Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

nytt skrivebord, har tegning og mål, men mangler alt annet! (oslo)

Anbefalte innlegg

Jeg har fått meg ny leilighet i Oslo. Rommet er såpass lite at jeg har funnet ut at jeg må tegne mitt eget skrivebord for å utnytte plassen bra.

Jeg vet hvordan jeg vil ha det, men finner ikke sånt i møbelbutikk. Det er ikke noe komplisert, men målene er ganske nøyaktige.

Hvor kan jeg kjøpe en billig plate for å skjære til skrivebordet, hvor tykk bør den være for å tåle litt (24" lcd-skjerm, laptop, litt forskjellig dill blir det alltid), og hvor kan jeg få saget den til etter målene mine? Skal bli et hjørneskrivebord, i en slags rund bananform på fremsiden, ca 130cmx130. I hjørnet ser jeg for meg en LCD-mount for skjerm(-ene), noe ala bildene under.

post-30351-1215379343.jpg

post-30351-1215379351_thumb.jpg

Bordbeina kjøper jeg bare på ikea, det funker fint.

Aldri egentlig tenkt på å lage skrivebordet selv, men jeg finner liksom ikke noe som passer. Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har fått meg ny leilighet i Oslo. Rommet er såpass lite at jeg har funnet ut at jeg må tegne mitt eget skrivebord for å utnytte plassen bra.

Jeg vet hvordan jeg vil ha det, men finner ikke sånt i møbelbutikk. Det er ikke noe komplisert, men målene er ganske nøyaktige.

Hvor kan jeg kjøpe en billig plate for å skjære til skrivebordet, hvor tykk bør den være for å tåle litt (24" lcd-skjerm, laptop, litt forskjellig dill blir det alltid), og hvor kan jeg få saget den til etter målene mine? Skal bli et hjørneskrivebord, i en slags rund bananform på fremsiden, ca 130cmx130. I hjørnet ser jeg for meg en LCD-mount for skjerm(-ene), noe ala bildene under.

post-30351-1215379343.jpg

post-30351-1215379351_thumb.jpg

Aldri egentlig tenkt på å lage skrivebordet selv, men jeg finner liksom ikke noe som passer. Noen tips?

tja, viss du er litt heldig , kan de kutte den for deg på maxbo byggmaker etc, for en liten sum penger:)

skjerm mounting den er god :)

ellers så får du skruer, beslag, vinkelhjern alt slikt på clas ohlson,

tykkelsen på plata trenger ikke være så mye, du kan egentlig bare kjøpe en "hobbyplate"

10-15mm holder i massevis viss du har ben under:)

Lenke til kommentar

takk for tips!

den vegg-mounten funker ikke, jeg er nok avhengig av en mount som monteres på skrivebordet. kan ikke skru så mye i vegger da jeg leier kåken. men tips til gode desk-mounts mottas forøvrig med takk, det og! :)

Lenke til kommentar

Som Nokia-dell sier: Gå innom en byggvarebutikk med målene dine. Spør hvor mye de skal ha for jobben. Jeg ville ha valgt en massiv treplate fordi jeg er litt skeptisk til sponplater og MDF-plater. Spesiellt ettersom du skal feste de der greiene til skjermen på den. Jeg mener jeg har sett slike bananformede skrivebord, men det er ei god stund siden...

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Som Nokia-dell sier: Gå innom en byggvarebutikk med målene dine. Spør hvor mye de skal ha for jobben. Jeg ville ha valgt en massiv treplate fordi jeg er litt skeptisk til sponplater og MDF-plater. Spesiellt ettersom du skal feste de der greiene til skjermen på den. Jeg mener jeg har sett slike bananformede skrivebord, men det er ei god stund siden...

tja mdf er steinhard og tåler velldig mye , med mindre det blir utsatt for fuktighet! da sliter mdf,, men det gjør jo treverk også, men mdf'en gir seg først

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...