r2d290 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Combofix må avinstalleres. Gå til Start > Kjør Skriv følgende i boksen: combofix /u PS: legg merke til mellomrommet mellom X og /u Trykk Enter. Denne kommandoen vil: Fjerne følgende:ComboFix og dets tilhørende filer og mapper. VundoFix backups, hvis de eksisterer. The C:\Deckard mappe, hvis den eksisterer The C:_OtMoveIt mappe, hvis den eksisterer [*] Nullstille klokke-instillingene. [*] Skjule filetternavn hvis det er nødvendig. [*] Skjule System/Skjulte filer og mapper hvis det er nødvendig. [*] Nullstille systemgjennoprettingspunkter. Du kan avinstallere HijackThis: Start HijackThis, velg None of the above, just start the program. Så trykker du på Config>>Misc Tools>>Uninstall HijackThis & exit>>Ja/Yes. Programmet er nå avinstallert. Dersom du mener at problemet med maskinen din er løst, kan du endre emnetittelen din, ved å trykke på i førsteposten din, og velge full endring. Øverst der emnetittelen din er, skriver du: [LØST] foran emnetittelen din. Eks: [LØST] Har fått virus på maskinen Dette vil være med på å holde forumet mer oversiktlig for supporterne, samt at nye folk som får samme problemet lettere vil finne en passende tråd å se i. -Surf trygt- Lenke til kommentar
perkforr Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 OK, da satser jeg på at alt er OK. Jeg er bare litt usikker siden det fremdeles blir oppdaget viruser av Mcafee. Men det er de samme hele tiden. Da gir jeg laptopen tilbake til broren min Takk for all hjelp! Mvh Per K Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Hvor sier den at disse virusene ligger? Har du fulgt norbat sitt forslag om å scanne med antispyware-program? Lenke til kommentar
perkforr Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Hvor sier den at disse virusene ligger?Har du fulgt norbat sitt forslag om å scanne med antispyware-program? C:\System Volume Information\_restore{BA388......osv. Puper og Vundo virus. Mcafee sier at process er SUPERAntiSpyware.exe. Mulig at det bare er antispywareprogrammet som fikk fram viruset sitt at Mcafee oppdaget det. Mcafee oppdaget 4 virus mens antispyware programmet kjørte. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) nvm Endret 10. juli 2008 av r2d290 Lenke til kommentar
norbat Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 C:\System Volume Information\_restore{BA388......osv. er filer som ligger i systemgjenopprettingsmappa. Det er lurt å nullstille denne. Kontrollpanel->system->systemgjenoppretting . Sett merke framfor "Slå av Systemgjenopprettingen .....", restart pc, fjern merket igjen for å aktivere funksjonen. Etterpå lager du deg et gjenopprettingspunkt manuelt Tilbehør->systemverktøy->systemgjenoppretting . Velg å opprette et nytt. Navgi det og klikk opprett. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) C:\System Volume Information\_restore{BA388......osv. Denne skulle ha blitt resatt ved combofix /u "System Volume Information"er systemgjennopptetting mappa. Manuel resett. Kontrollpanel->system->systemgjenoppretting[slå av systemgjenoppretting ->restart]-*-[slå på systemgjenoppretting igjen] He ja det ble likt Endret 10. juli 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
perkforr Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Ja, det skal jeg gjøre når jeg kommer hjem. Mulig at disse virusene lå i karantene i Avast. Og at derfor de kom tilbake når jeg avinstallerte avast eller noe lignende. Eller så skjer det saker og ting på maskinen som ikke blir oppdaget. Det virker som om alt er OK. Jeg har bare ikke klart å avinstallere Ralink wireless. Virker som om noen filer var skadet. edit, fjernet et spørsmål om dos Endret 11. juli 2008 av perkforr Lenke til kommentar
perkforr Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 OK, da skal alt være i orden. Jeg har levert tilbake pc'en til min bror så da håper jeg at alt går bra. Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå