Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Jeg spør bare på generelt grunnlag hva dere mener om akkurat dette. Hva syns dere om det å være i forhold med sin egen tremenning? Er det moralsk feil, eller er det kanskje helt grei? Ikke det at jeg er det selv, men jeg har en tremenning som jeg merker jeg blir mer og mer interessert i og derfor ønsker jeg noen synspunkter med tanke på dette. Lenke til kommentar
drugis Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Hørest ganske uvanlig ut. synest dette blir for nærme i slekt. Lenke til kommentar
Comprade Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Jeg kan ikke si at jeg ser noe galt med det? Lenke til kommentar
Ville Vonca Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Ikke noe jeg ville satset på i hvert fall. Lenke til kommentar
Gjest lalala_nei Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Jeg har rota med et par av tremenningene mine og blitt ferska av foreldra mine en gang og foreldra deres en gang. De syns ikke det var så jævlig kult akkurat, men for oss var det greit. Det er null stress liksom. Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) .... Endret 23. januar 2016 av Ascubal Lenke til kommentar
MathHouse Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Kan se at mange vil synes dette er litt rart (meg inkludert), men i Norge er det jo faktisk slik at fetter og kusine har lov til å gifte seg og få barn (noe som igjen er enda sykere..). Du er med andre ord i hvertfall ikke på dypt vann når det kommer til det juridiske Lenke til kommentar
Jordbaerdrops Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Så lenge du kan risikere å møte på personen på et familie-treff er de off limits..Punktum. Lenke til kommentar
Curiousss Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 I Norge så er det lov at to stk er hverandres fetter/kusine til å gifte seg, er tremenning nærmere slektet enn kusine/fetter? Skjønner fremdeles ikke hva to-tre-fir-menninger er... Lenke til kommentar
Ollie2 Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 I Norge så er det lov at to stk er hverandres fetter/kusine til å gifte seg, er tremenning nærmere slektet enn kusine/fetter? Skjønner fremdeles ikke hva to-tre-fir-menninger er... Dine barn og dine søskenbarns barn er tremenninger Dine barnebarn og dine søskenbarns barnebarn er firemenninger og slik fortsetter det... Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Jeg føler det blir galt. Det blir for nærmt resten av familien. Tenk deg når du skal på besøk til henne, du ringer på, og så er det din tante/onkel som åpner døren. Nei, prøv heller å finne noen du ikke er i slekt med. Lenke til kommentar
Notfree Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Jeg har 2 tremenninger som bor ganske nærmt meg, vi går veldig sjeldent på besøk til de, og om vi først gjør det føler jeg at det er ganske rart. Imo er det helt greit og være i lag med sin tremenning. Men søskenbarn blir litt for sykt. Lenke til kommentar
LOOM Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Sykt? Tremenninger er barn av foreldrenes søskenbarn/fetter/kusine. Jeg kan ikke akkurat påstå at jeg verken treffer eller kjenner mine tremenninger særlig mye, så sånn sett er ikke disse noe annet enn at man vet man er i slekt. Det handler vel heller om hvilket forhold man har til de fra før av. Nok av folk som har søskenbarn/fetter/kusine som kjæreste/ektefelle, og dette er da enda nærmere deg i slekten. For å si det sånn så har du nok av andre å ta av. Så du burde kanskje bare la det være med dette uansett? Så slipper du både kommentarene og alt det andre du får med deg på slep når du gjør noe uvanlig i dette landet.. Endret 7. juli 2008 av LOOM Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Jepp, er fullt klar over dette. Og som sagt, jeg har ikke noe på gang med henne eller noe, det er bare det at jeg merker jeg tiltrekkes veldig av henne nå etter å ikke ha sett henne på ett år. Jeg er også blant dem som ikke kjenner tremenningene sine, men akkurat de er de eneste jeg kjenner. Har også kjent de lenge og har et bra vennskap med dem, særlig broren, så jeg vil helst ikke ødelegge det. Får satse på at det ikke utvikler seg til noe mer, selv om jeg må anstrenge meg iom at vi er mye sammen på sommeren. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Hvis du er keen på et par unger med Downs er det vel bare å gi jernet. Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Det er vel ikke farlig, med tanke på at til og med fettere og kusiner kan gifte seg i Norge. Det at du risikerer å møte denne personen på konfirmasjoner og lignende familietreff er vel litt værre, i tillegg så er det vel ikke så fryktelig lurt å bli kjent som den som knuller familien sin. Endret 7. juli 2008 av teletubbiekid Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 "Hei tante, skal bare kline litt med sønnen din". Nei, jeg tror ikke det Lenke til kommentar
Ollie2 Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Det hele avhenger i grunn av hva du føler. Hvis du synes det er flaut, og er redd for hva andre kan komme til å mene om det, bør du ligge unna. Hvis du derimot har svært sterke følelser for henne, burde du ikke la noen konservative slektninger stå i veien for deg. Alt i alt er det hele opp til hva du føler, men jeg anbefaler deg å vente litt og tenke godt igjennom om det er verdt det. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Hvis du er keen på et par unger med Downs er det vel bare å gi jernet. Sjangsen er vel ganske liten når det er så langt ut i slekten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå