tkorsvold Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Hmmm..... Lurte litt på om jeg kunne putte en SSD-disk i maskinen, til OS. Dersom jeg også har et vifteløst skjermkort, begynner vi å snakke lite støy. Den store disken (1000GB) med mesteparten av lyd&bilder på, kunne jeg jo koble til via en ekstern SATA-kontakt kanskje? Da kunne diskene stått et annet sted? God ide? Hvor lange kan egentlig slike SATA-kabler bli? T Endret 7. juli 2008 av tkorsvold Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Tenkte også på evt. vifteløs CPu-kjøler. Går det på E8400 tror dere?Kan jo sette på en veldig langsom og lite bråkete vifte dersom det kniper. Jeg har en E8400 med en Scythe Ninja Mini uten vifte i et Antec Fusion kabinett. Fungerer helt fint, også når det er 30 grader utendørs og ikke spesielt mye kjøligere innendørs. Det er vel imidlertid i drøyeste laget å kalle dette for vifteløst med to stk. 120mm i umiddelbar nærhet, men det er i alle fall et svært lavt støynivå. Når det gjelder problemet med disker så kan jo OS ligge på en SSD, spill på en 2,5" disk og mediafiler på en NAS/filserver et helt annet sted i boligen. Dette forutsetter imidlertid at du fører nettverk til HTPCen. Trådløst er jo den enkle varianten, men selv foretrekker jeg Gbit kablet nettverk. Cat5e holder i massevis. Endret 7. juli 2008 av _Xorcist Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Det var en god ide! SSD + 2,5" + NAS høres bra ut! På den annen side er det jo en god del enklere å bare gå for en enkelt støysvak 3,5 disk da... T Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå