RAMiZES Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 hei.. har største pakken til canal digital.. men sliter med å få inn kanaler.. jeg har justert å når jeg sjekker har jeg en kvalitet på rundt 60% det skulle da holde lenge... men vilken antenne skal den så på? thor? eller sinius.. kan jo ikkje få inn signal fra begge.. har et hode.. har hatt inne alt før.. finner en god del kanaler som canal+ og nrk1 2 3.. men ikkje discovery tv3 viasat4 og tvnorge tv2 osv.. har tv2 film og zebra.. er dette noen feil som er på antenna eller på tuneren? mulig en feil med oppsett?` frekvenser osv`? Lenke til kommentar
Joney Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 hei.. har største pakken til canal digital.. men sliter med å få inn kanaler.. jeg har justert å når jeg sjekker har jeg en kvalitet på rundt 60% det skulle da holde lenge... men vilken antenne skal den så på? thor? eller sinius.. kan jo ikkje få inn signal fra begge.. har et hode.. har hatt inne alt før.. finner en god del kanaler som canal+ og nrk1 2 3..men ikkje discovery tv3 viasat4 og tvnorge tv2 osv.. har tv2 film og zebra.. er dette noen feil som er på antenna eller på tuneren? mulig en feil med oppsett?` frekvenser osv`? Etter hva jeg husker så sender canal digital på Thor 2 (rett meg om jeg tar feil). Når du sier du har "kvalitet" på 60% mener du da signalstyrke? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Min CD-parabol står mot Thor. Det bør ikkje være noko problem å justere den inn, sett at alt er kopla riktig. Eg var med å monterte ein der me aldri fekk opp i 60%. Der var det ein feilkopling. Du monterer veggfestet og henger opp parabolen sånn ca. der den skal stå. Så må du finne signalet, snu den litt i alle retningar. Når du har funnet det låser du den vertikalt eller horisontalt, betyr ikkje så mykje kva du tar først og sist. Snu den til du mister signalet og lag eit tusjmerke på festet der du justerer. Vri den tilbake så du får signal og så langt at du akkurat mister det igjen. Nytt tusjmerke. Gjer det same den andre veien og sett to merker. Då skal du kunne justere parabolen midt mellom tusjmerkene, både vertikalt og horisontalt og få eit bra signal. Små justeringar kan du sjølvsagt gjere, du merkar fort når du er midt på, signalet går opp i 90%+. Om du har hatt alt inne før kan det kanskje være festet som har sunket litt ned, skjedde med meg og, eg vippa den opp igjen og var tilbake. Lenke til kommentar
RAMiZES Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 fant feilen.. egentli veldig enkelt men trodde aldri at det skulle ha noe å si.. parabol hode(motakeren) var i feil vinkel.. måtte bare vri den så den sto litt skeft da kom signalene sprigene.. men takker får svar Lenke til kommentar
Joney Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 fant feilen.. egentli veldig enkelt men trodde aldri at det skulle ha noe å si.. parabol hode(motakeren) var i feil vinkel.. måtte bare vri den så den sto litt skeft da kom signalene sprigene.. men takker får svar Du trodde det ikke hadde noe på si..? En parabol fungerer jo bare på en måte, den retter alle signaler inn mot et spesielt punkt. Dersom signalmottageren står i feil vinkel er det jo opplagt at det ikke fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå