VTW Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 I det siste har familien gått til innkjøp av den litt dyrere kvalitets-juicen fra Nora. Serien heter 100% juice og finnes i forskjellige smaker der cluet er at all juicen er fremstilt av kun frukt, uten tilsatt sukker (noe som egentlig kjennetegner all juice, ettersom "juice" med tilsatt sukker skal selges som "nektar") Det jeg stusset over er hvordan de har gitt navn på de forskjellige juicene med tanke på hva som var i dem. Jeg har selv bare to eksempler å komme med, ettersom familiens innkjøp besto av Noras "Granateple-" og "Blåbær og Bringebær"-juice. Jeg skal prøve å gjengi hvordan juicens tittel er utformet med skrift: Blåbær og Bringebær røde druer og granateple Inneholder: 74% røde druer 10% granatepler 8% blåbær 8% bringebær http://www.handletjenesten.no/sys/eKremmern/Bilde/Nora_100_juice_granateple.gif[/img]"](Her er et bilde av kartongen, med de har på dete bildet unnlatt å ta med prosentvis innhold i juicen) Granateple Inneholder: 78% eple 15% granateple 5% aronia 2% pasjonsfrukt Den første juicen har en tittel der "Blåbær og Bringebær" har tre ganger større skrift enn "røde druer og granatepler", og i tillegg er de skrevet med stor forbokstav begge to. Selv om det er minimalt med denne frukten. I den andre juicen så heter juicen "Granateple", mens ca 3/4 består av vanlig eple, noe som er noe helt annet (granateple) (vanlig eple) Jeg er selvsagt klar over at dette er et salgstriks! Men når en produsent lager et produkt, bør den ikke være stolt nok over produktet sitt til å kunne kalle en spade for en spade? Og dette må jo nesten kune kvalifiseres som en slags svindel for kundene, så er det lov? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Så lenge den inneholder frukten, så kan dem gjøre hva dem vill. Dem skriver ikke hvor mye det skal innholde av granateple for eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå