Erijk Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Okei, siden PS3 er laget av Sony poster jeg her Nå som sommeren ser dårlig ut, og høsten kommer raskt på har jeg planer om å investere i en ordentlig spillemaskin, lenge siden jeg har hatt det.. Så trenger noen tips og anbefalninger, enkelt å greit Da står det mellom x360 eller PS3, har lenge hatt lyst på x360, men siden PS3 er nyere pluss at det er større HDD og selvføgelig BlueRay spiller på den har jeg vurdert denne litt i det siste, men den er også over 1000 kroner dyerere, er den verdt penga? eller burde jeg gå for en x360? Forklar gjerne hvem du ville valgt, og hvorfor. Har planer om å spille en del GTA IV, visst det har noe med saken å gjøre. Takk! Endret 7. juli 2008 av HaueR Lenke til kommentar
Reklame Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Vanskelig å si! Jeg har 360 og må si jeg er ganske fornøyd med det. Xbox-live tjenesten er et pluss, men jeg har ennå ikke fått den til å virke. Har hørt at PS3 sin online-tjeneste er bedre, men mye mindre. Grafikkmessig vil jeg tro at dem ligger ganske likt. Tipper 360 er bedre enn PS3 på noen spill og omvendt. Hva skal du bruke den til? Er det bare spilling? For da trenger du strengt tatt ikke noe stor harddisk. 360 min har 20 GB. Det er mer enn nok til savegames, litt musikk og noen demoer + småspill. Blue-ray er ikke noe i fremtiden, da det ikke blir satset på likevel. Jeg ville ikke brukt det som et argument for å kjøpe PS3. Da ville jeg heller spart 1000-lappen ekstra det koster for en PS3 og investert i en ekstern-HD-DVD-spiller eller hva det heter. Det kommer jo også an på hvilken TV du har, skal du ha HDMI f.eks? Hvilken spill spiller du, og hvilken konsoll kommer de på? MEN, hadde jeg vært deg, ville valget falt på en 360, spart en tusenlapp eller investert i HD-DVD-spiller eller en wii Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Jeg forstår hvorfor du spør, men har du søkt på forumet for å se om det har blitt diskutert før? Og hvordan de diskusjonene har gått? Denne tråden er vel dømt til å bli stengt raskt. Det vil ikke ta mer enn sekunder før motpartens fanboyer kommer for å gi deg en verbal leksjon i hvorfor dems konsoll er best. Uansett, jeg prøver alikevel: Min personlige mening, som ingen kan endre på (har både PS3 og Xbox 360): Jeg ville valgt Xbox. Hvorfor? Live-mulighetene, achievementene og spillutvalget pr. dags dato. Jeg vil spille NÅ, ikke om 2 år når PS3 er på samme nivå som dagens Xbox. Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Takk for utrolig bra svar Har planer om å spille, ikke lagre så mye dill. Har 32" HD skjerm. Kommer nok til å spille, GTA IV, Bad company, cod 4 og en del bilspill.. antar at x360 har en del flere spill. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Blu-ray er ikke noe i fremtiden, da det ikke blir satset på likevel. Jeg ville ikke brukt det som et argument for å kjøpe PS3. Da ville jeg heller spart 1000-lappen ekstra det koster for en PS3 og investert i en ekstern-HD-DVD-spiller eller hva det heter. MEN, hadde jeg vært deg, ville valget falt på en 360, spart en tusenlapp eller investert i HD-DVD-spiller eller en wii Jeg måtte sjekke datoen på dette innlegget. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Fant en ganske intressang artikler angående att Infinty Ward måte bremse på 360 utviklinga fordi att Ps3 hadde flaskehalser http://www.product-reviews.net/2008/07/05/...-than-xbox-360/ Når det er sagt er begge to utmerkedet produkter og har begge, men hvis jeg skulle valgt konsoll idag og ikke hatt noen av dem ville vinnern blitt 360 fordi den har størst spillbiblotek, en utmerket LIVE tjeneste selv om den burde verdt gratis og for meg så er 360 kontrollen bedre. For å si det på en annen måte, glad jeg slipper å velge Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Blue-ray er ikke noe i fremtiden, da det ikke blir satset på likevel. Jeg ville ikke brukt det som et argument for å kjøpe PS3. Da ville jeg heller spart 1000-lappen ekstra det koster for en PS3 og investert i en ekstern-HD-DVD-spiller eller hva det heter. Det kommer jo også an på hvilken TV du har, skal du ha HDMI f.eks? Hvilken spill spiller du, og hvilken konsoll kommer de på? MEN, hadde jeg vært deg, ville valget falt på en 360, spart en tusenlapp eller investert i HD-DVD-spiller eller en wii Trodde det var kjent for "alle" at det er motsatt! Rådet ditt er nok godt ment. Men - HD DVD ble lagt dødt av de som var bak formatet selv tidlig på vinteren dette året! Blu-ray ble altså vinneren av "HD-filmkrigen". Er man interessert i HD-film så er det Blu-ray man skal satse på og ikke HD DVD som du skriver. Det finnes noe HD DVD film fortsatt å få tak i enkelte steder. Og man kan faktisk få kjøpt HD DVD spiller til Xbox 360 for 299 kroner (dumpingpris av utgått vare med andre ord). Men... ikke noe framtidsrettet å kjøpe spiller til et dødt format akkurat. Ellers til trådstarter: Det finnes uttalige slike tråder om 360 vs PS3. Søk og du skal finne. Hvis Blu-ray ikke er viktig for deg nå, så se heller hvilke spill du vil ha, hvilke som er eksklusive for hver konsoll. Sjekk også litt hva kompisgjengen din har, det er artig å kunne spille online med kompiser og det er fint å kunne byttelåne spill også. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Ellers til trådstarter:Det finnes uttalige slike tråder om 360 vs PS3. Søk og du skal finne. Og med det avsluttes denne tråden. Det finnes meir enn nok av denne type trådar på forumet. Det tar ikkje lang tid å setje seg inn i forskjellane på Xbox 360 og Playstation 3, så får du bestemme sjølv om du vil lese 1000 sider med krangling om kva som er "best" eller gjere det enkelt og velge sjølv ut frå dei faktiske preferanser som finnes (FAKTA). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg