Gå til innhold

Litt hjelp hadde vært fint..

Anbefalte innlegg

PC specs:

cpu: p4 2ghz (boxed)

gfx: g4 ti4200

ram: 512 ddr

lyd: sb 128 pci

2x IDE 40 GB 7200rpm disker (1 ibm, 1 wd)

Jeg har et lite problem med at pc'n min fryser ofte i 3d spill.. Er ikke helt sikker på hva som forårsaker dette.. men jeg har prøvd diverse ting og det har ikke hjulpet (jeg har prøvd å bytte ut skjermkortet, bytte ut ram brikker, og reinstallert flere ganger med både WinXP og Win2k)

Den fryser oftere i Warcraft 3 enn den gjør i Quake3.. ikke at jeg forstår hvorfor..

Cpu temp etter at jeg har bootet ligger på rundt 40 grader

og system1(HK) tempen ligger på rundt 30

om noen har noen forklaring på, evt noen teorier om, dette fenomenet så hadde jeg vært evig takknemlig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Temperaturen innne i boksen din burde være liklitt større enn rom temp. Det er mye som kan forårsake at spill fryses, det forste som faller alle inn er vel at cpu blir altfor varm. Drivere, inkompatibilitetsproblemer, mange andre ting som kan forårsake dette.

Skjer det uansett, har du en fersk windows installasjon ?

Lenke til kommentar

tror det er et gainward kort ja.. har prøvd nye installasjoner av både windows og spillene det er snakk om..

men hadde ikke dette problemet når jeg først kjøpte pc'en.. det kom etter en liten stund.. kan jo være drivere.. tror jeg har et abit bg7..

tempen på hk'et er ca rom-temp.. litt over, ellers er jeg ikke helt sikker på hva det er.. det har også hendt at pc'n har frøset selv om jeg ikke var inne i noe spill..

Lenke til kommentar
ja, det har hendt at det har hengt seg under surfing, dette har ikke skjedd ofte.. men det har skjedd iblant..

Hei abax og velkommen til formet.

Jeg vil bare "refse" (ikke noe ondt ment da :))deg litt anngående emnebruken din.

Hvis du leser Nettikette så vil den si noe følgende om emnebruken din:

Et godt emne er et emne som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut ifra emnefeltet. Klassiske eksempler på dårlige emnefelt følger:

HJELP!!!!

Hvorfor pc'en din er ustabil kan være så mangt. Du har prøvd forskjellige drivere til skjermkort ser jeg, men har du oppdater ditt chipset og andre drivere?

Lenke til kommentar

Jeg har et Gainward TI-4200/64Mb DDR kort som tryner med Nvidia's

nyeste driver 4.1.0.9(hvis jeg husker korrekt) i spill og på internet.

Bytta til Gainwards egne drivere(tilgjengelige fra Gainwards web) og det løste problemet for meg.

Kjører w2k/sp3.

Har benchmarket med begge driverne og begge yter det samme

i 3D Mark og Ghost Recon.

Lenke til kommentar

min nevø`s pc frøys seg ofte. kom opp melding: irql no less or equal.

ver en irq konflikt med skjermkortet og noe annet tror jeg. fant ikke ut hvordan man endrer den. må gå i bios å ta vekk plugg an play eller noe tror jeg. han bytta skjermkort og da virket alt bra. var et asus geforce 256 ddr og asus c hk tror jeg.

Lenke til kommentar
ja, det har hendt at det har hengt seg under surfing, dette har ikke skjedd ofte.. men det har skjedd iblant..

Dette er samme problemmet som alle med defekt gw gf4 ti4200 opplever, når pcn henger i spill kommer det av og til en masse rare farger på skjermen. Feilen på kortet skyldes en kondensator som har feil verdi og det kan ikke rettes med nye drivere. Feilen blir kalt PSOD (pink screen of death)

Jeg foreslår at du kontakter butikken der du kjøpte kortet og forteller de om problemene dine, og spør om du kan få byttet til et annet merke.

Dersom du har kjøpt kortet så merk returforespørselen med at det er SSJsom skal teste kortet (legg med feilbeskrivelse), for sikkerhetsskyld merker du pakken med TESTES AV SSJ åsså. (han som har "erfaring" med gainward feilen)

Lenke til kommentar

jeg får vel bare beklage, jeg var ikke helt sikker på hva jeg skulle si..

Og til deg som snakket om gainward drivere.. det ser ikke ut til at jeg får fram noe å laste ned.. dvs, jeg skriver inn semi prod nummeret, og så kommer det ikke opp noe som helst :

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...