petterpann Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Kom til å tenke på noe rart i dag når jeg satt og skrev. Jeg skriver med venstre hånd, og jeg kutter brød med venstre hånd. Jeg er ikke links når det gjelder skytevåpen, jeg får ikke til å bruke datamus på venstre hånd, og jeg får heller ikke til å spille gitar på venstre. Er det andre som har det slik? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Ja. Jeg mener vel at hvilken hånd man skriver med definerer om man er vestre eller høyrehendt, men er selv "splittet". Jeg bruker venstre til: -Skrive -Mus (egentlig brukte jeg høyre, men etter jeg fikk litt musesyke for ca 10+ år siden bruker jeg venstre, det går helt fint, er nå flinkere med venstre enn høyre) -Squash-rackert (men har en uavne med å bytte hånd for å unngå backhand, funker egentlig dårlig:-) -Tannpuss -Hammer -Sag -Saks -Egentlig verktøy generelt Når jeg spiser har jeg og en tendens til å flytte kniven fra høyre til venstre hvis det gjør skjæringen enklere. Høyre hånd: -Gitar -Skyte -Bowle -Basket Føtter: Når det gjelder fotball er jeg klart best med høyre, men er relativt bedre med venstre enn mange andre. Endret 7. juli 2008 av Ekko Lenke til kommentar
vStyle Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Høyrehendte spiller gitar med venstre, og omvendt. Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Ok, da er jeg kanskje ikke så rar da ! Er forresten høyrehendt i fot! Lenke til kommentar
HolyKrist Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Jeg skriver, bruker mus, sparker ball og bruker verktøy med høyre. Spiller golf og kaster ball med venstre. Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Alle spiller vel Golf med venstre hånda øverst? Ja jeg har det også litt sånn. Jeg skriver og bruker data musa med høyre men gjør de fleste andre ting med venstre skjære brød, bowle, spise skips/godteri/mat ta opp glass osv. Faren min kunne skrive med venstre og høyre hånda vet ikke om jeg har arvet det litt av han. Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Ok, da er jeg kanskje ikke så rar da ! Er forresten høyrehendt i fot! Det høres umulig ut Lenke til kommentar
HolyKrist Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Alle spiller vel Golf med venstre hånda øverst? Ikke alle...jeg spiller motsatt. Venstre hånd nederst...står motsatt vei i forhold til høyrehendte... Links kalles det... Lenke til kommentar
Ejrik Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Som en kompis som også var i tvil sa: "Æ går ut ifra at æ e væstrehendt, d e hvertfall dein hainna æ ronke med" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå