g0b Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Hei.. jeg har akkuratt fått meg adsl fra telenor.. jeg har nå adsl ledningen koblet rett i pcen.. siden jeg har ett nettverks kort kan jeg da ikke være på netverket samtidig.. det jeg lurte på var om det går ann å koble dsl kablenen rett i huben, og netverkskablene i huben også.. slik at jeg slipper å ha 2 netverks kort i en pc? hvordan blir det da med deling av internett? blir det pcen som har programvaren instalert og den med bruker navn og passord og sånn? håper noen kan svare takk.. Lenke til kommentar
aschj Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Du kan gjøre det sånn ja, men da kan bare en PC (den som ringer opp) være på nettet av gangen. For å bruke ICS MÅ du ha to nettverkskort i en av PCene. Man kan også kjøpe en router - noe som i grunn løser de fleste problemene i denne kategorien ("Hjelp jeg får ikke internett til å fungere på begge PCene mine samtidig"). Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 telenor benyter seg av dial up (her pppoe) så du trenger en router, ellers hvis du har en hub, monter to nettverkskort i en maskin og et i resten det ene nettverkskortet til hub og det andre til ruter, enkel konfigurasjon og du har gjort msakinen om til ruter og kan dele internett gjennom hub'n (gjør det selv) Hvis du må kjøpe hub kjøp heller switch hvis du ikke skal dele og om du skal dele ruter med innebygget switch Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå