O.J Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Ser at flash-sider som drawball fortsatt er like tomme. Men det er kanskje siden som blokkerer for nettleseren. Tommelfingerregel: Alt som har med Flash å gjøre, er Flash sin skyld. Litt synd for opera at siden fungerer med både FF og IE. Og funksjoner som f.eks automatisk søk etter nye driver på nvidia.com er kun støttet til IE og FF. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Denne "testen" var like tynn som den Firefox 3 fikk. Savner en mer teknisk gjennomgang av begge, men det er sikkert jeg som er rar. Men som Firefox og Opera er idag rett fra installeren. Så er jo Opera mer spekket med funksjoner. Men med addons til Firefox som sørger for lik funksjonalitet som Opera. Hvordan er det mest rettferdig å teste? Hvem er det som ikke bruker addons til Firefox feks. Det finnes ingen direkte mal for det siden filosofien er forskjellig, men man kan for eksempel nevne tillegg til Fx som gir de samme mulighetene som det Opera tilbyr med en gang (i en sammenligningstest selvfølgelig). Morsomt bilde forresten. edit: leif Endret 7. juli 2008 av hernil Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Var dette en test, egentlig? Minte mer om reklame tatt rett fra opera.com. Tipper det har noe med at mange brukere har klagd over reklamen HW har gitt Firefox. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Var kanskje mer en omtale enn test. Men selvfølgelig er det reklame. Alt alle skriver om er reklame. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Kunne jo nevnt at Opera Link også fungerer mot Opera Mini (mobiltelefonutgaven av Opera). Så absolutt. Er ganske sneisent at Speed Dial automatisk blir synket til frontsiden til Opera mini. Er veldig glad i den funksjonen - også Opera Link generelt. Aldri mer manuell backup. Anbefaler alle som bruker Opera til å aktivere mouse gestures. Kunne ikke levd uten den funksjonen. Lenke til kommentar
runelars Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Endelig klarer opera å vise alle websider jeg bruker til dagelig helt riktig. ver.9.50 har desverre endel feil og henger seg etter få timers sammenhengende bruk, dette er rette på i ver.9.51. Men, den ser fortsatt ikke ut til å beholde inntastede sider riktig til nestegang du starter den og det virker som de har fjernet den geniale fungsjonen med å kunne ha direkteknapper til sider sammen med 'home' 'refresh' osv. et stort savn. Antar og håper begge disse manglende vil bli rette på snarlig i ver 9.52 Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) *Kremt* Må vel påpekes at denne har vært ute like lenge som Firefox 3, uten at det har blitt nevnt med ett ord før nå Ikke at jeg tar så alt for tungt på det.. jeg bruker både Opera og Firefox. Hvert til sitt bruk. Firefox er vel helt klart mer populært, men så er jo engang Opera norsk, og hw.no er vel en norsk side? Eneste irritasjon så langt er at nye Opera gir signal om at jeg har mottatt ny e-post hver gang en RSS feed oppdaterer seg. Håper at det blir fikset. Anbefaler alle "nye" Operabrukere å ta en tur innom http://operawiki.info/CustomButtons "Toggle the Menu & Personal bar on/off AND dropdown the main menu (with 'Notes' image)" er rett og slett genial imo. det virker som de har fjernet den geniale fungsjonen med å kunne ha direkteknapper til sider sammen med 'home' 'refresh' osv. et stort savn. Antar og håper begge disse manglende vil bli rette på snarlig i ver 9.52 Det går fortsatt an, men du må desverre høyreklikke en verktøylinje og velge "customize" før du kan dra en tab (fane!?! hvorfor ikke "ark" ? ) til hvilkensomhelst verktøylinje for å lage en link-knapp. Endret 7. juli 2008 av Dummst Lenke til kommentar
Stargasm Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Jeg hadde Firefox 3.0 på PC'n, men gikk rett over på Opera når jeg prøvde det første gangen, vet ikke hvorfor.. synes bare det var enklere å bruke Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 *Kremt* Må vel påpekes at denne har vært ute like lenge som Firefox 3, uten at det har blitt nevnt med ett ord før nå Lenger til og med. Lenke til kommentar
SVD Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Jeg bruker bare Opera og jeg skjønner ikke hvorfor det ikke er mer utbredt en det er i forhold til Forefox, Opera er etter min mening den beste nettleseren. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Hm kanskje det blir Opera nå... har lenge brukt firefox, men mulig det er på tide å bytte Valget med separat installasjon av ny versjon viser at de bryr seg om de mer avanserte brukerene også og ikke bare massene som vil gjennom installasjonen med færrest mulig klikk. Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Ser at flash-sider som drawball fortsatt er like tomme. Men det er kanskje siden som blokkerer for nettleseren. Fungerer fint hos meg. Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Bruker kun Opera nå og syns den er meget god. En liten fancy ting er jo å dra musen til siden mens en holder inn høyreknappen Btw, lurer på om det er noen måte å få nettleseren til å ikke automatisk hoppe over til en ny fane når man åpner en. F.eks. hvis man åpner et bilde i en ny fane for å se på litt nøyere senere hadde det vært greit om en ikke ble satt over til den fanen helt automatisk. Har prøvd å trikse litt, men uten hell. Jeg vil tro Firefox gjør det slik som jeg beskriver, eller var det lolifox? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Du kan alltids trykke linker med scrolle-hjulet, hvis du er på stasjonær PC. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Eller hvis du har en nyere bærbar, trykke på høyre og venstre museknapper samtidig. Musebevegelsen er hold høyre museknap, ned, opp, slipp Andre musebevegelser: http://www.opera.com/products/desktop/mouse/ Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Var innom http://my.opera.com/desktopteam/blog/ for å lese litt om Opera... Her er utdrag fra en bug-fix liste: # Fixed a crash on Yahoo! Mail (now really!). # Fixed a crash with userjs. # Fixed a crash related to Dragonfly. # Fixed a crash on Print Preview. Kan noe si meg hvordan et program i versjon 9.51 (!!!) har problemer med Print Preview og kanskje et av verdens mest populære epost tjenester Yahoo! Mail? Det er nesten som vaskemaskin ikke har et gjennomsiktig vinduet og stopper dersom man benytter flytende vaskemiddel. Jeg har alltid vært skeptisk når det gjelder Opera, men seriøst... dette er mer enn tragisk. Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) @RattleBattle: Jo, jeg får en ny fane ved å trykke på scrollen, men Opera går fortsatt automatisk til den nye fanen. Jeg mener at Opera ikke gjorde dette i tidligere versjoner, eller blingser jeg nå? @Ståle: Den trykk ned høyre og venstre museknapp-funksjonen på lappy funker ikke lengre hos meg. Jeg mener også at dette var noe som fungerte før. Edit: Whoops, det var bare å fikse på kontrolpanelet. Nyformatert PC FTW Edit2: Men fortsatt går den automatisk til den nye fanen; var kanskje bare jeg som blingset. Får håpe lolifox blir lettere å navigere i til neste versjon. Noe jeg alltid har likt ved Opera er ctrl + nummer (1-9). Skulle ønske flere nettlesere hadde den funksjonen. Endret 7. juli 2008 av Motoko Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Det var da veldig rart, siden det fungerer fint her i 9.5. Kan noe si meg hvordan et program i versjon 9.51 (!!!) har problemer med Print Preview og kanskje et av verdens mest populære epost tjenester Yahoo! Mail? Du vet hva en bug er sant? 9.5, som kom 1 dag etter RC1, var litt forhastet. Og da ser vi litt flere bugs enn vanlig. Du må tenke at det ikke bare bare er å lage en nettleser som viser mesteparten av internett riktig. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Funker ikke med igoogle så tror jeg står over Lenke til kommentar
hernil Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Noe jeg alltid har likt ved Opera er ctrl + nummer (1-9). Skulle ønske flere nettlesere hadde den funksjonen. addon/4810, addon/5721 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå