Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Tips til å style Ford Mondeo...

Anbefalte innlegg

Har lyst til å style min ford mondeo med lys ol innvendig. Men jeg finner ikke noen sider som jeg kan se på... Kan noe hjelpe meg litt på vei??

EIDT: Tar imot tips til hvordan den kan styles opp! Kom med forslag jeg er nybegynner...:p

Endret av Oddy26
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet er, jeg finner liksom ingen internett butikk eller real life butikker jeg kan se i....!

Du har vel sett en diode? Du ønsker lys inne i luftkanalene, da tar du jo bare ut dashboardet og monterer diodene på innsiden. Eller lurer du på hvordan det vil bli seende ut?

Lenke til kommentar

cossiemk1: For det første den cossmiske tulling! Så er dette en plass for å spør om hjelp ikke holde narr av folk! Jeg bor på landet men ikke på en bondegård.

Pluggen: Takk skal kikke litt på disse linkene du sendte....

Brød: Ta ut dashbordet? Hva mener du med det? Ja jeg vet hvordan det blir seenes ut inni:P Iallefall nesten...Hvis du har noen bilder av din bil.. setter jeg pris på et bilde... Hvordan bytter du ut lysene rundt speedometeret?

Lenke til kommentar

Om du f.eks skal ha blått lys i ventilene, så er det vel bare å vippe ut selve "grillen" forran for å komme til på innsiden ;)

En annen ting du kan gjøre er å montere en katode (finner du på microplex) under dashbord og bak på forsetene for å få belysning på beina til alle 4 ;)

Det er forøvrig mye lurere å bestille til PC fordet det er mye billegere enn å kjøpe til bil ;)

De går forresten på 12V begge deler, så trenger ikke å gjøre stort for å få de til å funke :)

For å finne ut hva du har i instrumentene ville jeg enten plukket det ut for å sjekke eller høre med Ford-forhandler, så bestilt samme pærer i blått fra f.eks Dioder.no ;)

Hva med å bytte ut lysa i hanskerom/bagasjerom? Kan være greit å ha hvitt i taket på bilen, men kanskje LED´s der også, så får du mye mer lys!

Gå forresten for samme farge hele veien, så blir det gjennomført og ganske pent!

Har du noen "hulerom" i bilen? Putt lys der også da vel ;)

Om du vil ha all belysning utvendig i LED´s så kan jeg hjelpe deg med det også :thumbup:

Lenke til kommentar
Om du f.eks skal ha blått lys i ventilene, så er det vel bare å vippe ut selve "grillen" forran for å komme til på innsiden ;)

En annen ting du kan gjøre er å montere en katode (finner du på microplex) under dashbord og bak på forsetene for å få belysning på beina til alle 4 ;)

Det er forøvrig mye lurere å bestille til PC fordet det er mye billegere enn å kjøpe til bil ;)

De går forresten på 12V begge deler, så trenger ikke å gjøre stort for å få de til å funke :)

For å finne ut hva du har i instrumentene ville jeg enten plukket det ut for å sjekke eller høre med Ford-forhandler, så bestilt samme pærer i blått fra f.eks Dioder.no ;)

Hva med å bytte ut lysa i hanskerom/bagasjerom? Kan være greit å ha hvitt i taket på bilen, men kanskje LED´s der også, så får du mye mer lys!

Gå forresten for samme farge hele veien, så blir det gjennomført og ganske pent!

Har du noen "hulerom" i bilen? Putt lys der også da vel ;)

Om du vil ha all belysning utvendig i LED´s så kan jeg hjelpe deg med det også :thumbup:

Hvilken farge tror du det ville ha passet inni en hvit ford mondeo 00 modell??

Har tenkt litt på blå eller rød? Har du noen erfaring med dissse fargene???

Lenke til kommentar

Hvordan skal jeg koble lysene inni bilen? Har null erfaring hvordan jeg legger opp en ny kurs eller hvordan jeg skal montere/trekke kablene fra viftegrillene....

Er det lurest å snakke med en ford verksted å få dem til å hjelpe??

EDIT: Kan politiet si noe om jeg har blåe lys innvendig? Eller er det kun på utsiden under bilen?

Er det noen regler på dette?

Endret av Oddy26
Lenke til kommentar

Så lenge ikke lysa er synlige på utsiden så er det greit..

Det kan godt lyse blått av hele bilen bare ikke selve pærene syns ;)

Det er enkelt og greit bare å legge ledninger fra batteriet, koble på motstander, bokser eller lignende, så koble lysa til de igjen :)

Du kan se om det er mulig å få Hayne´s boka til bilen din, masse nyttig der :)

Lenke til kommentar
Så lenge ikke lysa er synlige på utsiden så er det greit..

Det kan godt lyse blått av hele bilen bare ikke selve pærene syns ;)

Det er enkelt og greit bare å legge ledninger fra batteriet, koble på motstander, bokser eller lignende, så koble lysa til de igjen :)

Du kan se om det er mulig å få Hayne´s boka til bilen din, masse nyttig der :)

Hvor finner jeg den boka?

Lenke til kommentar
Kanskje de har den på Biltema, i så fall en del billigere enn på BilXtra, Torshov Bilrekvisita eller lignende :)

Kan du hjelpe meg med en link eller finner den ikke på google...

Står det om kobling i den boka virker ikke slik etter det jeg har googlet...

Endret av Oddy26
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Har lyst til å style min ford mondeo med lys ol innvendig. Men jeg finner ikke noen sider som jeg kan se på... Kan noe hjelpe meg litt på vei??

EIDT: Tar imot tips til hvordan den kan styles opp! Kom med forslag jeg er nybegynner...:p

dioder.no bsbildeler.no streetdesign.no ebay.com

eller du kan søke på google etter dioder til bil, eller neon til bil!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...