Gå til innhold

Fototreff i Stavanger (#3)

Anbefalte innlegg

Flytt det til etter 28. Og helst etter kl 3 så er jeg med. Alltid noe som kommer i veien, så nå må jeg planlegge i lang framtid.

Ellers så hadde noen bilder av Vågen, oversiktsbilder av Stavanger, litt sjø vært greit.

Endret av Pirja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro at det er en del nedlagte gamle fabrikker rundt om i Stavanger, er vel bare å søke seg frem til det.

Men reiser på ferie nå, kommer hjem den 28. juli. Så vis det blir treff etter det så er jeg med. Tar en titt innom her når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
*snip*

Edit: Angående bytur; blir litt vanskelig med publisering av bilder av folk uten lov osv osv.

Neida, gatefotografi (som vel er riktig navn på sjangeren) er i praksis greit beskyttet i Norge og kan publiseres. Det gjør ting enklere dersom enkeltpersoner ikke er hovedmotiv, men også dette publiseres ofte fordi man opererer i grenselandet mellom dokumentar, aktualitet, kunst og personvern.

Ref utredelse av Gisle Hannemyr: http://hannemyr.com/faq/legal_dm07.shtml#stret

Salg av bildene er selvsagt en annen sak.

Siv og jeg har nokså tett program fremover, men vi blir med så sant vi kan få tidspunktet til å passe.

Ta gjerne å oppdatere hovedposten med tid og sted, så blir det lettere å finne riktig informasjon.

Endret av deviant
Lenke til kommentar
Kanskje de har en stengt fløy på Dale? Uhu. Tenk deg hvilke skumle spøkelser du kan finne der hvis det er en tidligere lukket avdeling for de kriminelt sinnsyke.

Er ikke hele dale psykiatriske nedlagt da? Isåfall må det vel være verdt ett besøk

Lenke til kommentar

Jeg er nok ikke helt oppdatert på hvilke alternativer som finnes for de med store psykiske problemer i Rogaland for tiden. I Bergen er alt ved det gamle fortsatt.

Det finnes jo endel nedlagt hermetikkindustri i Stavanger. Er ikke noe av bygningsmassen stående fremdeles? Det bør jo også finnes noen nedlagt sildemottak i distriktet. En del av bildene i sig-en er fra et slik mottak som ble lagt ned i 1972.

Jeg lurer forresten på om deler av gamle BK i Bergen (gjett hva BK står for i denne sammenhengen) fremdeles har den gamle feelingen som kan festes til et fotografi?

Lenke til kommentar

De gode motivene er der du er :)

Området rundt tungenes fyr på Viste har mange spennende motiver, Gatefotografi under gladmaten burde også gi en del muligheter. Jernaldergården er for tiden søndagsåpen, det finnes et par åpne gårder i området (foto av barn og dyr).

Sjekk ellers http://www.regionstavanger.com/ for happenings.

Tirsdager klokken 16 kræsjer vel med vanlige arbeidstider? Det passer i allefall ikke for meg :)

Endret av deviant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...