Madmax500 Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Har et Tamron 17-50mm som i vinter fikk seg en real tur i bakken under meg. Litt av plasten på fremre del knakk, men ellers ikke tegn til ytre skader. Objektivet fungerer, men ikke 100%. Det som er problemet er selve avtrekket for å ta bildet. Det fokuserer rask som det skal, men klarer bare av og til å trekke helt av. Dette er selvfølgelig uttrolig irriterende, da man mister endel blinkskudd. Forfokus før bildet taes er nesten umulig, det virker som det fungerer noe bedre når man trykker utløser helt ned med en gang. Spørsmålet mitt er da selvfølgelig om dette er kostbart å reparere? Jeg er jo så fornøyd med dette objektivet ellers og tok masse bra bilder nå i ferien, der 95% ble strålende, mens bildene fra kompakten ble så der.......... Lenke til kommentar
EspenE Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Med norske håndverkerpriser, blir det nok en for dyr affære. Jeg er sikker på at du kan finne tilsvarende objektiv brukt for mindre enn det vil koste å reparere. At ting ikke lønner seg å reparere er dessverre en bivirkning av å bo i et land med høy levestandard og ditto lønninger. Lenke til kommentar
viggoant Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Har et Tamron 17-50mm som i vinter fikk seg en real tur i bakken under meg. Litt av plasten på fremre del knakk, men ellers ikke tegn til ytre skader. Objektivet fungerer, men ikke 100%. Det som er problemet er selve avtrekket for å ta bildet. Det fokuserer rask som det skal, men klarer bare av og til å trekke helt av. Dette er selvfølgelig uttrolig irriterende, da man mister endel blinkskudd. Forfokus før bildet taes er nesten umulig, det virker som det fungerer noe bedre når man trykker utløser helt ned med en gang. Spørsmålet mitt er da selvfølgelig om dette er kostbart å reparere? Jeg er jo så fornøyd med dette objektivet ellers og tok masse bra bilder nå i ferien, der 95% ble strålende, mens bildene fra kompakten ble så der.......... Det høres ut som ett av mine fotomareritt. Men der er gjerne huset også blitt helt merkelig. Det rare med marerittene mine er at bildene kommer ut som de rene mesterverk når jeg mister all kontroll. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 He he he. Artige drømmer du har. Lenke til kommentar
Madmax500 Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Utrolig kjipt å måtte kjøpe nytt objektiv, når det er marginalt defekt Arg....... Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Utrolig kjipt å måtte kjøpe nytt objektiv, når det er marginalt defekt Arg....... Jeg "knertet" min Nikkor 35mm, rev av hele fronten og tønnen sprakk, men frontlinsen ble ikke skadet.. Trodde elementene ville løsne, men jeg brukte den i 10 år til uten problemer.. Får ikke brukt filtre eller motlysblender. Se tidligere post Har prøvd den litt på min D70s, er ikke helt sikker på om den er helt skarp der, men på konas D40 så den ut til å fungere helt ok! Den er jo lyssterk og fin som normalobjektiv, brukte stort sett bare den på F801'en min! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå