Gå til innhold

Kjapt Crossfire spørsmål

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du stapper kortene forsiktig inni plassene sine ikke noe brutal makt som kan skade de dyre kortene, dumt og måtte kjøpe nye siden du presset for hardt.

Etter og ha satt dem i så bruker du crossfire kabelen som fulgte med.

Der hvor skjerm utgangene er vil du se et "hakk" hvor sette crossfire overgangen.

og vips så har du crossfire igang.

Pass på at du har nok strøm og et hovedkort som støtter full hastighet med crossfire.

X48 hovedkort skal vist ha full hastighet, vis du ikke har nok hastighet så blir crossfire tregere enn og ha 1 enkelt kort noen ganger.

Lenke til kommentar

Vel som sagt så var jeg ute etter å bruke to Sapphire Radeon HD 4870 512MB GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP, Lite-R kort i Crossfire, og hovedkortet jeg kommer til å bruke blir Asus P5E WS PRO, X38, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)x16.

Høres dette bra ut?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Høres kjempe bra ut det bare husk og skaff en skikkelig kraftig cpu, Quad er behagelig vis du liker og gjøre flere ting på 1 gang.

jeg er ikke 100% sikker om X38 chipsettet støttet 2 x 16

eller om det var 2x8 i båndbredden du fikk.

Men X48 chipsettet skal ivertfall Støtte 2x16 i båndbredden.

Du kan jo for sikkerhets skyld ringe stedet du vurderer og kjøpe tingene for og være 100% sikker.

Redigert: la til informasjon

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar

Det jeg går for da er

Antec Nine Hundred sort miditower, Vindu i sidepanelet (Uten Stømforsyning)

Asus P5E, X38, Socket-775, DDR2, ATX, Firewire, GbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16

Intel Core 2 Quad Q6700 2.67GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte ELLER Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's

Hitachi Deskstar 7K1000 750GB SATA2 32MB 7200RPM

Sapphire Radeon HD 4870 512MB GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP, Lite-R X2 i crossfire.

Corsair HX 620W

Hvordan mener dere at dette virker?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Høres bra ut det.

husk og sleng med windows vista 64 bit siden du har 4 gb med ram.

så får du utnyttet alt.

er dumt og ha 4gb med ram og ikke få utnyttet den skikkelig. pluss at vista 64 bit skal gi mindre feil og data kræsj.

Lenke til kommentar

Haha.

Men jeg er en typisk gamer. Vil dere tro at dette vil være godt nok til å kjøre spill som for eksempel Age Of Conan, og Crysis på høye parametre? Jeg ønsker egentlig å kjøre AoC på så høyt som mulig, og så lenge jeg ligger på rundt 30 FPS og alt på fult er det helt greit for meg. ;) Crysis dreper jo datamaskiner så er ikke så optimistisk der, men det spiller er ikke så gøy allikevel. :p AoC ftw. Starcraft II vil også være noe jeg vil kjøre på f0lt. :)

Endret av Averan
Lenke til kommentar

Såklart får du kjørt ALT på max med det oppsettet.

aoC drar du på max med nye drivere og Crysis skal gå på max.

Foresten kommer Crysis Warhead snart som skal være veldig opptilmalisert og som du sansynelig vis vil dra på fullt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Jeg kjører Vista 64 bit og jeg er veldig fornøyd, alt jeg har av programmer og hardware fungerte kjempe greit når alle driverne var innstalert.

Får utnyttet mer enn 4 gb med ram og bare det er verdt pengene.

Har enda ikke fått BSOD eller noen andre kræsj.

Så Vista var for meg et veldig godt kjøp.

Lenke til kommentar
Høres kjempe bra ut det bare husk og skaff en skikkelig kraftig cpu, Quad er behagelig vis du liker og gjøre flere ting på 1 gang.

jeg er ikke 100% sikker om X38 chipsettet støttet 2 x 16

eller om det var 2x8 i båndbredden du fikk.

Men X48 chipsettet skal ivertfall Støtte 2x16 i båndbredden.

Du kan jo for sikkerhets skyld ringe stedet du vurderer og kjøpe tingene for og være 100% sikker.

Redigert: la til informasjon

X38 og X48 er SVÆRT like, er bare P45 som har dobble 8x spor i Intel leiren.

X38 og X48 (Forskjellen er offisiell støtte for 1600 FSB) er prikk like i Crossfire sammenheng med dobble 16x PCI-e 2.0 spor.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
winxp64 har dåligere drivere en vista 64

+ får brukt dx10

Age of Conan har ikke Dx10 enda, så det hjelper ingenting. :)

Vista i seg selv sluker mye minne uansett. XP for life! :D

Da får man innvistere i 4gb med minne, er ikke så dyrt for minne for tiden lenger i forhold til før. Etter og ha brukt XP i mange år ble jeg overasket fornøyd med hvor bra det var med Vista 64 bit.

Kommer nok aldri til og gå tilbake til 32 bit eller XP ivertfall vis det ikke skjer noe veldig rart som ødelegger for Vista 64 bit.

Lenke til kommentar
Vista i seg selv sluker mye minne uansett. XP for life!

ser det en noen som ikke vet hvordan vista bruker minne og kansje burde sjekke det opp litt nermere?

jeg bruker vista 64 og er strålende fornøyd, kjøpte 8GB ram og har enda ikke klart å bruke mer en 40% kansje nå med ny cpu hehe.

som flere her sier går for vista 64 da kan du utnytte minnet, du kan tilogmed sette in 8 eller 14GB hvis hovedkortet støtter det.

og ja jeg har spilt age of conan under vista med settings på high fikk jeg 66FPS med mitt hd3870X2 i 1280X1024 og syntes ikke det var så dumt. dog gikk jeg ikke under pansret og sjekka alle innstillinger under high så ikke spør om hvordan dem var satt.

Lenke til kommentar

Hvem har sagt at XP ikke støtter mere enn 4gb minne? :)

Uansett, med så lav oppløsning skulle det vel bare mangle at du hadde så mye fps.

Trådstarter: Sjekk ut noen AoC tester med HD 4870, der ser du hvor høye instillinger du kan ha til aoc :)..Skal se om jeg finner URLen igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Uansett, med så lav oppløsning skulle det vel bare mangle at du hadde så mye fps.

Trådstarter: Sjekk ut noen AoC tester med HD 4870, der ser du hvor høye instillinger du kan ha til aoc :)..Skal se om jeg finner URLen igjen.

XP 32 bit støtter kun 2-3 GB eller det vises kun 2-3 gb er vel mer rett.

Jeg hadde 4 gb med ram og da viste det kun mellom 2.2 og 2.4 gb

Ja du har XP 64bit også ja

Når jeg gikk over til vista 64 bit Home premium så har jeg alle 4 GB og med vista 64 bit home premium så har du støtte for 16 gb med ram vis jeg husker riktig.

Og siden hovedkortet maks støtter 8 gb så er jeg en lykkelig mann hehe.

Lenke til kommentar

XP 32 bit støtter kun 2-3 GB eller det vises kun 2-3 gb er vel mer rett.

Jeg hadde 4 gb med ram og da viste det kun mellom 2.2 og 2.4 gb

Ja du har XP 64bit også ja

Når jeg gikk over til vista 64 bit Home premium så har jeg alle 4 GB og med vista 64 bit home premium så har du støtte for 16 gb med ram vis jeg husker riktig.

Og siden hovedkortet maks støtter 8 gb så er jeg en lykkelig mann hehe.

Du får XP i 64 Bit versjon også, personlig må jeg si at jeg foretrekker den over Vista, kjernen i Vista er for tung til at jeg vil ha den.

Selv om jeg har en QX9650 og 6Gb RAM så frister ikke Vista for min del, men det er mitt valg etter at jeg har lagt sammen alle variablene og mine erfaringer med Vista, spesielt nettverksdelen.

Tror nok ikke at DX10 kommer til å ta av skikkelig, blir nok en god del spill med DX9 støtte fremover grunnet stor skepsis til å gå over til Vista.

Enten det eller så må Microsoft bite i det sure eplet og porte over DX10, noe som er bevist at det er mulig men er politikk involvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...