Gå til innhold

Oversette målformene til engelsk

€uropa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Språkrådet får mene som de vil, det jeg vil vite er hva en engelsktalende hadde forstått best?

Det er ikkje lett. Ein kjem inn på språkpolitiske minefelt veldig lett, og det er noko difor Språkrådet har gjort som dei har gjort.

Nynorsk er 'new Norwegian', eller 'modern Norwegian', på same måte dagens engelsk er 'modern English', altså i motsetnad til gamalnorsk/Old English og mellomnorsk/Middle English.

Bokmål er, etter mi meining, ei fornorska utgåve av dansk. Og eg meiner Dano-Norwegian passar godt. Mange bokmålsbrukarar (og nokre nynorskbrukarar) meiner dette er ein nedvurderande nemningsbruk, og godtek det ikkje. Det er også slik at bokmål har endra seg mykje frå dansk, og det er ikkje heilt rett å seia at bokmål er norsk-dansk, jf irsk-engelsk eller amerikansk engelsk.

"Book language" gjev inga meining utam konteksten: det var språket bøkene var skrivne på. I jamstillingsvedtaket frå 1885 mellom nynorsk og bokmål vert nyn. kalt 'landsmål' og bokmål 'det almindelige bogsprog'. 'Landsmål' var tvetydig, nynorsksida meinte det som språk for heile landet, riksmål - dei andre meinte at det var eit språk for landsbygda.

Det hadde vore enklare om Stortinget hadde vedteke å kalla bokmål for dansknorsk, slik det var éi røyst frå å gjera i 1929.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+12341842

Jeg vil foreslå å følge Språkrådets linje, eller å kalle det New Norwegian og Dano-Norwegian. På norsk ser jeg på "dansk-norsk" som nedsettende, på lik linje med "grautmål" om nynorsk, faktisk, men på engelsk er nok det den beste måten å beskrive det på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...