Gå til innhold

CeBIT: Nytt fra Western Digital

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Tendensen fra harddiskprodusentene det siste året er å sette ned garanti-tiden betraktelig, men Western Digital virker ganske sikre på seg selv og sin nye disk og mener at disken kan stå på i gjennomsnitt 1,2 millioner timer (24 timer i døgnet) før den tar kvelden og gir dermed harddisken hele 5 års garanti!"

Hmm... sist jeg sjekket så var det knapt 8000timer i et år... ergo så vil man bare få knapt 40.000timer på 5år, synes bare det var _vel_ mye med 1,2millioner timer som faktisk er over 136År!

kan være det er en skrive feil elns. men jeg syntes det var veldig rart..

Lenke til kommentar
"Tendensen fra harddiskprodusentene det siste året er å sette ned garanti-tiden betraktelig, men Western Digital virker ganske sikre på seg selv og sin nye disk og mener at disken kan stå på i gjennomsnitt 1,2 millioner timer (24 timer i døgnet) før den tar kvelden og gir dermed harddisken hele 5 års garanti!"

Hmm... sist jeg sjekket så var det knapt 8000timer i et år... ergo så vil man bare få knapt 40.000timer på 5år, synes bare det var _vel_ mye med 1,2millioner timer som faktisk er over 136År!

kan være det er en skrive feil elns. men jeg syntes det var veldig rart..

Du må huske på at det er forskjell på hvor lenge en disk holder og hvor lang garantitiden er. På biler holder f.eks stort sett garantien til 100 000 KM, men det betyr ikke at bilen da er klar for dynga. Poenget med kommentaren rundt garantien på harddisken er at de er så sikre på diskens kvalitet at de øker garantien fra 1 år til 5 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...