andreasbey Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Hei! Jeg vil gjerne nedgradere datamaskinen min til XP, uten å slette alle filene mine. Vil nedgradere fordi at datamaskinen min er tregere og at den ikke vil ikke skru seg av når jeg trykker på "slå av". Jeg har både XP programwaren og Vista oppgradering cdèn. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Er det mulig og nedgradere på den måten? Må du ikke bare re innstalere med xp? Det du kan gjøre er jo og kjøpe noen dvd-er og brenne tingene dine på dvd vis det ikke er alt for mye. Eller vis du har en ekstern harddisk selv eller kan låne så kan du gjøre det. Du kan jo teste og bruke crap cleaner Crap cleaner! Vis du har innstalert masse programmer på pc-en vil du etter hvert oppleve at den går tregere og tregere. Da er det greit og få ryddet opp registeret og slettet gamle nettsider og programmer du ikke trenger. Crap cleaner vil gjøre dette for deg enkelt og greit. så slipper du kanskje og måtte formatere pc-en din. Lenke til kommentar
andreasbey Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Det du kan gjøre er jo og kjøpe noen dvd-er og brenne tingene dine på dvd vis det ikke er alt for mye. Har 250 GB med masse ting, så det kan bli litt dyrt med dvd. Men TAKK for svar Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 blir vel en 50 dvd-er pluss minus tar jo litt tid og brenne det ja. koster vel 100-150 vis du finner det på tilbud i vanlige butikker som har paller med dvd-er. som elkjøp, expert og lignende. Lenke til kommentar
andreasbey Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Men når jeg starter maskinen min, bruker den opptil 10 min. før vista kommer opp. Når jeg logger på en brukerkonto bruker den ganske lang tid, når jeg skrur av datamaskinen min skrur den seg auto. på som restart, men slik var det ikke med Windows XP. Noen som vet hva som er feil med maskinen? Begynner å lure på om det var dumt av meg å oppgradere:( Endret 7. juli 2008 av andreasbey Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 er det en ny pc eller en gammel? Vista krever en god del mer enn xp. mer ram, cpu kraft og alt egentlig. Har du innstalert masse som starter samtidig som vista? som kan gjøre at den er treig? masse oppstarts programmer gjør at den kan bruke mer tid. men 10 minutter var utrolig lenge. Har du innstalert noe i den siste tiden som du vet kan ha gjort utslaget for at den ble så treg? For var den like treg når vista akkurat var innstalert? Lenke til kommentar
andreasbey Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Hei! Ja, den har alltid vært treg etter at jeg oppgraderte til vista. Det kommer også mange feil når jeg har klart å logge på, mangler mange filer til programmer, men vet ikke hvilke filer. Jeg har ikke anti-virus program til Vista. Jeg hadde AVG med XP, men det virker ikke på vista (har ikke produktnøkkel) Jeg har en 2 år gammel pc. Skjermkortet er på 256 mb Ram: 1,5 GB Harrdisk: 250 GB DVD Brenner Prossesor: 2,56 Endret 7. juli 2008 av andreasbey Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 cpu 2,56 hva da? pentium 4? quad 2.56? hvor rask er rammen din? Kan hende pc-en din rett og slett er for svak til og takle vista. Hva har du ikke produkt nøkkel til? AVG eller windows vista? Lenke til kommentar
andreasbey Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Hei! Må ha produktnøkkel til AVG Jeg vet ikke så mye om pc og slikt, men alle jeg hadde et program som viste at jeg kunne ha vista. Jeg tror det heter Vista Boot eller noe sånt. Endret 7. juli 2008 av andreasbey Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Man bør aldri oppgradere et operativsystem. Alltid kjør ren installering. På den måten unngår man krøll og unødvendig tull i register og i systemfoldere. Formater pc'n din og legg inn Vista på nytt. En enkeltkjerneprosessor på 2,5ghz kan bli litt lite sammen med 1,5GB ram. Hvis det er hardwaren din, ville jeg nok vurdert etpar tusenlapper i ny hardware, eller lagt inn XP igjen. Lenke til kommentar
andreasbey Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Hei! Jeg vil ha tilbake XP, men hvordan kan jeg få xp uten å slette alle filene mine? Endret 7. juli 2008 av andreasbey Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Du kan brenne det på dvd-er eller legge filene over på en ekstern harddisk. og så formatere og innstalere xp på nytt. og så legge filene tilbake i pc-en. siden du ikke har forskjellige partisjoner med 1 for Operativ system og 1 for filer så mister du alt når du formaterer. Dumt men sant Lenke til kommentar
andreasbey Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Hei! Jeg har 250 GB med filer, så det blir litt mye med DVD. Jeg har heller ikke ekstern harrdisk Hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Hei! Jeg vil ha tilbake XP, men hvordan kan jeg få xp uten å slette alle filene mine? Du ønsker å rive et hus, men beholde vinduene... Vel da må vinduene (filene) taes ut av huset og legges på en trygg plass (ekstern disk), så må det nye huset bygges igjen (windows xp). Du kan ikke la vinduene så der de står nå og bygge et hus rundt de... Det går ann, men resultatet blir ikke bra nok.... Enklere fortalt. Ta vare på filene dine på en ekstern disk og installer Windows xp på nytt... Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 En ekstern harddisk koster 500kr, det er ikke verdens undergang av den grunn. Et annet alternativ er å avinstallere alle programmer og partisjonere ut en del av harddisken, slik at C: (operativsystem) blir ca 10-20GB, mens resten av harddisken blir lagerplass. Så kan du flytte det du skal ta vare på over til D:(ny partisjon). Partition Magic klarte det fint i Windows XP. I den senere tid har Symantec kjøpt det selskapet, og jeg ville ikke tatt i det med en peistang engang. Men det finnes sikkert et annet program som klarer det.. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Har du brukt verktøya som er i Vista for å sjå kva som tek tid under oppstart og avslutning? Kontrollpanel\System og vedlikehold\Ytelsesinformasjon og verktøy\Avanserte verktøy Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Må nok formatere visst du har tenkt å ta ibruk Windows XP fremfor Vista. Birger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå