lamial Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Dette blir en rar diskusjon for meg. Jeg aner ikke hvem jeg er tremenning med engang, så for alt jeg vet har jeg vel allerede vært sammen med en. Helt uproblematisk. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Hvis du er keen på et par unger med Downs er det vel bare å gi jernet. Sjangsen er vel ganske liten når det er så langt ut i slekten. Tilatt meg å formulere det slik: Sjangsen er hverken større eller mindre. Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 "Hei tante, skal bare kline litt med sønnen din". Nei, jeg tror ikke det Det ville vært søskenbarn da. Vil egentlig si at tremenning er litt nærme, søskenbarn er alt for nærme. Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Har tenkt tanken selv, har funnet ut at for min del så er det no-no Lenke til kommentar
fgr Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) jeg tror at den "tabu"effekten dette med slektskap gir gjør så det kan bli ekstra heftig. har du en tremenning som er kjempepen så ja, ta det for det det er. kjærester er nok sosialt uakseptert, men jeg tenker mer på sånn: dere drikker dere fulle og hopper til sengs ei natt og har supervill tabu sex. sugd av ditt eget søskenbarn? tabu, men også spennende å tenke på sålenge man har det riktige forholdet. joy. you has it. Endret 9. juli 2008 av jagarock Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Synes bare det høres jævlig ekkelt ut. Men det finnes vel nok av kulturer hvor de prøver etter beste evne å bringe søskenbarn og tremenninger inn i giftemål, så det er jo bare til å slå til der hvis det virker så spennende Lenke til kommentar
Taraldb Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 ja d er bare innenfor søsken sjansen er stor mener jeg Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 I Norge så er det lov at to stk er hverandres fetter/kusine til å gifte seg, er tremenning nærmere slektet enn kusine/fetter? Skjønner fremdeles ikke hva to-tre-fir-menninger er... Dine barn og dine søskenbarns barn er tremenninger Dine barnebarn og dine søskenbarns barnebarn er firemenninger og slik fortsetter det... Er ikke det feil? Trudde det var slik jeg: Dine barn og dine søskens barn er Fetter/kusine Dine barne barn, og dine søskens barne barn er tremeninger Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 I Norge så er det lov at to stk er hverandres fetter/kusine til å gifte seg, er tremenning nærmere slektet enn kusine/fetter? Skjønner fremdeles ikke hva to-tre-fir-menninger er... Dine barn og dine søskenbarns barn er tremenninger Dine barnebarn og dine søskenbarns barnebarn er firemenninger og slik fortsetter det... Er ikke det feil? Trudde det var slik jeg: Dine barn og dine søskens barn er Fetter/kusine Dine barne barn, og dine søskens barne barn er tremeninger ...det er jo akkurat det samme... Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 I Norge så er det lov at to stk er hverandres fetter/kusine til å gifte seg, er tremenning nærmere slektet enn kusine/fetter? Skjønner fremdeles ikke hva to-tre-fir-menninger er... Dine barn og dine søskenbarns barn er tremenninger Dine barnebarn og dine søskenbarns barnebarn er firemenninger og slik fortsetter det... Er ikke det feil? Trudde det var slik jeg: Dine barn og dine søskens barn er Fetter/kusine Dine barnebarn, og dine søskens barnebarn er tremeninger ...det er jo akkurat det samme... Mulig det er dysleksien som slår ut her nå, men jeg klarer ikke å se at det er det samme. Det Ollie2 sier er tremening mener jeg er fetter og kusine, og firmening tremening Lenke til kommentar
Odovacer Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 I Norge så er det lov at to stk er hverandres fetter/kusine til å gifte seg, er tremenning nærmere slektet enn kusine/fetter? Skjønner fremdeles ikke hva to-tre-fir-menninger er... Dine barn og dine søskenbarns barn er tremenninger Dine barnebarn og dine søskenbarns barnebarn er firemenninger og slik fortsetter det... Er ikke det feil? Trudde det var slik jeg: Dine barn og dine søskens barn er Fetter/kusine Dine barnebarn, og dine søskens barnebarn er tremeninger ...det er jo akkurat det samme... Mulig det er dysleksien som slår ut her nå, men jeg klarer ikke å se at det er det samme. Det Ollie2 sier er tremening mener jeg er fetter og kusine, og firmening tremening Det er nok en litt dyseleksi ute og går. "Søskenbarn" altså dine søskeners barn, er det samme som fetter/kusine. Så da vil din fetters barn og dine barn være tremeninger. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Ikkje noko som helst gale med å vere i lag med sin eigen tremenning sidan det er so langt ute i slekta. Eg har jo mange hundre tremenningar, so det skal jammen noko til å vete kven alle er. Eg er firmenning med meg sjølv og syskena mine. Lenke til kommentar
Ollie2 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 I Norge så er det lov at to stk er hverandres fetter/kusine til å gifte seg, er tremenning nærmere slektet enn kusine/fetter? Skjønner fremdeles ikke hva to-tre-fir-menninger er... Dine barn og dine søskenbarns barn er tremenninger Dine barnebarn og dine søskenbarns barnebarn er firemenninger og slik fortsetter det... Er ikke det feil? Trudde det var slik jeg: Dine barn og dine søskens barn er Fetter/kusine Dine barnebarn, og dine søskens barnebarn er tremeninger ...det er jo akkurat det samme... Mulig det er dysleksien som slår ut her nå, men jeg klarer ikke å se at det er det samme. Det Ollie2 sier er tremening mener jeg er fetter og kusine, og firmening tremening Søskenbarn er lik fetter/kusine der jeg kommer fra Så vi har i bunn og grunn samme oppfatning om hva en tremenning er Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Jeg synes det er helt greit. I dagens moderne samfunn står ikke tremenninger så nærme hverandre uansett. Jeg aner for eksempel ikke hvem noen av mine er. For de som lurer på hva en tremenning er. Lenke til kommentar
dadiadi Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Tremenning er ungene til søskenbara til foreldrene dine. Og de er ikke fetter/kusine, søskenbarn derimot er fetter/kusine. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 I Norge så er det lov at to stk er hverandres fetter/kusine til å gifte seg, er tremenning nærmere slektet enn kusine/fetter? Skjønner fremdeles ikke hva to-tre-fir-menninger er... Dine barn og dine søskenbarns barn er tremenninger Dine barnebarn og dine søskenbarns barnebarn er firemenninger og slik fortsetter det... Er ikke det feil? Trudde det var slik jeg: Dine barn og dine søskens barn er Fetter/kusine Dine barnebarn, og dine søskens barnebarn er tremeninger ...det er jo akkurat det samme... Mulig det er dysleksien som slår ut her nå, men jeg klarer ikke å se at det er det samme. Det Ollie2 sier er tremening mener jeg er fetter og kusine, og firmening tremening Søskenbarn er lik fetter/kusine der jeg kommer fra Så vi har i bunn og grunn samme oppfatning om hva en tremenning er Aha, ser det nå. Er ike vant til og bruke søskenbarn, enda jeg visste det blir brukt som fettter og kusine blant enkelte. Så det så ut som det sto dine søskens barn (din bror/søsters barn) Mega quote Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Jeg synes det blir feil. Kunne ikke falt meg inn å date noen som jeg har noen som helst familiært forhold til! I mitt hode høres det ihvertfall helt feil ut. Det må da være mulig å leite etter en flott jente/gutt et annet sted... Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Det er mange fisk i havet, men om du er glad i henne og hun skulle vise seg å være glad i deg på samme måten gir du jo blank f*** i at du kanskje møter henne sammen med familien i et selskap. Hva med å holde det hemmelig? Det er ingenting uetisk med å like eller være sammen med sin egen 3-menning.. Det betyr at man har samme oldeforeldre -.-. CARE!!! Om jeg ble forelsket i kusinen min og omvendt hadde jeg gledelig hatt et forhold med henne, ser egentlig ikke helt hva som er problemet. Selvsagt, ville nok ikke giftet meg og /eller fått barn med noe så nærmt som en kusine, da downssyndrom-risikoen er relativt stort. Tror ikke det er et problem med 3-menninger. Lenke til kommentar
Ollie2 Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 (endret) I Norge så er det lov at to stk er hverandres fetter/kusine til å gifte seg, er tremenning nærmere slektet enn kusine/fetter? Skjønner fremdeles ikke hva to-tre-fir-menninger er... Dine barn og dine søskenbarns barn er tremenninger Dine barnebarn og dine søskenbarns barnebarn er firemenninger og slik fortsetter det... Er ikke det feil? Trudde det var slik jeg: Dine barn og dine søskens barn er Fetter/kusine Dine barnebarn, og dine søskens barnebarn er tremeninger ...det er jo akkurat det samme... Mulig det er dysleksien som slår ut her nå, men jeg klarer ikke å se at det er det samme. Det Ollie2 sier er tremening mener jeg er fetter og kusine, og firmening tremening Søskenbarn er lik fetter/kusine der jeg kommer fra Så vi har i bunn og grunn samme oppfatning om hva en tremenning er Aha, ser det nå. Er ike vant til og bruke søskenbarn, enda jeg visste det blir brukt som fettter og kusine blant enkelte. Så det så ut som det sto dine søskens barn (din bror/søsters barn) Mega quote Glad vi er enige PS: Sorry, fikk så lyst til å gjøre quoten enda litt større Endret 12. juli 2008 av Ollie2 Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Selvsagt, ville nok ikke giftet meg og /eller fått barn med noe så nærmt som en kusine, da downssyndrom-risikoen er relativt stort. Tror ikke det er et problem med 3-menninger. Har lest meg litt opp på det, og Downs er ikke noe arvelig betinget, men er kun en skade som oppstår i livmoren, og dermed er det ikke noe mer/mindre sannsynlig enn med andre partnere. Den største faktoren som spiller inn er kvinnens alder. Når det gjelder arvelige sydkommer, er det større sjanse for det jo flere latente gener man har felles for det, mao. hvis far og mor har likere arvemateriale enn de har i forhold til gjennomsnittet av befolkningen, vil de være mer utsatt for arvelig sykdom/defekter. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå