HulkHaugen Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) holder på å bygge meg HTPC, og har nettopp fått høre om noe som heter dolby true hd eller noe sånt, og da lurer jeg på hvordan jeg skal få disse enorme signalene fra maskinen til reciver.. etter som jeg har skjønnt, så er optisk(toslink) alt for dårlig, og man må ha hdmi 1.3a for å få dthd. Er det noen HK, ev. skjermkort som har en slik utgang? jeg vil helst at forsterker skal gjøre alt av dekodingen. kanskje det også finnes en annen fiffig løsning? EDIT: Mener selvsagt lydkort. vil jo helst få spleiset sammen lyd og bilde i én hdmi kabel. Endret 6. juli 2008 av HulkHaugen Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Støtte for dette lydformatet er litt komplekst pga. DRM/PAP. Asus Xonar HDAV 1.3 (lydkort) kommer til å støtte dette formatet fullt ut med avspilling i PowerDVD software. Intel brikkesettet G45 har kanskje også den støtten du er ute etter. For referanse se denne tråden: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1044904 Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 hmm, dette virket unødvendig komplisert. men er det så mye forskjell på ukomprimert optisk toslink og dette hd-alternativet på lyden? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 hmm, dette virket unødvendig komplisert. men er det så mye forskjell på ukomprimert optisk toslink og dette hd-alternativet på lyden? Sannsynligvis hører du ikke forskjell. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 ok, så den beste løsningen er vel kanskje toslink da, med tanke på alle problemene med hd lyd? men sytes det er teit med realtek hd audio lydkort når det ikke er gode nok utganger for hd lyd på dem... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå