larschroe Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Viss du kommer over en Samsung SyncMaster 997MB, så har jeg hatt denne skjermen, og den GRUSER lcd skjermer i oppløsning farger osv. Du kunne ha 100hz i en hel del oppløsninger så ikke øynene dine ble slitne osv.Fantastisk skjerm egentlig. Jeg har en sånn som sekundærskjerm, og den skjermen er rett og slett drittdårlig sammenlignet med en Trinitron. Viewsonicen som jeg har som hovedskjerm er en 22" FD-Trinitron (egentlig Mitsubishi Diamondtron, men det er samme prinsipp), og den er sylskarp helt ut i kantene, den har helt fantastisk fargegjengivelse og et svartnivå av en annen verden; man kan sitte i et helt mørkt rom og likevel er det bortimot umulig å se rasteret selv med mørke bilder, som oppstartsskjermen til Windows Vista. Skjermen er rett og slett fullstendig svart der hvor det ikke er noe bilde. Samsungen (som riktignok har flat front, men den har vanlig bilderør med gitter) har derimot et godt synlig raster og er milevis unna Viewsonicen på skarphet og fargegjengivelse. Så hvis du skal ha en virkelig god skjerm må du gå for en med Trinitron-rør, enten Viewsonic, Sony eller en av de dyrere skjermene til Dell, som er kloner av Sony-skjermer (det står i såfall "Trinitron" på dem). Lenke til kommentar
pong Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 Jeg fulgte, som sagt, rådet til Boye. Fy flate denna skjermen eier. Absolut nydelig. Jeg mener at han sa at den kostet 12000 kroner ny, men herregud det kan da umulig stemme. var det faktisk mulig å få tak i CRT skjermer til 12000 før? På 21" altså. Men uansett, død over LCD. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 gode crt-skjermer var dyre i sin tid, på samme måte som virkelig gode lcd-er er dyre idag. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Absolutt, sitter med et minne av en Eizo shadowmask skjerm til 15000kr og det kan like gjerne ha vært den. Min gamle T965 hadde en kompenseringsfunksjon som gjorde at den forsøkte å justere rød/grønn/blå selv. Mulig din har noe liknende? Litt småmisunnelig nå, for er ute etter ny skjerm selv men har rett og slett ikke plass til CRT i den knøttlille leiligheten i Oslo, det stakkars Ikea bordet hadde nok ikke vært helt fornøyd :) Lenke til kommentar
pong Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 Det er en annen Eizo skjerm på finn. Tror det var en f930, den ble solgt til 400 kroner men den var å finne i Hof (er visst et sted i Norge som heter det). Sagene passet bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå