Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Tips til kabinett m/støydemping og god kjøling

Anbefalte innlegg

Har et Artic Cooling T1 PRO som er fyllt til randen og jeg trenger større plass. Har fire disker, hvorav en Raptordisk som jobber på rundt 50°C nå i sommervarmen(!).

Det er så mye å velge mellom at jeg håper noen har mulighet til å tipse litt om egne erfaringer så jeg kommer på rett spor.

Krav:

God lufting (enten viftestyring eller kun stillegående vifter)

God plass (må kunne få inn skjermkort med full lengde)

Vibrasjonsdempet diskoppheng til minst 5-6 disker

Støvfilter

Om det er midi eller maxi er ikke så nøye, men helst et stort midi-tårn ;) (pose og sekk)

Pris:

1000-2000 inkludert PSU (Trenger ny PSU også, men det er vel egen forumavdeling.)

Kan selvfølgelig kikke på høyere prisklasser, men man bør vel få noe som duger uten å bruke alle peng aman har.

Jeg bryr meg ikke så mye om hvordan det ser ut, men lys og dilldall er IKKE en fordel. Praktisk, funksjonelt og gjennomført.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

To gode forslag så langt. Har kikket på begge tidligere, så jeg er tydeligvis på rett spor. P190 har en PSU som vel er det dobbelte av mitt behov, så egentlig for meg en på 5-600W fra Mist eller Zalman. (PSU kalkulatorer antyder et effektbehov idag på under 400W..) Hvordan er støynivået på P190 PSU'n?

Er det støvfilter i front på begge disse kabinettene? Skal man ha 129mm vifter på diskene som blåser rett inn i kabinett er vel filter en god ide. Kikket inn i det jeg har nå og det så ikke bra ut..

Lenke til kommentar

Alternativt går du for den litt mindere og rimeligere P182-modellen som kommer uten PSU, men alikevel har samme demping og støvfiltre m.m....

På CM Stacker kommer sidene i aluminium og det er det en del ressonans i, i forhold til plast-stål sideplatene til Antec Performance One-serien som er relativt "lyd døde".

Edit: Korrigert om konstruksjonsmaterialer på Stacker STC-T01.

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar

Jeg liker soneinndelingen på P182, med diskene i bunn. Eneste ankepunktet er brukererfaringene som påpeker at det er trangt..

Kikket også på Lian Li PCB25B og PCV1000BPLUSII, men prismessig ligger de på over det dobbelte av P182. Tror ikke de er over dobbelt så bra ;)

Har sendt en mail til Microplex og spurt om et par ting, vi får se hva de svarer. Er de hjelpsomme blir det Lian Li, hvis ikke tror jeg P182 muligens går ut som vinneren.

Takk for tips så langt. Alle tre kabinettene som har kommet opp virker som suverene saker.

edit:

Klinte til med PCV1000BPLUSII, fikk det til under 1700,- (2295,- på Microplex)

Får håpe det blir bra, budsjettet røyk i alle fall når jeg slang på en Thermaltake Toughpower 750W. Har vel noen år nå..

Endret av Mozze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...