Gå til innhold

Prøver med ny pc igjen


Anbefalte innlegg

Jeg postet et gammel post med forslag til pc, men jeg bestemte meg for å lage en ny topic, fordi jeg har kommet opp med et forslag jeg tror er mye bedre. Det jeg bruker pcen min til er stort sett gaming.

 

Antec Nine Hundred sort miditower, Vindu i sidepanelet (Uten Stømforsyning)

Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI

Asus P5E WS PRO, X38, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)x16

Intel Core 2 Quad Q6700 2.67GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's

Hitachi Deskstar 7K1000 750GB SATA2 32MB 7200RPM

XFX GeForce 9800GTX 760M 512MB BLACK, PCI-Express 2.0, 2xDVI,Assassins Creed

Creative SB X-Fi Xtreme Audio

 

Skjermen jeg kommer til å bruke blir en Samsung 22" LCD Syncmaster 226BW TCO99 Black, 1680x1050, 2ms, VGA/DVI, 1000:1 som har fått veldig god kritikk.

 

Det som er det store spørsmålet mitt er om jeg burde gå for Q6700-en eller en E8400. Jeg ville tro at for fremtiden er en Q6700 bedre, fordi at i fremtiden vil flere spill / ting støtte multi-core prossesorer.

 

Dette er spillene jeg kommer til å spille:

 

Crysis, Age Of Conan, Starcraft II, og lignende. Jeg ønsker å spille alle spill på 100% performance og med det mener jeg alt på fult. Er det mulig jeg kan få dette til med denne maskinen? Ønsker veldig gjerne å høre konstruktiv kritikk, og tilbakemeldinger med forslag til andre deler og lignende. ;) Bursdagen min er på vei også, så det er mulig jeg går SLI med to XFX GeForce 9800GTX kort hvis jeg klarer å presse nok kjøling inn.

 

PS: Spiller for tiden fortsatt World Of Warcraft, og jeg har hørt at 4 kjerners prossesorer skal ha litt allergi mot gamle spill og programmer? Correct me if I'm wrong, please.

 

TAKK FOR ALL HJELP! :)

 

Nettsiden hvor jeg fant delene og hvor jeg kommer til å kjøpe pcen er komplett.no/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror ikke du kommer til å spille med alt på fult med den datamaskinen der nei, ikke i AOC i alle fall.

 

Jeg ville nok valgt E8400 muligens... Jeg kan love deg, du kommer til å drepe deg selv om et år hvis du ikke kjøper en modulær PSU.

 

For eksempel denne:

https://prisguiden.no/product.php?productId=48089

Hvorfor ikke det?

E8400 er den beste spill prosessoren, så ville ha gått for den, synes oppsettet ser veldig bra ut

Kommer ikke til og gå på helt full guffe på crysis, men ikke så langt unna. Du kan kjøre de 2 kortene i SLI, da burde det gå på full guffe på crysis. Det er mange som klager på at xfx kortene har dårlig kjøling, men med et antec nine hundred burde ikke det være noe problem.

 

Hva er modulær psu?

Endret av Gryterett
Lenke til kommentar

Hvis du skal ha SLI, så vil ikke det fungere på Intel chipsett, da må du over på nVidia, som ikke er så stabilt eller bra som det står i flere tråder rundt omkring i forumet..

 

Men hovedkortet du har valgt er perfekt til Crossfire, så da kan du jo heller ha 2 av dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=355992 i Crossfire.. Det skjermkortet er faktisk bedre enn 9800GTX, og kan bli bedre enn GTX280 hvis du setter 2stk kort i Crossfire.

 

EDIT: Hvis du spiller mye, så burde du heller gå for E8400 (eller hvis du driter penger så kan du gå for Intel Quad Extreme QX9770 :p ). Men hvis du vet åssen du overklokker, og du har f.eks. en TRUE kjøler så vil nok Q6700 være bra i spilling hvis du får den over 3.0 GHz tenker jeg.

Endret av Tord13
Lenke til kommentar

En modulær PSU er en PSU der du kan ta ut ledningene. Veldig praktisk, du får bedre luftgjennomstrømming, og gud!, det ser mye mer ryddig ut!

 

Gryterett: Jeg tror ikke pcen vil kunne kjøre AOC med alt på fullt fordi en kammerat av meg har noelunde lik pc, bare litt dårligere skjermkort, og han drar det ok på medium.

 

Men kanskje det er muilg å sette alt på fullt så lenge man ikke har så store forhåpninger om FPSen?

Lenke til kommentar
Flere comments på pc valget mitt please. ;)

 

 

Den vil ikke kjøre crysis og Aoc på fullt!

 

 

Høyeste oppløsningen du kan ha på skjermen og maks AA vil voldta skjermkortet ditt, 9800gtx kjører Crysis på high med 2-4 AA greit (uten lagg) men det er på 1280-1024

 

 

Du kan kanskje kjøre på fullt men da blir fps'en ræva,

 

du kan alltids kjøpe quad og klokke den litt opp, eller kjøpe e8400 klokke den til 4ghz og kjøpe quad til neste år. Da har quad sikkert sunket i pris også ;)

 

 

Du må ha et Nforce hovedkort vis du skal kjøre SLI

Lenke til kommentar

Jeg hadde vel heller valgt ATI i denne omgang på skjermkort. De nye 4870 og 4850 ser jo meget bra ut, særlig hvis man skal ha CF og kanskje 2 stk 4850. For meg virker det nesten bedre å ta et slikt kort fremfor Nvidia sitt toppkort.

 

Utover det kan jeg ikke se noe galt med maskinen du har valgt, men å tro at du kan game på høye oppløsninger i alle spill ville jeg ikke være så optimistisk på. Crysis er jo en datakiller, dessverre. E8400 skal visstnok være veldig godt, men jeg personlig hadde kjøpt Q9450.

 

Corsair 750W har jeg selv og den er rimelig nice. Stille og kjølig, leverer så det holder. Jeg valgte Samsung F1 750GB fremfor Hitachi fordi Samsungen kom bedre ut i tester, men det er neppe noe man legger merke til. På gaming PC'er er det vel kanskje en Raptor som drar unna.

 

Corsair brikker har jeg ikke så god erfaring med da alle mine har tatt kvelden på ASUS hovedkort, men det kan jo tenkes jeg var svært uheldig. Crucial ville jeg ha valgt.

 

Utover det, så synes jeg du har lagt deg på en fornuftig linje, og jo mer du ønsker å forbedre kjøpet ditt, jo dyrere vil det bli. Mitt råd måtte i såfall bli å holde seg til budsjett du har satt på forhånd.

Lenke til kommentar

Ok. Har gjort noen endringer her. Må fortsatt bestemme meg for Qxxxx eller E8400. Se her nå da.

 

Antec Nine Hundred sort miditower, Vindu i sidepanelet (Uten Stømforsyning)

 

Asus P5E, X38, Socket-775, DDR2, ATX, Firewire, GbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16

 

Intel Core 2 Quad Q6700 2.67GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte ELLER Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan

 

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's

 

Hitachi Deskstar 7K1000 750GB SATA2 32MB 7200RPM

 

Sapphire Radeon HD 4870 512MB GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP, Lite-R X2 i crossfire.

 

Corsair HX 620W.

 

Her skulle jo også da grafikken bli bedre fordi jeg kjører to gode kort i crossfire. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...