-sealiNe- Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Hei! Jeg har sittet å prøvd å skifte den lokale ipadressen min i 2 timer nå, får det ikke til. Har prøvd ipconfig /release men ipen forblir den samme, dunno om vi har fast ip adresse. Foreldrene mine har reist så. Orker ikke å ringe dem for å spørre om vi har fast ip adresse liksom:P Håper noen kan forklare meg hvordan man skifter. Takk for alle svar! Sealine Edit: Hva er fordelene med ip adresse? Er det mulig å skifte en fast ip-adresse? eller er det helt umulig? Endret 6. juli 2008 av -sealiNe- Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 ISP må vel frigi ip-adressen din, hvis ikke vil du få den samme. Selv om du ikke har fast ip, så vil du ha samme ip i opptil f.eks 24 timer. Hvis du releaser ip, og venter et døgn eller to med å få deg ny, så vil det kanskje funke. Lenke til kommentar
-sealiNe- Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 ISP må vel frigi ip-adressen din, hvis ikke vil du få den samme.Selv om du ikke har fast ip, så vil du ha samme ip i opptil f.eks 24 timer. Hvis du releaser ip, og venter et døgn eller to med å få deg ny, så vil det kanskje funke. Funker det selvom du har fast ip adresse? Er det mulig å ringe ISPen min å spørre dem om de kan skifte ip adressen min? Og igjen: Hva er fordelene med fast ip adresse? Skjønner ikke helt vitsen:P Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Du snakker om LAN-ip ikke sant? For da kan du enten gå inn i ruteren og be om at pcen din skal få den og den ip-en ut i fra MAC-addressa. Eller så kan du nettverkstilkoblinger (i XP), høyreklikke på "lokal tilkobling" (den du er tilkoblet med), -> egenskaper, ->internett-protokoll(TCP/IP), -> egenskaper, og så sette en ip manuelt i korrekt subnet. Er det "internett-IP'en" så prøv å slå av og på ruter/modem Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 ... prøvd å skifte den lokale ipadressen min i 2 timer nå, får det ikke til. ... Din lokale IP-adresse er bare synlig på ditt interne nettvek. Vil være i området 192.168.x.x eller 10.x.x.x. Hvorfaor skal du bytte din lokale IP-adresse? Din eksterne IP-adresse styres av din iinternettleverandør. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 ISP må vel frigi ip-adressen din, hvis ikke vil du få den samme.Selv om du ikke har fast ip, så vil du ha samme ip i opptil f.eks 24 timer. Hvis du releaser ip, og venter et døgn eller to med å få deg ny, så vil det kanskje funke. Funker det selvom du har fast ip adresse? Er det mulig å ringe ISPen min å spørre dem om de kan skifte ip adressen min? Og igjen: Hva er fordelene med fast ip adresse? Skjønner ikke helt vitsen:P Fordelen med fast ip er om du har en server av noe slag stående hjemme så har du tilgang på den utenifra da du vet hva adressen er. Den typiske hjemmebruker har ikke dette, og dessuten koster det ekstra så jeg tviler på at dere har det om dere ikke har en server stående hjemme. Tviler sterkt på at isp'en din gidder og skifte ipadressen din. I så fall må du nok komme med en god grunn. Angrep utenifra eller noe. Lenke til kommentar
-sealiNe- Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Jeg snakker om den ipen jeg har lokalt, ikke den jeg får av ruteren min. Jeg har ikke kunnet gå online på wc3, pga ipen min er bannet! Da er vel den lokale ip adressen den du må skifte. Min er: 213.167.96.195. Har sendt mail til blizz osv, de skjønner ikke hvorfor jeg er banna, når jeg ikke har kunnet spille fra første dag. Jeg bruker et program som kan se om du er bannet, jeg får frem: you appear to be ip-banned. Da banner den vel den lokale ip-adressen min. Har prøvd å skifte MAC-adressen til den trådløse ruteren men det funker heller ikke. Så hva gjør jeg? :S Lenke til kommentar
Evolutioner Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Local ip er den routeren gir deg:) extern ip er den du faar av internett leverandoren! Du maa nok ringe en som jobber for internett levrandoren og spor:) Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Jeg snakker om den ipen jeg har lokalt, ikke den jeg får av ruteren min. Jeg har ikke kunnet gå online på wc3, pga ipen min er bannet! Da er vel den lokale ip adressen den du må skifte. Min er: 213.167.96.195. Har sendt mail til blizz osv, de skjønner ikke hvorfor jeg er banna, når jeg ikke har kunnet spille fra første dag. Jeg bruker et program som kan se om du er bannet, jeg får frem: you appear to be ip-banned. Da banner den vel den lokale ip-adressen min. Har prøvd å skifte MAC-adressen til den trådløse ruteren men det funker heller ikke. Så hva gjør jeg? :S Den du får av ruteren ER den lokale ip-en din. Den eksterne er den 213.167.96.195 du snakker om. Prøv å skru av og på ruter/modem og se om det hjelper. Hvis ikke det hjelper så prøv å slå av ruter/modem i noen timer før du slår på. Selv om din ISP har dynamisk DHCP (ikke fast ip) så varierer lease-time fra isp til isp. På godt norsk betyr det at hos enkelte så får du ny IP så fort du ikke er tilknyttet nettet et lite sekund (slår av og på ruter/modem), mens hos andre så må du være uten kontakt med ISP/DHCP-server i opp til 24 timer før du får en ny IP. Så slå av ruter/modem en stund og se om det hjelper. Hjelper det ikke så prøv noen timer. Hjelper ikke det så prøver du 24 timre. Hjelper ikke det så... Ja, da har du mest sannsynlig fast IP. Lenke til kommentar
-sealiNe- Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 men hvilken er det jeg må skifte når det står at jeg er ip banna? er det den jeg får når jeg søker opp ipen min på google? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Den eksterne som du får opp på http://whatsmyip.org/ er den du må forandre når du er ip-banna. Ikke den som ruteren tildeler deg lokalt på nettverket (Altså ikke den som begynner på 192.168.x.x, 10.x.x.x eller 172.16.x.x) Lenke til kommentar
-sealiNe- Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Okei, takk for hjelpen! Skal ringe ISPen min etterpå å spørre om jeg har fast IP-adresse. Lenke til kommentar
-sealiNe- Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) btw hvis jeg releaser ip, å skal vente i 24 timer elns, kan ingen som helst i huset koble seg på før det har gått 24 timer? Da er det vel sånn at de får samme ip igjen. Endret 6. juli 2008 av -sealiNe- Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Den enkleste måten å få ny ip om du ikke har fast ip er å slå av ruter/modem eller røske ut ledningen. Det sier seg selv at man ikke kommer på nettet i den perioden det er slått av/røsket ut. Lenke til kommentar
-sealiNe- Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 det er bare det at jeg mister tv også da hvis jeg kobler ifra modemet. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Ah... Sånn å forstå. Har du Canal Digital som leverandør (ISP)? For om jeg husker rett så må man være fullstendig frakoblet i 24 timer for å få ny ip fra dem. Lenke til kommentar
-sealiNe- Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Nei har Lyse 10mbit vet du hvordan det er med dem? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Det vet jeg desverre ikke. Prøvde å søke litt rundt uten hell. Lenke til kommentar
-sealiNe- Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Ok:) Takk for all hjelpen og kunnskapen du har gitt meg:) Forstår mer nå.. Lenke til kommentar
knaill Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Kan du ikke bare bruke en proxy når du skal spille wc3? Jeg regner med at alt annet fungerer som det skal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå