Gå til innhold

Mistet Internett etter ny Speedtouch ruter

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en eldre stasjonær Dell med fast Ethernet kort som alltid har vært OK mot ADSL fra Telenor.

Før hadde jeg et eldre Zyxel modem og ditto ruter.

Nå har jeg byttet til multimodem Speedtouch ST780 WLT. Modemet virker fint mot andre maskiner i huset som også er koblet med kabel.

Men; den gamle Dell Optiplex GX 110 kommer ikke lenger på nett. Nettverkskortet ser ut til å virke fint.

Jeg har også nylig lastet ned endel nye oppdateringer fra Windows Update (det er en vanlig XP SP2 installasjon på den).

Kan Windows update være grunnen til at jeg mistet nettet?

Eller er det det nye multimodemet? Men det virker jo med andre PC'er....Har prøvd alle utgangene, og ingen virker mot gammel Dell.

Tips mottas med stor takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk at den ikke har fast ipadresse. Har du fast ip er det ikke sikkert den er riktig mot den nye routeren.

Takk for svar.

Det er ingen endring av selve bredbåndet, Telenor som før. Rutermodemet er satt opp med vanlig dynamisk ip og som sagt så virker alle andre PC'er når jeg kabler dem til Speedtouch rutermodemet.

Det er bare Dell Optiplex som ikke tålte å skifte fra Zyxel til Speedtouch modem.....hva kan jeg gjøre for å få den gamle Dell Optiplex på nett igjen?

Lenke til kommentar
Har nesten samme problemet, bare med en ganske ny pc.

Etter at jeg byttet ruter fra en ZyXel til den samme som du har, får jeg ikke kontakt i det hele tatt når jeg setter inn nettverkskabelen. Trådløst funker. Laget forøvrig en egen tråd HER, som utfyller problemstillingen en god del.

Har ikke trådløs på den gamle Dell, men testet med en USB trådløs port og det skar seg pga noen driver saker. Men leste et annet sted at noen som har oppgradert med siste Windowx XP security update får dette problemet når de bruker en viss freeware brannmur (Zonealarm tror jeg) Skal prøve å fjerne denne updaten og se om det hjelper, men jeg bruker ikke Zonealarm så er redd det ikke løser saken.

Har du klart å komme på nett med kabel eller fortsatt bare trådløs mot ditt telenor multimodem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...