Gå til innhold

Dell spørsmål angående problemer

Anbefalte innlegg

Hei.

Spørsmål 1.

Jeg har en Dell inspiron 9400, er det mulig å formatere denne uten ressurs cden?(xp cd følgte ikke med)

Spørsmål 2.

Hva skal jeg gjøre om det ikke går å koble til internett gjennom kabel?

Har installert alle driverne men allikevel fungerer ikke kabel internett.

Spørsmål 3.

Er det flere enn meg som uten videre plutselig har mistet lyden i høytallerne på sin dell inspiron 9400?

Spørsmål 4.

Er det mulig å formatere og installere kunn xp uten at alle dells minneslukere må komme med?

Mvh Sebastian

*Setter stor pris på nyttig hjelp og konstruktiv hjelp, om du har en cd som jeg kunne lånt for å få formatert hadde jeg blitt sjeleglad!

Oppdatering:

Har problemer med et flertall drivere.

De som stadig gjentar seg etter oppstart er base system device og Ethernet controller.

Noen som har en løsning på dette?

Endret av SebastianS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. det er en egen partisjon på harddisken du kan installere fra ved å trykke noe i oppstarten

2. se om innstillingene er korrekte, om du mottar ip automatisk etc. og om innstillingene i routeren er riktige.

3. ja. det skyldes sannsynligvis slitasje på minijack-porten (høyttalerne kobler ut når det blir kontakt mellom porten og noe greier ved siden av porten)

4. du kan enten kjøpe en windows-cd eller avinstallere all shiten.

Lenke til kommentar

Hei

1. Det er vel mulighet for at Dell PC Restore kan brukes. Dette gjenoppretter maskinen. Merk: programmer du har installert vil bli borte.

For å bruke Dell PC Restore så skal du klikke Ctrl + F11 under oppstart, akkurat når du ser den blå boksen med www.dell.com på toppen av skjermen.

2. Får du til å bruke Dell PC Restore kan gjerne dette problemet bli løst. Ellers er det nok mulighet for at du kanskje har en router som har filter og som dermed blokkerer maskinen, du må da logge inn på router og legge til din maskin.

3. Har ikke Dell 9400 så kan ikke svare på dette.

4. Ja, er mulig å installere Windows XP fra en ren Windows XP plate, men du må da gjerne laste ned noen drivere fra Dell sine sider for f.eks. skjermkort, lydkort etc.

Det som er viktig å sjekke er hvilken versjon du har av XP og hvilket språk, har du Norsk XP Home så må du bruke/låne en cd med Norsk XP Home, for bruker du en cd med XP Pro så vil nok ikke windows nøkkelen din bli godtatt og du får ikke aktivert systemet.

Ved en ren XP cd er det også mulighet for å slette / opprette partisjoner, samt formatere, dog vil jeg påpeke at fjerner du alt så vil nok Dell PC Restore også gå med i dragsuget og du har dermed ikke mulighet til å bruke dette i fremtiden.

Lenke til kommentar
Hei

1. Det er vel mulighet for at Dell PC Restore kan brukes. Dette gjenoppretter maskinen. Merk: programmer du har installert vil bli borte.

For å bruke Dell PC Restore så skal du klikke Ctrl + F11 under oppstart, akkurat når du ser den blå boksen med www.dell.com på toppen av skjermen.

2. Får du til å bruke Dell PC Restore kan gjerne dette problemet bli løst. Ellers er det nok mulighet for at du kanskje har en router som har filter og som dermed blokkerer maskinen, du må da logge inn på router og legge til din maskin.

3. Har ikke Dell 9400 så kan ikke svare på dette.

4. Ja, er mulig å installere Windows XP fra en ren Windows XP plate, men du må da gjerne laste ned noen drivere fra Dell sine sider for f.eks. skjermkort, lydkort etc.

Det som er viktig å sjekke er hvilken versjon du har av XP og hvilket språk, har du Norsk XP Home så må du bruke/låne en cd med Norsk XP Home, for bruker du en cd med XP Pro så vil nok ikke windows nøkkelen din bli godtatt og du får ikke aktivert systemet.

Ved en ren XP cd er det også mulighet for å slette / opprette partisjoner, samt formatere, dog vil jeg påpeke at fjerner du alt så vil nok Dell PC Restore også gå med i dragsuget og du har dermed ikke mulighet til å bruke dette i fremtiden.

Er det ingen måte å formatere uten cd på?

Takker for svar

Lenke til kommentar
Er det ingen måte å formatere uten cd på?

Takker for svar

Hei

Jo det er vel mange måter å formatere på. Regner med at med "uten cd" så sikter du til XP cd'en og ikke at du har tenkt å bruke floppy disk.

Ved noen søk på f.eks. google så vil du finne flere forskjellige boot cd'er som da lar deg formatere.

Vet ikke hvilket filsystem du har, er det Fat32 så finner du garantert noe på www.bootdisk.com

For NTFS filsystem så prøv noen søk på f.eks. "NTFS boot cd"

Men hvis det er slik at du har tenkt å formatere den stasjon som XP ligger på for så installere XP igjen, så er det enkleste å bruke nettopp XP cd'en til å formatere eller opprette/slette partisjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...