Gå til innhold

Hva er vitsen med å påtvinge demokrati i muslimske teokratier?

Anbefalte innlegg

Tyskland hadde slett ikke en uutdannet og dårlig opplyst befolking på 30 tallet

Mener og tror jeg vet det meste om første verdenskrig også, traktatene, og hvilke begrensninger disse la på Tyskland...

men jeg vet ikke hva annet jeg kan kalle en befolkning som biter på slik enkel propaganda. Dog kan det samme selvsagt sies for andre... alikevel fortsatte tyskerne å støtte sin leder når Adolf gjorde alt det han gjorde og at så veldig få da tenkte "Å faen, han er gæren...", ja det har jeg vanskelig for å forstå kan være annet enn uvitenhet?

Det er ett ganske enkelt syn på det, befolkningen i Tyskland var ikke nødvendigvis informert om alt det jævlige han gjorde. Og når Hitler hadde fått konsolidert makten sin så hadde han også gjort mye positivt for å tyskerne, både økonomisk og for deres ære, noe som var litt viktig etter første verdenskrig.

Det ble lagt planer for å kuppe hitler, men når man har Gestapo, SS og andre slike fraksjoner som holder befolkningen (og militærledere) i sjakk med vold og overvåkning. Så er det lite man kan gjøre, når du ikke stoler på naboene er det vanskelig å organisere noe særlig motstand.

Tenker de "å faen han er gæren" når han tar over så mange nasjoner som han gjorde? Tenker heller at storhetstiden deres er kommet og at det ynkelige tapet under første og Europa nå får kjenne konsekvensene av de tåpelige valgene etter 1vk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med de overbevisningene de har, vil det jo allerede etter første valg være tilbake til prestestyret!

Det de har hatt siden 1979? Du føler virkelig at de er så knyttet til dette at de ville vært rett tilbake til prestestyret?

Vesten ødela de demokratiske utsiktene til Iran, på tide å arbeide de inn igjen fremfor å gå til krig på de pga. noe man selv har skapt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...