Gå til innhold

'How hard can it be' tråden


Gjest Slettet-qfohT7

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-qfohT7

Som Jeremy Clarkson sier, eller hvor nå utrykket egentlig kommer fra, "How hard can it be?".

Så det jeg lurer på, har alltid sett slike programmer fra folk som bestiger Mount Everest uten de helt store problemene (Bortsett fra at de alltid sier at det er farlig). Ser nesten ut som a walk in the park hvis forholdene ligger til rette.

 

Så, hvor vanskelig kan det egentlig være å bestige det fjellet for en halvtrent nordmann uten de alt for store fjellerfaringene, sett at værforholdene var perfekte og man valgte riktig sti mot toppen. Tom. feite amerikanere klarer å ta seg opp til Base Camps på Everest..

 

Hvis du har noen andre ting du mener ikke burde være så vanskelig som "de" sier, så fyr løs :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som Jeremy Clarkson sier, eller hvor nå utrykket egentlig kommer fra, "How hard can it be?".

Så det jeg lurer på, har alltid sett slike programmer fra folk som bestiger Mount Everest uten de helt store problemene (Bortsett fra at de alltid sier at det er farlig). Ser nesten ut som a walk in the park hvis forholdene ligger til rette.

 

Så, hvor vanskelig kan det egentlig være å bestige det fjellet for en halvtrent nordmann uten de alt for store fjellerfaringene, sett at værforholdene var perfekte og man valgte riktig sti mot toppen. Tom. feite amerikanere klarer å ta seg opp til Base Camps på Everest..

 

Hvis du har noen andre ting du mener ikke burde være så vanskelig som "de" sier, så fyr løs :)

 

 

Det er nok ikke bare enkelt og stige Mount Everest for en "halvtrent nordmann". Det er et utrolig høyt fjell og det kommer til og ta lang tid og man må nok bruke mye krefter på og komme opp. Har du gått opp / klatret opp et skikkelig høyt fjell før hvet du nok hva jeg snakker om. Det er en enorm påkjenning på kroppen.

 

Men umulig er det ikke. Men det vil nok ta lang tid og mann vil nok merke utrolig mye smerter i kroppen etter noen dager i fjellet hvis mann prøver for hardt.

Lenke til kommentar
Som Jeremy Clarkson sier, eller hvor nå utrykket egentlig kommer fra, "How hard can it be?".

Så det jeg lurer på, har alltid sett slike programmer fra folk som bestiger Mount Everest uten de helt store problemene (Bortsett fra at de alltid sier at det er farlig). Ser nesten ut som a walk in the park hvis forholdene ligger til rette.

 

Så, hvor vanskelig kan det egentlig være å bestige det fjellet for en halvtrent nordmann uten de alt for store fjellerfaringene, sett at værforholdene var perfekte og man valgte riktig sti mot toppen. Tom. feite amerikanere klarer å ta seg opp til Base Camps på Everest..

 

Hvis du har noen andre ting du mener ikke burde være så vanskelig som "de" sier, så fyr løs :)

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

så ett program på tv`n da en haug kinesere hadde guidet tur på toppen, virket ikke proffe noen av dem, var lang kø for å komme til toppen faktisk...

 

K2(kilimanjaro) er det nest høyeste fjellet og mye værre å komme opp på.

 

det er farlig, frostskader og slikt forekommer.

folk kan bli nedkjølt og ikke klare og komme seg ned.

det er ingen rednings-mannskaper som kan komme dit på kort varsel.

 

men på en god dag kan nok "hvem som helst" klare det...

Lenke til kommentar

Jeg er en stor tilhenger av "how hard can it be"-filosofien. Jeg tror veldig mange/de fleste lar seg hemme mest av at de tror noe er vanskelig eller umulig for dem å gjennomføre. Derfor sitter de bare på ræva.

Sannheten er at det er utrolig hva vi kan klare om vi bare bestemmer oss for det.

 

Om jeg hadde klart å bestige everest vet jeg ikke. Tviler egentlig. Men jeg har hverken motivasjon eller økonomi til å prøve.

Lenke til kommentar
Som Jeremy Clarkson sier, eller hvor nå utrykket egentlig kommer fra, "How hard can it be?".

Så det jeg lurer på, har alltid sett slike programmer fra folk som bestiger Mount Everest uten de helt store problemene (Bortsett fra at de alltid sier at det er farlig). Ser nesten ut som a walk in the park hvis forholdene ligger til rette.

Det tar flere uker å gradvis venne kroppen sin til høyden i Himalaya. Så "a walk in the park" er det uansett ikke.

Videre så burde man ikke bestige sånne fjell og ta utgangspunkt i at forholdene skal ligge til rette fordi været der oppe skifter i løpet av minutter. En ting er å være i stand til å bestige fjellet under prima forhold, en annen ting er å være forberedt på væromslag fordi det oftere enn ikke inntreffer. Men for all del ;)

Lenke til kommentar
Så det jeg lurer på, har alltid sett slike programmer fra folk som bestiger Mount Everest uten de helt store problemene (Bortsett fra at de alltid sier at det er farlig). Ser nesten ut som a walk in the park hvis forholdene ligger til rette.

Og et stavsprang på seks meter ser enkelt ut når Brad Walker gjør det.

Lenke til kommentar
K2(kilimanjaro) er det nest høyeste fjellet og mye værre å komme opp på.

Liten rettelse her. Kilimanjaro (5,885 m) er det høyeste fjellet i Afrika og ikke en del av Himalaya. Men du har rett i at K2 er verre enn Everest. Men det finnes enda verre topper enn K2. Det finnes alltid noe som er verre, I guess. ;)

 

Kilimanjaro er forresten en liten drøm for meg, hadde vært stilig å være på toppen av Afrika. Og det er ikke så veldig vanskelig heller, alt man trenger er tid & penger. Jeg mangler desverre det sistnevnte, men en dag..

Lenke til kommentar
Og et stavsprang på seks meter ser enkelt ut når Brad Walker gjør det.
Oh, I see what you did there.

 

Men jeg er fortsatt overbevist om at hvis en profesjonell stavspranger (er det noe som heter det?) hadde gitt deg et intensivkurs over bare noen få dager så hadde du oppnådd større høyder enn du trodde var mulig. Selvsagt vil det være et strort sprang (no pun intended) opp til de som gjør dette på jevn basis og som lever av det, men du hadde nok klart deg bedre enn man skulle tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...