fullifaencom Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Heisann, sikkert mange flinke i php og html her :-) Har en mysql database, som inneholder alle videoene mine. Så vil jeg lage en enkel html form, der jeg kan skrive inn f.eks "bruce", når jeg trykker ok, vil jeg ha dette i en variabel f.eks $skuespiller i et annet php dokument. Tips? Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2003 Glemte en ting: Har en lærebok her og der står det: <form action="results.php" method="post> bla bla bla bla bla bla </form> men bla bla bla kan jo ikke uten videre hentes ut i results.php Lenke til kommentar
alexholm Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Vel, du prøver å søke etter tekst som er lagret i MySQL? Da holder det vel med: <form action="search.php" method="post"> <input type="text" name="query"/><input type="submit" value="Søk"/> </form> I search.php fila vil du da i dette tilfellet bruke $_POST['query'] til å finne ut om søketfeltet inneholder noe tekst eller ei. F.eks kan search.php se sånn ca ut: if(isset($_POST['query']) && strlen($_POST['query'])) { // mysqlkode osv for å søke etter det som står i $_POST['query'] } Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 Genialt :-) Tusen takk Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 Tror jeg var litt rask der... Dette poster vel ikke noe over i search.php? Dersom jeg vil ta en echo av det jeg skriver inn i search.html: echo "$_POST['query']" Så får jeg bare opp Notice: Undefined index: 'query' in c:inetpubwwwrootphpsearch.php on line 8 Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 Tror jeg var litt rask der... Dette poster vel ikke noe over i search.php? Dersom jeg vil ta en echo av det jeg skriver inn i search.html: echo "$_POST['query']" Så får jeg bare opp Notice: Undefined index: 'query' in c:inetpubwwwrootphpsearch.php on line 8 Lenke til kommentar
alexholm Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Tror jeg var litt rask der... Dette poster vel ikke noe over i search.php? Dersom jeg vil ta en echo av det jeg skriver inn i search.html: echo "$_POST['query']" Så får jeg bare opp Notice: Undefined index: 'query' in c:inetpubwwwrootphpsearch.php on line 8 Det er fordi du skriver feil. Innholdet til en index i et array kan ikke skrives ut slik, men du må skrive det slik: echo "$_POST[query]" Legg merke til at jeg fjernet begge ' tegna :wink: Eventuelt så kan du bare skrive: echo $_POST['query'] Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 Takk, funket nå :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå