Gå til innhold

Radioen på D2: Mulighet for å lagre radio-kanaler? Automatisk oppsøkende?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp kjøpt meg Cowon D2 (med god hjelp av captain Ødegaard), og jeg må bare si en ting: Jeg er forelska i den spilleren! :D

Men det er en ting jeg lurer på! Er det mulig å/hvordan kan jeg lagre radiokanaler, og hvordan kan jeg automatisk søke meg opp til de hvis jeg f.eks kjører bil?

Jeg kjøpte FM-radio-versjonen, siden det bare var det de hadde, og jeg ikke så poenget med DAB. Ser ikke poenget nå heller, siden jeg har tonnevis med ny musikk her... Men jeg vil gjerne vite om det går an? Eventuelt en god måte å søke inn kanalene på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Radio - Preset - Auto Scan for å søke gjennom.

For å legge til manuelt, finn frekvensen - preset - preset list -settings - add to channel

Lenke til kommentar

Takk,

Men er det noen muligheter for å la radioen automatisk oppsøke radiokanalen? Når jeg i dag skal reise Vest/Øst (Bergen - Oslo), er det ikke sikkert radiokanalen sender på samme frekvensen hele veien? Eller? Jeg kan ikke så mye om radio-signal..

Fins det noe nyttig programvare jeg bør laste ned til Cowon'en før jeg reiser?

Lenke til kommentar
Takk,

Men er det noen muligheter for å la radioen automatisk oppsøke radiokanalen? Når jeg i dag skal reise Vest/Øst (Bergen - Oslo), er det ikke sikkert radiokanalen sender på samme frekvensen hele veien? Eller? Jeg kan ikke så mye om radio-signal..

Fins det noe nyttig programvare jeg bør laste ned til Cowon'en før jeg reiser?

For at det skal fungere må du ha en FM-radio med RDS. Det er det ikke på denne.

Med DAB ville du ikke fått det problemet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Du må nok søke manuelt ja. Det store problemet med DAB D2 er firmware støtten, at den kun kan bruke 4.xx firmware.

Selv har jeg hoppet helt over FM og DAB og gått rett på internettradio, FM blir for ustabilt og DAB for lite utbredt.

Lenke til kommentar

Ok, takk, har et lite problem. Skriver på mobilen, er på ferie. Batteriet gikk ut i går etter ca. 11t musikk og 2t film. Er dette normalt? Jeg får ikke til å lade den, jeg plugger den i stikk-kontakten, men skjermen forblir svart. Jeg er på ferie, hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
reset knappen ved USB kontakten

Takk, er dette normalt? Det har skjedd 5-6 ganger nå, og det hender for det meste når jeg hører i noen timer i strekk. Fortsatt på ferie! ;)

nope ikke normalt. legg inn firmware på nytt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...