Gå til innhold

Hvordan kjøpe et domene som allerede er tatt?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe et domene som allerede er eid av noen andre, og lurer på hvordan dette gjøres i praksis? Han sier ja og jeg betaler, men hva skjer så?

Edit: Og forresten, hva er det vanlig å betale for et middels godt domene som helt tydelig er eid av en domenehai?

Endret av AjaMaja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De gangene jeg har solgt domener, har jeg gitt beskjed til leverandøren min om at jeg ønsker å flytte domenet. De starter da flytting, og jeg får en spesiell kode som jeg gir videre til kjøperen. Denne koden må brukes for å godkjenne flyttingen. Leverandøren din (der du har kjøpt domenet) kan sikkert hjelpe deg hvis du spør.

Reklame: login-info? Aner du hva du snakker om?

Lenke til kommentar
De gangene jeg har solgt domener, har jeg gitt beskjed til leverandøren min om at jeg ønsker å flytte domenet. De starter da flytting, og jeg får en spesiell kode som jeg gir videre til kjøperen. Denne koden må brukes for å godkjenne flyttingen. Leverandøren din (der du har kjøpt domenet) kan sikkert hjelpe deg hvis du spør.

Reklame: login-info? Aner du hva du snakker om?

Kan jeg spørre om hvor mye du har solgt domener for? Bare for å få et inntrykk av hva som er normalt?

Lenke til kommentar
Middels bra .com domener man man få for en 1-5000 dollar.

Det blir mindre på .net/.org.

Men som alltid, reglen er "hva enn du vil betale"

OK, takk! Dette er snakk om et helt OK .no domene, så da tror jeg at jeg trilbyr 1000 dollar og ikke en krone mer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...