Gå til innhold

Nytt kamera skal kjøpes i USA

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har i dag et Canon IXUS kamera som er nærmere 4 år gammelt, det begynner vel å gå av mote...

Når jeg da skal til statene nå snart tenkte jeg å kjøpe meg et nytt kamera og da er vel speilreflekskameraer det beste? Tålig grønn på dette jeg.

Nå vet jeg jo at videokamera kan ha noe krøll med NTSC og PAL greia men det er vel ikke noe slikt på vanlige kameraer? Eventuelt er det vel en smal sak å bytte strømadapter?

Flott med noen anbefalinger til kameraer til en maks pris av 5000 NOK sånn ca i tillegg til noen svar på de andre spørsmålene mine :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste adaptere er internasjonale. Jeg kjenner faktisk ikke til noe annet. Husk at kameraer er noe folk tar med seg på reise, og slikt har selvfølgelig produsentene tenkt på. Det eneste du må er å skifte kabelen fra strømnettet til laderen, noe de har på alle el-butikker.

Lenke til kommentar

Som det ofte blir nevnt, så lønner det seg å holde litt i forskjellige kameraer og å eventuellt ta et "tørravtrekk", bla litt i menyer etc.

Da finner du ut om kameraet passer for deg ergonomisk og med brukervennlighet.

Kvaliteten på forskjellige speilrefleks er såpass god at det ikke betyr så mye hvilket merke du velger. Iallfall så lenge du holder deg til forsåvidt kjente produsenter. Canon, Nikon, Olympus, Pentax, Sony etc.

Hvor i USA skal du? I Los Angeles har du f.eks. Samy's Camera. En SVÆR butikk dedisert foto og utstyr.

Samy's Camera

Noen andre forhandlere du kan sjekke priser hos:

Mel Pierce Camera & Digital (LA)

Ritz Camera & Electronics

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...