Rusma Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Sitter å lurer å hva som egentlig er forskjellen mellom de to diskene siden det er rundt 200kr som skiller dem. På segates hjemmesider står det at Barracuda ES er en serverdisk og Barracuda er en workstation-disk (mainstream). Jfm. prisguiden ser jeg ikke at det skulle være noen ytelsesforskjeller siden begge de jeg ser på har like specs bortsett fra navnet (ES). Disse er de jeg har sett på: "Godisken" ES Hva er forskjellen(e)? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 ES: Key Features and Benefits * Perpendicular recording technology for maximum capacity * 24x7 operation and 1.2 M hrs. MTBF * Dynamic power saving using Seagate PowerTrim™ technology * Broad spectrum rotational vibration tolerance at 12.5 rads/s2 * Error recovery control - quick error resolution to prevent system timeouts * Workload management to ensure operational reliability * Quick and robust download with firmware security checks * Write Same command for efficient RAID initialization * Idle Read After Write data integrity checking * 32-MB cache * Low total cost of ownership * 5-year limited warranty Normale: Key Advantages * Delivers 500-GB capacity * Ships with the industry’s most reliable and proven perpendicular magnetic recording technology * Delivers high performance o 105 MB/s sustained data rate o 32-MB cache buffer * Environmentally friendly o Consumes almost 15 percent less power during idle than previous products, enabling customers to build low-power systems o Meets strict RoHS environmental requirements * Leverages best combination of technology (areal density, PMR) and proven components for volume availability * Ships with an industry-best 5-year limited warranty Den "vanlige" har ifølge Seagate sitt Tech sheet 750,000 timer MTBF. Så jeg antar det er der den primære forskjellen ligger. Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Jeg leter altså etter en harddisk jeg skal bruke i en brannmur. Tenkte at en av disse var steget før evt SAS. Det eneste minuset var at ES ikke finnes i f.eks. 80G, og da blir prisen også mye høyere enn det den trenger å være Vet du om det finnes omtrent like raske og robuste disker til en billigere penge? Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 Uansett: Tusen takk for svar. Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 En liten oppdatering: Jeg valgte å prøve å bruke en veldig gammel ide disk, for å utnytte hw jeg har liggende (miljøvennlig). Dette brude ikke spille noen stor rolle for farten på trafikken som flyr igjennom nicene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå