Gå til innhold

Noras 100% juice-serie

Anbefalte innlegg

I det siste har familien gått til innkjøp av den litt dyrere kvalitets-juicen fra Nora. Serien heter 100% juice og finnes i forskjellige smaker der cluet er at all juicen er fremstilt av kun frukt, uten tilsatt sukker (noe som egentlig kjennetegner all juice, ettersom "juice" med tilsatt sukker skal selges som "nektar")

Det jeg stusset over er hvordan de har gitt navn på de forskjellige juicene med tanke på hva som var i dem.

ad40f9633f.gif

Jeg har selv bare to eksempler å komme med, ettersom familiens innkjøp besto av Noras "Granateple-" og "Blåbær og Bringebær"-juice.

Jeg skal prøve å gjengi hvordan juicens tittel er utformet med skrift:

Blåbær og Bringebær

røde druer og granateple

Inneholder:

74% røde druer

10% granatepler

8% blåbær

8% bringebær

http://www.handletjenesten.no/sys/eKremmern/Bilde/Nora_100_juice_granateple.gif[/img]"](Her er et bilde av kartongen, med de har på dete bildet unnlatt å ta med prosentvis innhold i juicen)

Granateple

Inneholder:

78% eple

15% granateple

5% aronia

2% pasjonsfrukt

Den første juicen har en tittel der "Blåbær og Bringebær" har tre ganger større skrift enn "røde druer og granatepler", og i tillegg er de skrevet med stor forbokstav begge to. Selv om det er minimalt med denne frukten.

I den andre juicen så heter juicen "Granateple", mens ca 3/4 består av vanlig eple, noe som er noe helt annet

Granateple.jpg-for-web-normal.jpg

(granateple)

Apple-logo.jpg

(vanlig eple)

Jeg er selvsagt klar over at dette er et salgstriks! Men når en produsent lager et produkt, bør den ikke være stolt nok over produktet sitt til å kunne kalle en spade for en spade? Og dette må jo nesten kune kvalifiseres som en slags svindel for kundene, så er det lov?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...