abene Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Microsoft setter snart i gang automatisk installasjon av XP SP3. Les mer Lenke til kommentar
Øsse Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Må man virkelig laste ned et eget program for å forhindre installasjon av SP3? Hadde det ikke vært lettere med et ja/nei-spørsmål hvor defualt-svaret var ja? Kanskje hatt tre-fire sånne "Er du sikker?" spørsmål etterpå bare for å virkelig få det frem at det er lurt å oppgradere. Hadde vært mer forståelig om det var noen andre enn MS som hadde skrevet programmet, for det virker som en rimelig tungvindt metode å få det som man vil på. Endret 7. juli 2008 av øsse87 Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Ser man på det på makronivå er det nok store sikkerhetsfordeler med at det skjer uten spørsmål, da det alltid vil være en andel som svarer uten å ha peil. Akkurat som da Sp1 og Sp2 kom, da det var en haug med myter på dette forumet om hvor ille SP'en var. Selvfølgelig var det nesten utelukkende tull, men folk tror jo på UFO og homeopati også... Da er det bedre at de som _vet_ hvorfor de ikke vil ha Sp3 kan finne dette programmet og at resten får Sp3 automatisk. Lenke til kommentar
SVD Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Jeg leste en plass jeg tror det var på HW at SP3 ikke gikk spesielt bra på mitt hovedkort: Asus A8n SLI Deluxe. Har de fikset dette nå? Lenke til kommentar
se# Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Automatisk oppdatering av Windows er jo en funksjon man selv velger om man vil ha på eller ikke. Endret 7. juli 2008 av se# Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Har egentlig ingen gode erfaringer med Service Pack 3. For det første så er det jo knapt noe som helst nytt / forskjell fra å kjøre en fult oppdatert XP SP2 og det å kjøre SP3. For det andre så opplever jeg mer ustabilitet og et generelt tregere system med SP3 enn en fult oppdatert SP2. Hvert fall slik det føles. Jeg endte opp med å gå tilbake til en fult oppdatert SP2 sist, akkurat nå sitter jeg på XP 64bit så da har jeg jo ikke samme kjerne i det hele tatt, men uansett mine erfaringer med SP3 er varierende. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Mine erfaringer er utelukkende gode. Men jeg ser veldig liten verdi i noen av våre erfaringer. Det har ikke vært dokumentert noen store problemer med SP3, og dermed så vil jeg sterkt råde folk til å installere den. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Ikke dokumenter noen større problemer? Hva med alle AMD maskinene som gikk i en uendelig reboot osv..? Ny stor kritisk Adobe FlashPlayer sikkerhetshull? (ble nå hvert fall fort fikset) Endret 7. juli 2008 av RamGuy Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Googlet på AMD problemet, som jeg ikke hadde hørt om. Såvidt jeg kan se så er det ganske begrenset: http://forums.microsoft.com/TechNet/ShowPo...2&SiteID=17 Some of you may have heard about continuous reboot loops after upgrading an AMD-based system to Windows XP Service Pack 3 (SP3). This is not a problem with AMD-based systems or AMD CPUs. The issue is caused by the method in which the original, pre-installed version of Windows XP was customized during manufacturing by some PC Manufacturers (OEMs). These OEMs loaded a Windows XP image originally created on an Intel-based machine onto computers with AMD processors, and then modified the image incorrectly for AMD CPUs. This is an imaging process that has never been supported by Microsoft because of the compatibility problems it can create. The continual reboot issue was first discovered with the release of Windows XP SP2, and we determined the problem to be a modified registry entry incorrectly set as a result of the imaging process discussed above. Siden det var der allerede med SP2 og tydeligvis ikke er MS sin feil, så tviler jeg på at det rammer så altfor mange. Men hovedpoenget mitt var egentlig bare at de som ikke vet om de vil ha SP3 eller ikke, bør få den pga sikkerhetshensyn. De som vet hva de driver med og styrer unna den, vil uansett gjøre research og finne ut hvordan de kan unngå den. SP2 fikk mye ufortjent pepper, til og med XP fikk mye dritt, noe fortjent, men masse løgn og svada i tillegg. Sistnevnte kan forårsake at folk blir "lurt" til å kjøre med utdatert windows og utsette seg for risiko. Derfor jeg er tilhenger av automatiske oppdateringer. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Har prøvd å installerre SP3 fra windows update flere ganger, får bare feilmelding når den skal installeres. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 det var jo noe tull med IE. tro om det ikk var med versjon 7. vanligvis så bruker jeg firefox , men så er det de få neisidene som insistere på at man må bruke IE. er det problemet løst på en tilstrekkelig måte ? Lenke til kommentar
meitemark Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) det var jo noe tull med IE. tro om det ikk var med versjon 7. vanligvis så bruker jeg firefox , men så er det de få neisidene som insistere på at man må bruke IE. er det problemet løst på en tilstrekkelig måte ? Servicepack 3 innholder IKKE IE7. Det er en separat nedlastning og installasjon. Personlig må jeg si at jeg har hatt færre problemer med SP3 installasjonsmessig enn med SP2. Kjapp er den faktisk også, der hvor SP2 kunne bestemme seg for å stå 2 dager under installasjon før den kom opp med en error eller fortsatte oppfører SP3 seg som noe helt enkelt, nemlig bare en oppdatering. Ytelsemessig er det heller ikke noen forskjell på SP2 og SP3, selv om en helt ren nyinstallert SP3 maskin selvfølgelig har mye mer guffe enn en SP2-brukt-i-lang-tid-så-installert-SP3 maskin. Har prøvd å installerre SP3 fra windows update flere ganger, får bare feilmelding når den skal installeres. Last ned hovedfilen fra microsoft du. http://www.microsoft.com/downloads/details...08-1e1555d4f3d4 Endret 7. juli 2008 av meitemark Lenke til kommentar
Digitize Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Jeg har 2 eldre AMD baserte maskiner som begge knelte/døde når SP3 ble lagt inn. Løsningen ble full re-innstallsjon av XP med SP2, for så å legge inn "SP blocker tool" slik at SP3 aldri kommer inn der igjen! Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Leste du hva Microsoft sa om den saken? Er det OEM maskiner fra en leverandør? Hvor fikk du windowsen fra? En modifisert piratutgave? Dette problemet gjelder windows cd'er som er tuklet med. Scroll opp. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Har oppdatert flere maskiner nå med XP SP3, og ikke opplevd noen problemer enda. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Har prøvd å installerre SP3 fra windows update flere ganger, får bare feilmelding når den skal installeres. Last ned hovedfilen fra microsoft du. http://www.microsoft.com/downloads/details...08-1e1555d4f3d4 Fikk beskjed om at XP ikke kan oppdateres, fordi språket som er installert på systemet, er forskjellig fra oppdateringsspråket, selv om jeg har en XP på norsk installert. Merkelige saker. Endret 7. juli 2008 av O.J Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 jeg har en amd maskin fra våren 2005 som fungerer helt uten problemer ihvertfall, men brukte en slipstreama versjon da, ikke nedlasting og oppgradering, vet ikke om det har noe si Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Fordelen med SP3 er at du enkelt kan slipstreame og få en så å si fult oppdatert XP installasjons medium. En reinstallsjon, nyinstallering, og du er spart for 2 timer etterpå med winupdate. Det var jo ikke meningen SP3 skulle tilføre noe, men jeg har merket at maskinene er hakket kvikkere, og da er dette maskiner hvor alt er reinstallert på nytt fra en plate med SP3 slipstreamet. De er raskere enn om de ble reinstallert med SP2. Men i praksis ingen betydning. SP3 er er alt i alt en enkel og fin måte å ha alle oppdateringer siden SP2 og fram til i våres. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Har prøvd å installerre SP3 fra windows update flere ganger, får bare feilmelding når den skal installeres. Last ned hovedfilen fra microsoft du. http://www.microsoft.com/downloads/details...08-1e1555d4f3d4 Fikk beskjed om at XP ikke kan oppdateres, fordi språket som er installert på systemet, er forskjellig fra oppdateringsspråket, selv om jeg har en XP på norsk installert. Merkelige saker. Ha du Media Center utgaven av Windows? Denne er på engelsk med norsk språkpakke "oppå", så du må installere den engelske versjonen! Ray Lenke til kommentar
O.J Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Har prøvd å installerre SP3 fra windows update flere ganger, får bare feilmelding når den skal installeres. Last ned hovedfilen fra microsoft du. http://www.microsoft.com/downloads/details...08-1e1555d4f3d4 Fikk beskjed om at XP ikke kan oppdateres, fordi språket som er installert på systemet, er forskjellig fra oppdateringsspråket, selv om jeg har en XP på norsk installert. Merkelige saker. Ha du Media Center utgaven av Windows? Denne er på engelsk med norsk språkpakke "oppå", så du må installere den engelske versjonen! Ray Stemmer det! Jeg lasta ned den engelske versjonen nå, men fikk en annen feilmelding om at jeg måtte avinstallere en annen oppdatering først (som jeg ikke finner). Har alle sikkerhetsoppdateringene til XP hittil så tror jeg lar SP3 vente en stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå