Gå til innhold

Pentium 4 (Northwood) 2,2GHz

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe PC og har funnet ut nøyaktig hva jeg skal kjøpe! Veit at det er mange andre nøyaktig like emner, men allikevel!

Her er PC'en:

Pentium 4 2,2GHz Northwood

Gigabyte i845D Hovedkort (med ATA/133, RAID, usb2.0 etc.)

1,5GB DDR RAM (1536MB)

Gainward el. Creative GeForce 3 Ti500

SoundBlaster Audigy Platinum eX

NEC 16x/48x DVD-Rom

2x 80GB Maxtor harddisker i RAID (7200RPM, ATA/133)

Klipsch ProMedia 5.1 høyttalere (THX-klarert)

Plextor 24x/10x/40x CD-Brenner (evnt. 36x når det kommer)

Chieftec Dragon Big Tower Kabinett i Sølv

Eizo eller Hitachi 19" skjerm

MS Internet Explorer tastatur og MS Intelli Mouse Explorer

8 kabinettvifter (hvis nødvendig) + harddiskvifter!

*Skal muligens prøve å overklokke den til rundt 3GHz!

Det var vel det! Hva synes dere? Litt i overkant av hva man behøver kanskje? Skal bruke den litt til Spill, men mest til Musikkredigering, Viedoredigering og programmering! Skal sies at jeg ikke har kjøpt ny PC på over 4 år, og bare såvidt oppgradert den! Hvis dere begynner å komme med forslag som å bytte til AMD Athlon XP så kan dere bare glemme det! Har alltid gått for Intel, de har alltid kommet med nye ting først (SSE2, 0.13 micron, etc.)

Men hvis dere har noen tanker så er det bare å skrive løs! PC'en kommer til å koste ca kr. 35-40000,- avhengig av konfigurasjonen. Skal bruke WinXP Professional!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt av en PC!..Er du millionær? :grin:

Tror 2.0GHz Northwood er lettere å overklokke enn 2.2'en (har hørt rykter om det). Gamepc.com klokka en 2.0GHz til 2.5 med Boxed vifte, og den var aldri over 38 grader på max load, og helt stabil!

http://www.gamepc.com/reviews/hardware_rev...11&mscssid=&tp=

Dette var med Asus sitt i845DDR kort, og jeg tror jeg ville valgt dette også, framfor Gigabyte kortet ditt. Asus er mer annerkjent, og kjent for meget stabile kort!

Hadde også valgt Pioneer DVD, men denne er vel utsolgt de fleste steder? Mulig Multicom har noen igjen..

Skal du bruke Boxed vifta til å nå 3GHz med? :grin: Mulig det går, men jeg ville heller kjøpt Swiftech MCX478B med en Pabst 80x80 mm vifte (gjerne stillegående)..

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCX478B

Lenke til kommentar

Siden han absolutt skal sløse så veldig med penger så kan man like gjerne investere i en VapoChill, det er vel kanskje den eneste måten man kan komme i nærheten av 3GHz uten å snekre noe innvikla saker sjøl. Kjøp I850 hovedkort og RDRAM, Abit TH7 II RAID f.eks, dette gir bedre ytelse enn I845D siden du alikevel skal bruke så mye penger.

Sats på 2x Western Digital WD1000JB 100GB med 8MB cache, de gir bedre ytelse enn de du har satt opp.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-13 20:33, extreme skrev:

i845DDR hovedkorta, er visst mere overklokkingsvennlige enn RDRAM korta...

Nordichardware testa et Abit TH7 II raid på 190MHz FSB (760MHz QDR). Drit i DDR SDRAM, hvis du kjøper det driver du bare prisen oppover :smile: , synes P4 skulle holdt seg til RDRAM :smile:

Athlon MP 1,2GHz @1678MHz, 2,1V

Taisol CGK760

EPoX 8KHA+ (volt og OCP-mod)

GeForce DDR @150MHz/347MHz

512MB DDR @139,8MHz

TB Santa Cruz

WD WD400BB 40GB

4632 3DMarks

[ Denne Melding var redigert av: Kamerat på 2002-01-13 21:18 ]

Lenke til kommentar

Skal nok ikke bruke boxed-vifta hvis jeg skal overklokke så mye! Jeg synes også at Chieftec sitt kabinett ser stilig ut, spesielt det sølvfarga! Kommer til å bytte hovedkort (og muligens prosessor) til sommeren. Da kommer i845(G) med doble DDR-ramkanaler som vil gi høyere båndbredde enn RDRAM. Men håper dette chipsettet vil ha støtte for DDR2700 da vil båndbredden bli hele 5.4GB nesten dobbelt av hva RDRAM tilbyr. Intel har også nedprioritert RDRAM virker det som. Har også selv hatt mest sans for RDRAM, men når de ikke vil satse på det er det ikke noen vits i det!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-13 21:22, Ggg skrev:

Gå for gainward skjermkort! i alle fall styr langt unna creative!

Creative korta lages av MSI. MSI har bra kort derfor er Creative sine bra og.

Har selv et Creative GeForce DDR (laget av Creative) som jeg har hatt i over to år. Kortet har vært uten problemer selv om jeg har kjørt det overklokka hele tida.

Athlon MP 1,2GHz @1678MHz, 2,1V

Taisol CGK760

EPoX 8KHA+ (volt og OCP-mod)

GeForce DDR @150MHz/347MHz

512MB DDR @139,8MHz

TB Santa Cruz

WD WD400BB 40GB

4632 3DMarks

[ Denne Melding var redigert av: Kamerat på 2002-01-13 21:45 ]

Lenke til kommentar

Det ville jeg sagt var a waste of money. Du får ikke bedre grafikk en det beste spilla støtter, selv om du har bra deler i maskin din. Jeg har en 1,2 Ghz T-bird, med ett 32MB DDR-SDRAM skjermkort, og det har ikke vist noen problemer i noen av de nyeste spillene, selv på høyeste oppløsning og detail level. (og ja, jeg har ghost recon, og ja, det er litt lavere FPS der, men ikke noe alarming).

En annen ting,(når skal folk lære) AMD er bedre en Intel for øyeblikket, det viser jo nesten alle testene(en 1,67 AMD XP'en slo en 2ghz P4!)! Ikke bruk penga dine på Intel... Vær så snill. De fortjener ikke penga. De lager halv-bra prossesorer som er overprisa...

Gjør hva du vil, det er dine penger... Men det er likevel bortkasta mener nå jeg.

Lenke til kommentar

BigFish: Prioriteringsak, har du noen gang kjøpt en øl? 50kr for 0.4l - waste of money. (gang det opp tilstrekkelig blir det lapper av det og)

Kul PC er bedre enn 100 grøftefyller synes i alle fall jeg.

Og, han ville kjøpe en 2,2GHz - ikke en 2,0GHz. AMD fortjener pengene når de kan skjerpe seg å lage platformer, det er i alle fall min mening. P4 = 0 kluss, garatert og til 40000 hadde jeg ikke ville hatt noe kluss

Andreas Grimsby

Nerd!

Pentium4 1.7GHz

1GB 2x60GXP LCD

Geforce 3 TI500

[ Denne Melding var redigert av: Dollar på 2002-01-14 13:58 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-14 14:14, Rhaps skrev:

Har hørt RAMBUS skal ha firdobble kanaler, da hjelper det lite med dobble DDR....

Men igjen - ikke til desktop. Dersom du skal bruke 15 000 på hovedkortet så kan du jo alltids drømme om sånne ting, men om det i "singel" systemer blir noe raskere er tvilsomt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...