Løve Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Hei Jeg har installert Ubuntu Hardy Heron 64-bits og alt fungerer fint bortsett fra java appletts slik som nettbank. Jeg får en melding om at java ikke er installert selv om det er det. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 åpne package manager og søk etter java og merk alt som har med java og gjøre og innstaller det. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Hvilken browser? Og hvis jeg ikke husker feil så var det noe problemer med java og flash i 64 bits Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 da skal du jo få spørsmål om du vil installere flash og java http://java.com/en/download/installed.jsp Gå dit, så vil du få spørsmål om du vil installere java Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Sjekk at du har installert sun-java6-jre og sun-java6-plugin Edit: Det er også mulig å deaktivere plugins i firefox3, tviler på at firefox ber deg installere noe hvis det bare er deaktivert, men du kan jo sjekke for sikkerhets skyld. Endret 6. juli 2008 av anders iver Lenke til kommentar
Løve Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Har prøvd å gå til siden for å verifisere Java og jeg installerte det som kom opp, men det virker fortsatt ikke. Jeg fikk også beskjed om å installere det når jeg prøvde sida andre gangen, men da sa den at det var installert. Lenke til kommentar
Del Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Kjeft opp banken din, jeg vil tippe den åpne Java plug-in støtter det de bruker, men at de har lagt inn en idiotist Java6 fra Sun sjekk. Jeg har lagt inn en quick fix her: http://wiki.diskusjon.no/index.php/(K)Ubun...icrosoft_fonter Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Den åpne pluginen ser ikke ut til å være helt 100% enda, meget mulig pga. unødvendige sperrer som Del nevner. Aldri fått det til å funke i 64-bit jeg heller, løsningen for min del var å legge inn en 32-bit browser. Erfaringsmessig er det å foretrekke, da også flash fungerer mer stabilt. Lenke til kommentar
kristian42 Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Kan bare oppdatere denne tråden med at sun java 1.6 update 12 nå er kommet i jaunty (neste versjon av ubuntu. 9.04). Dermed virker også plugin på 64 bit ubuntu. Det er vel strengt tatt bare å laste ned denne fra sun også direkte og installere på en hvilken som helst eldre versjon. Endelig slutt på vmware for å bruke nettbank for min del! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå