AjaMaja Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Jeg vurderer å kjøpe et domene som allerede er eid av noen andre, og lurer på hvordan dette gjøres i praksis? Han sier ja og jeg betaler, men hva skjer så? Edit: Og forresten, hva er det vanlig å betale for et middels godt domene som helt tydelig er eid av en domenehai? Endret 7. juli 2008 av AjaMaja Lenke til kommentar
Reklame Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Jeg tipper du får login-info på domenet etter det er kjøpt. Pris på et domene, kan variere fra 100 kr-mange millioner. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 De gangene jeg har solgt domener, har jeg gitt beskjed til leverandøren min om at jeg ønsker å flytte domenet. De starter da flytting, og jeg får en spesiell kode som jeg gir videre til kjøperen. Denne koden må brukes for å godkjenne flyttingen. Leverandøren din (der du har kjøpt domenet) kan sikkert hjelpe deg hvis du spør. Reklame: login-info? Aner du hva du snakker om? Lenke til kommentar
AjaMaja Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 De gangene jeg har solgt domener, har jeg gitt beskjed til leverandøren min om at jeg ønsker å flytte domenet. De starter da flytting, og jeg får en spesiell kode som jeg gir videre til kjøperen. Denne koden må brukes for å godkjenne flyttingen. Leverandøren din (der du har kjøpt domenet) kan sikkert hjelpe deg hvis du spør. Reklame: login-info? Aner du hva du snakker om? Kan jeg spørre om hvor mye du har solgt domener for? Bare for å få et inntrykk av hva som er normalt? Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Middels bra .com domener man man få for en 1-5000 dollar. Det blir mindre på .net/.org. Men som alltid, reglen er "hva enn du vil betale" Lenke til kommentar
AjaMaja Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Middels bra .com domener man man få for en 1-5000 dollar.Det blir mindre på .net/.org. Men som alltid, reglen er "hva enn du vil betale" OK, takk! Dette er snakk om et helt OK .no domene, så da tror jeg at jeg trilbyr 1000 dollar og ikke en krone mer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå