et av de beste forsvar i hele PL samt at de hadde en bra fixture. Riktig å selge Bosingwa? Men jeg ville tenkt meg om to ganger før jeg hadde byttet ut Bosingwa. Han har vært sammen med Ireland den beste spilleren på spillet så langt med tanke på startpris. Men hvis du eks selger Bosingwa og kjøper inn Assou-Ekotto så vil du frigjøre rundt 3,2 millioner som gjør at du kan bytte ut Gevoanni å hente inn en type som Deco eller bytte ut Zamora og hente inn Pavlechencko eller noen i klassen 7.8-8.4 mil. Hva kan du bruke sparte penger på? Det er alltid viktig å se på totalpakken av hva man får ved å selge en dyr spiller mot en billig. I ditt tilfellet med Bosingwa må du se hva du får for pengene du sparer. Er Bosingwa og 6.2 mil for midtbane spiller bedre en Assou-Ekotto og Deco? Når du skal vurdere dette så burde du også tenke på at Bosingwa kommer til å spille inn 2-3 kamper der han får 10-14p. Dette har han gjort 3 ganger så langt i sesongen og han står med 2-4-5 i Mål-Assits-Bonus. En billig forsvarer har vanligvis 0-0-0 her. Ikke så farlig med minus poeng Ikke vær redd for å dra på deg -4 og -8 i noen gameweeks. Hvis dine transfers er langsiktige (tenker 3 kamper eller mer frem i tid) så er det stor verdi å hente inn 2-3 spillere pr runde istedet for den ene man får gratis. Dette har jeg dratt stor nytte av og jeg har 1020 poeng akkurat nå på spillet. Jeg har også gjort 40 bytter + Wild Card. De fleste jeg diskuterer Fantasy med har gjort rundt 18-25 bytter og de ligger rundt 50-100 poeng bak meg. Jeg har altså tjent bra på å se langt frem på fixture listen. Blant annet dro jeg på meg minus poeng for å hente inn 3x Sunderland spillere. De hadde kanonbra fixture program og alle kompisene mine lo av meg. De tørket av seg fliret da Jones, Malbranque og Cisse bøttet inn poeng i 2-3 gameweeks på rad. Nå har jeg solgt de igjen fordi Sunderland er ferdig med sine "lette kamper". GL og håper du setter pris på rådene. Endret 26. desember 2008 av Kjakan24 Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Nice tips. Flere som burde lese litt av det du sier her. Selv skal jeg sette meg ned nå og studere litt. Lenke til kommentar
Kjakan24 Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Nice tips. Flere som burde lese litt av det du sier her. Selv skal jeg sette meg ned nå og studere litt. TY Håper vi kan ha litt diskusjon på taktikk her inne, er med i noen ligaer der det er cash på spill og har jo lyst til å gjøre rent bord. Prøvde meg før sesongen man da ville alle holde kortene tett til brystet pga Diskusjon.no ligaen. Jeg deler gjerne erfaringer og tips på Fantasy. Sikkert mange der ute som sitter med gull info. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Fy faen for en elendig runde. Alt jeg gjorde gikk galt! Det verste var at jeg solgte Ireland og kjøpte A. Young. Kostet 2,2 mer og fikk 14 poeng mindre. Bosingwa ble satt som kaptein, det så ut til å være veldig lurt, men så ble han byttet til pause. Derfor bare 2 poeng på han. Ellers ville han med all sannsynelighet ha fått 12. Men jeg gikk hvertfall videre i cupen etter å ha slått min motstander med 1 poeng. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Takk for infoen, Kjakan24! Mye interessant stoff! Har gjort endringer (jeg greide å gjøre endringer akkurat før fristen gikk ut): VDS Assou-Ekotto - Hangeland - Bosingwa - Figueroa Ronaldo © - A Young - Ireland Robinho - Agbonlahor - Berbatov Ut gikk: Laursen som er skadet. Da er det greit å bytte han ut (koster jo 6.4). Geovanni som har sugd noe jævelig de siste (5-6) gameweekene. Steinsson fordi han er litt for dyr. Kjøpte heller en billigere Figueroa. Zamora siden jeg bare måtte få inn Robinho. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Dagens lag: Cech Hughes - Carragher - Bosingwa © - Young L - Figueroa Young A - Ronaldo Agbonlahor - Berbatov - Zaki Benken: Sorensen, Delap, Muamba, Marney. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Tar sjansen på å sette ut Ronaldo og inn med Young, Gerrard og Robinho. Gerrard er jo i storform for tida, så satser på at han sanker litt poeng framover. Tenkte på å sette han inn før denne runden, surt at jeg ikke gjorde det. Håper Ronaldo fortsetter det "gode" spillet og sippinga si, selv om han sikkert sanker en del poeng han også framover. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Huff. Dette ser stygt ut for meg. Tror jeg ryker ut av Fantasy Cup nå. Han jeg møter har Gerrard på laget, som har 2 mål og 1 assist. Blir garantert bonus på 3 poeng også. Ellers så har vi veldig mange like spillere. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Arteta har akkurat satt sitt andre, gjett hvem som bytta han ut før denne runden . Nei, jeg suger i det her. Punktum finale. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Handler mye om dyktighet, men alikevel er det en del flaks innblandet. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Hoho, ser bra ut for meg dette. Zaki, Arteta, Fulham leder. Så blir noen poeng ja Lenke til kommentar
Latias Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Omfg, Kjakan24. Skulle aldri ha byttet inn han tullingen fra Tottenham. Får rødt kort, slipper inn to mål og ender på -3 poeng........ Har fire poeng når alle mine fire forsvarsspillere har vært i aksjon. Tullingen fra Tottenham, og Bosingwa skal definitivt ut av laget til neste runde. Nå får jeg håpe mine to City-spillere kan ta noen poeng. Lenke til kommentar
Kjakan24 Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Omfg, Kjakan24. Skulle aldri ha byttet inn han tullingen fra Tottenham. Får rødt kort, slipper inn to mål og ender på -3 poeng........ Viktig å tenke langsiktig. Hvis Tottenham ikke får rødt kort så holder de nullen og A-Ekoutto får 6 poeng og koster 4.4. Se på hva du fikk av penger og hva det kan gi deg over tid. Jeg er sikker på at billigere forsvar i riktige perioder og dermed mer penger til offensivt krutt er en bra taktikk. Dette har mye med å finne de riktige spillerne som er i form og har bra fixture. PS! kan legge til at jeg blør med deg da jeg har Assou-Ekotto jeg også. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Nå mister han tullingen PL-kamp(er) også (pga. rødt kort), så ser ikke grunnen til å ha han i laget. Jeg har fått svi for å ha suspenderte spillere i laget. Hadde jeg ikke hatt Sam Ricketts på benken forrige gang, hadde jeg gått videre i FC. Har tenkt å bruke Wild Card, så kan jeg bytte så mye jeg vil i løpet av to uker. Endret 28. desember 2008 av Latias Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå