Howard Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 CeBIT: Nytt fra Western Digital Western Digital sluttet for flere år siden å lage SCSI-disker, men ønsker nå igjen å komme inn på servermarkedet. Dette gjør de riktignok ikke med å begynne produksjonen av SCSI igjen, men med å øke ytelsen på IDE-disker som de fra før av er markedsledende på. Les artikkelen her. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 ser at WD skal komme med en IDE disk på hele 250GB. Lover bra for min del for det er godt under 10mnd til jeg skal bygge en helt ny maskin. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Blir nok en Raptor som OS-disk hos meg ja *glede seg* Lenke til kommentar
fondus Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Har det kommet noen tall på støynivået på disse diskene? Lenke til kommentar
the-wizard Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 "Tendensen fra harddiskprodusentene det siste året er å sette ned garanti-tiden betraktelig, men Western Digital virker ganske sikre på seg selv og sin nye disk og mener at disken kan stå på i gjennomsnitt 1,2 millioner timer (24 timer i døgnet) før den tar kvelden og gir dermed harddisken hele 5 års garanti!" Hmm... sist jeg sjekket så var det knapt 8000timer i et år... ergo så vil man bare få knapt 40.000timer på 5år, synes bare det var _vel_ mye med 1,2millioner timer som faktisk er over 136År! kan være det er en skrive feil elns. men jeg syntes det var veldig rart.. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 "Tendensen fra harddiskprodusentene det siste året er å sette ned garanti-tiden betraktelig, men Western Digital virker ganske sikre på seg selv og sin nye disk og mener at disken kan stå på i gjennomsnitt 1,2 millioner timer (24 timer i døgnet) før den tar kvelden og gir dermed harddisken hele 5 års garanti!" Hmm... sist jeg sjekket så var det knapt 8000timer i et år... ergo så vil man bare få knapt 40.000timer på 5år, synes bare det var _vel_ mye med 1,2millioner timer som faktisk er over 136År! kan være det er en skrive feil elns. men jeg syntes det var veldig rart.. Du må huske på at det er forskjell på hvor lenge en disk holder og hvor lang garantitiden er. På biler holder f.eks stort sett garantien til 100 000 KM, men det betyr ikke at bilen da er klar for dynga. Poenget med kommentaren rundt garantien på harddisken er at de er så sikre på diskens kvalitet at de øker garantien fra 1 år til 5 år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå