Gå til innhold

Ny smartelefon med touch screen

Anbefalte innlegg

Skal ha meg ny mobil. Det skal være en såkalt smartphone med touchscreen.

Valget står vel egentlig mellom HTC Touch og SE G900.

Noen som vet hvordan det er å skrive sms på Touch som ikke har knapper. På det punktet vil jeg tro at G900 er bedre. Men, ellers hvilken er å anbefale?

Viktig at telefonen har active sync, godt kamera, god telefonbok. Skader jo heller ikke at den har bra design og litt "hi-tec".

Edit: trykkleif :p

Endret av Pepsi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmmm.....ingen?? :whistle:

Jeg har ikke testet noen av de.. men skulle jeg velgt mellom de to og brydde meg litt om kamera hadde jeg valgt g900.. Det nye UIQ skal være veldig bra, og ett 5mpxel kamera er jo bra.. Du får en litt mindre skjerm men så får du taster..

Ellers er Youtube en flott plass og finne ut av hva du vil ha.. der ser du telefonen i bruk og det er ofte mange reviews...

Lenke til kommentar

Du kan jo evt. se på touch dual, som er en HTC touch med et vanlig mobiltastatur. Om du har et bra budsjett kan du også vente på HTC Touch PRO, den skulle jeg tro dekket alle og enhver sitt behov.

Om jeg først hadde gått for touch ville jeg heller gått for touch cruise eller diamond. TyTn II hadde passet meg best, da du får et brukbart kamera og alt av funksjon + qwerty-tastatur. Den er jo selvsagt litt dyrere og litt tyngre, menmen.

Jeg er veldig skeptisk til en mobiltelefon uten tastatur, da jeg tror det blir vanskelig å få opp farten på skrivingen. I WM5 var det glemmesak å skrive på skjermen, etter å ha prøvd en kompis sin iPhone er jeg ikke mye mer overbevist. Joda, det fungerer nok, men jeg tror ikke det er noe særlig bra. Enkelte jeg har snakket med som har HTC Diamond sier at det fungerer, men jeg er fortsatt litt i tvil.

Jeg skulle nettopp ha meg ny telefon også, men hadde et veldig lavt budsjett på knappe 2000,- og mulighet for å binde abonementet mitt. Jeg var veldig giret på en HTC med touchscreen, WM 6.1 osv, men jeg endte opp med å klare meg uten touch og gikk for en Nokia N95 8gb, som jeg fikk for 2084,-! Den har nettopp rast i pris, og har alt av teknologi foruten touch.

Jeg likte ikke i starten ideen med dedikerte musikktaster, men siden min mp3spiller havarerte for et halvt år siden og jeg ikke har mye penger å rutte med innså jeg at denne telefonen kan brukes som både mp3spiller og mobiltelefon. 8GB minne og 3,5mm jack er nok for meg. Stor skjerm, brukbart 5mpx kamera, GPS, HSPDA, TV-utgang og ganske bra videokamera for 2000,- er det som fikk meg til å overgi meg. S60 har jo nok av tilleggsprogrammer det også. Gleder meg til telefonen dumper ned i postkassen :)

Lykke til med valget!

edit: legge til litt her og der

Endret av MannY318
Lenke til kommentar
Jeg er veldig skeptisk til en mobiltelefon uten tastatur, da jeg tror det blir vanskelig å få opp farten på skrivingen. I WM5 var det glemmesak å skrive på skjermen, etter å ha prøvd en kompis sin iPhone er jeg ikke mye mer overbevist. Joda, det fungerer nok, men jeg tror ikke det er noe særlig bra.

Eksempel på forholdsvis kjapp skriving på iPhone:

http://www.youtube.com/watch?v=XLxlWG0L7DQ...;watch_response

Har såvidt skrevet litt på iPhone da jeg var innom Apple Store i London en gang selv, og det gikk en god del kjappere enn å skrive på vanlige tradisjonelle mobiltaster i allefall - i mitt tilfelle om ikke annet. Hvordan iPhones løsning ligger an i forhold til fysiske QWERTY-taster er jeg ikke helt sikker på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...