Gå til innhold

Er Norge et kristent land?

Anbefalte innlegg

Det er også stor mangel på løver i marka

Derfor synes jeg vi kan bytte ut løven med et dyr som vi har mye av, samt et våpen som representerer dagens Norge bedre enn en øks. Mitt forslag: En kongekrabbe som holder på en flybombe.

Endret av O3K
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Dawkins' skala: 7

Jeg må si at folk som tror på Gud ikke eier logisk sans. Vet at dette er en veldig drastisk ting å si, men mener det helst seriøst. På en måte er jeg 6 på Dawkins' skala, men igjen, logisk tankegang får meg nok opp på en sjuer.

Vi lever i en verden med krig, sult, makt til de feil folka, for eksempel Gaddafi (?)... Ikke kom med at det er en måte å straffe menneske på... Viss Gud finst, så er han en sjuk faen, Hitler selv om jeg kan si det slik.

Norge er jo i teori et kristent land, men nei... Den oppvoksende generasjon er ikke det. Vi var rundt 20 i klassen, 2 valgte human-etisk konfirmasjon, jeg var en av dem. Resten valgte å konfirmere seg kristerlig. Hvorfor? Jo, fordi det er det enkleste, gidder ikke å melde seg ut av statskirken, eller de får ikke like mye penger fra en kristen bestemor. Ingen i min klasse trodde på Gud. Alikevell, står de oppført som kristen.

I teori er vi et kristent land, i praksis, nei.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...