Gå til innhold

Er det mulig å bygge en stille HTPC som kan kjøre spill i 1920x1200?

Anbefalte innlegg

Hmmm.....

Lurte litt på om jeg kunne putte en SSD-disk i maskinen, til OS. Dersom jeg også har et vifteløst skjermkort, begynner vi å snakke lite støy.

Den store disken (1000GB) med mesteparten av lyd&bilder på, kunne jeg jo koble til via en ekstern SATA-kontakt kanskje? Da kunne diskene stått et annet sted? God ide? Hvor lange kan egentlig slike SATA-kabler bli?

T

Endret av tkorsvold
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte også på evt. vifteløs CPu-kjøler. Går det på E8400 tror dere?

Kan jo sette på en veldig langsom og lite bråkete vifte dersom det kniper.

Jeg har en E8400 med en Scythe Ninja Mini uten vifte i et Antec Fusion kabinett. Fungerer helt fint, også når det er 30 grader utendørs og ikke spesielt mye kjøligere innendørs.

Det er vel imidlertid i drøyeste laget å kalle dette for vifteløst med to stk. 120mm i umiddelbar nærhet, men det er i alle fall et svært lavt støynivå.

34802d1163279688-antec-fusion-htpc-case-review-006.jpg

d_3681.jpg

Når det gjelder problemet med disker så kan jo OS ligge på en SSD, spill på en 2,5" disk og mediafiler på en NAS/filserver et helt annet sted i boligen. Dette forutsetter imidlertid at du fører nettverk til HTPCen. Trådløst er jo den enkle varianten, men selv foretrekker jeg Gbit kablet nettverk. Cat5e holder i massevis.

Endret av _Xorcist
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...