daniel_984 Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Hei dere som leser! Hyggelig at dere titter innom =) Jeg har allerede lest igjennom denne tråden, men sitter fortsatt å sturer litt, da jeg ikke er helt fersk i OC, men heller aldri har prøvd å OC en firekjerner Jeg sitter da som sagt med Q9450, Gigabyte X48T-DQ6 og 2x1 GB OCZ DDR3 PC3-12800 Platinum EB i 7-6-6-20 (Egentlig 1600MHz satt til 1333MHz tror jeg i synk med FSB i T1). Foreløpig står systemet oppført på standardfrekvens: 333 x 8 = 2.667 GHz Prøvde (bare for fun, og bare justere FSB ingenting annet) å se om dataen startet opp på: 400 x 8 = 3.0 GHz som den også gjorde. Eneste problemet var at andre gang jeg startet opp maskinen kom en klikkelyd, og jeg lurer på om det er for lite spenning inn til CPU eller noe annet? Kan dette stemme? Er også interessert i hva som f.eks. skjer om jeg stiller inn Memory Multi (SPD) til 4.00D? Hva har dette å si egentlig? Endret 8. juli 2008 av daniel_984 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Du må huske og stille volten opp for vis du bare klokker FSB uten høyere volt så vil du få pip og alt vil resette seg. Det er en sikkerhets funksjon hovedkortet ditt mest sannsynlig har så den auotmatisk "redder" seg selv vis det du har stilt på ikke fungerer skikkelig. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Hmm, spesifiserte meg tydeligvis ikke bra her. Det kommer gjentatte klikkelyder (da gjerne 3-4 ganger), men er ikke sikker på hvor de kommer fra. Kanskje rett og slett sjekke dette bedre når jeg kommer hjem. Uansett, noen som vet hva driftsspenningen til en QX9770 er i.e., da det er en klokken jeg sikter for? Edit: Glem det, fant den fint her, og den kjører på 1.2875. Endret 8. juli 2008 av daniel_984 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Hmm, spesifiserte meg tydeligvis ikke bra her. Det kommer gjentatte klikkelyder (da gjerne 3-4 ganger), men er ikke sikker på hvor de kommer fra. Kanskje rett og slett sjekke dette bedre når jeg kommer hjem. tenker du på pipe lyder fra hovedkortet? vis det er pipelyder fra hovedkortet sjekk brukermanualen din. Da forteller den hva problemet kan være. Så kan du feilsøke derifra. For du har mest sannsynlig stilt hastigheten alt for høyt uten og ha økt volt styrken. driftspenningen for alle cpu-er et litt forskjellig, så det ekke et fasit svar. For eksemepel liker quad q6600 seg på 1,4-1.6 volt så det er noe du selv må lete etter og feilteste, eller søk i forumet her kanskje noen har skrevet en guide du kan bruke til start testing. mitt forslag er kun at du stiller alt tilbake til før du startet, så starter du og stille volt styrkene sakte oppover mens du øker hastigheten. Når pc-en nekter og starte windows så øker du volt styrken litt mer. Men husk at om du stiller volt styrken for høyt så kan du ødelegge cpu-en din og senke levetiden på den. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Takke for raskt svar her =) Skal få testa litt når jeg kommer hjem fra jobb. Problemet er ikke at pcen ikke starter, men at den henger såvidt inntil klikkelydene er ferdige. Mener å kjenne igjen lyden i hodet mitt, men får heller drive litt aktiv feilsøking å se om det er noen defekte vifter e.l. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Det du kan gjøre er og ta ut 1 og 1 del og sjekke om noen av delene skaper konflikt og forårsaker problemene dine. Starte med ting som ikke er super viktig, og så bare gå sakte og sikkert framover. Sjekk at alt er koblet skikkelig til så det ikke er "løst" og sitter fint i sporene sine, og ikke minnepenner eller eksterne harddisker koblet til dette kan gjøre at ting får problemer i oppstarten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå