ZoDz Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) På foto treffet lånte jeg Canon EF-S 10-22mm av Tomsi. Fant dette motivet og synes det gjorde seg godt i HDR. De var vanskelig å eksponere riktig. Endret 6. juli 2008 av Zettec Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Fornuftig bruk av HDR for en gangs skyld. Brukt for å oppnå høy dynamikk, og det har du holdt deg til. Selve bildet trenger man å gi en sjanse før man gir det opp, for det er raskt gjort å se kjapt på det før man går videre. Det er faktisk mer som bor i det enn som så. Det har en tøff effekt. Båten blir som en utstoppet hai på land. Det er noe aggressivt med måten du har fremstilt den på som står i skarp kontrast til hvilken type båt det er. Det er litt rart, og virker litt tilfeldig. Men du har hatt et godt øye, og har sett noe nesten ingen andre ville oppdaget. Jeg liker det faktisk litt, selv om jeg fremdeles har litt lyst til å bla forbi. Men jeg gjør det ikke, merkelig nok. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Har akkurat det samme bildet, men fikk aldri æren av å være en tur innom Photomatix. Hovedsakelig fordi bakgrunnen ble for forstyrrende, på et ellers greit motiv... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Ja, dette er bra bruk av HDR. Regner vel med at hele gjengen tok bilder av denne dekorative båten Ble kanskje litt for skjevt for meg - jeg må tygge litt på den. Tom Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Old? Ellers må jeg slenge meg på "Fint HDR" bølgen, men det ble litt for skjevt, og litt for. Uhm. Stort? Får en følelse av at den skal falle over meg om du skjønner. But that might be a good thing! Endret 7. juli 2008 av J@cob Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 For meg er det helt klart skjevheten som gjør at bildet har en dynamikk jeg liker. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Likte HDR bruken og komposisjonen, men er ikke helt hypp på omgivelsene. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Old? Ellers må jeg slenge meg på "Fint HDR" bølgen, men det ble litt for skjevt, og litt for. Uhm. Stort? Får en følelse av at den skal falle over meg om du skjønner. But that might be a good thing! Jeg holdt nesten på å skrive "Rusty Boat" men føler at rust er brukt litt vell mye i det sist. Hehe. Jeg valgte å ha båten så skevt på grunn av trebena som holder den oppe. Jeg croppet også soppas mye siden det var en rotetet bakgrunn. Man kan ikke alltid fikse bakgrunenn før man tar bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå