Gå til innhold

problem med 12volten

Anbefalte innlegg

Hei

Fikk plutselig bluescreen på pc'en, og når jeg startet opp igjen kom det opp en melding om at HW monitoren hadde funnet noe. Gikk inn i setup og der ser jeg at 12volten min er nede i 9.50. Når jeg prøver og slå på maskinen får jeg bare ny bluescreen.

Hva kan jeg gjøre med dette? PSU'en er ganske ny og er en corsair 750w som burde vere mer enn godt nok for mitt oppsett.

(windows xp, core 2 duo 6600 og 2gb ram)

Edit: Jeg prøvde å bytte ledning og da gikk jeg opp til 10.11

Endret av Hawkmoon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg desverre ikke tilgang til et multimeter, og heller ikke særlig kunnskap om strøm og spenninger generelt... Jeg har forresten et antec ninehundred kabinett, og jeg ser nå at den det er ikke alle viftene i kabinettet som starter, bla den store på toppen. Prøvde å bytte litt rundt på kabler men hjalp ikke.

Dette tyder vel på at PSUen har tatt kvelden? :/

Lenke til kommentar

Det spørs om viftene er koblet til hovedkortets strømuttak for vifter eller strømforsyningens uttak. En av delene er hvertfall gåent. Sliter selv med hovedkort som viser 11.49, men håper det er sensoren som har tatt kvelden. Kjøpte først Zalman 850w og volt gikk opp fra 11.25 til 11.49. Bestillte et nytt hovedkort (Asus P5E) etter å ha sett an situasjonen. Håper det ikke er noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...