Gå til innhold

Win 2000, meget dårlig humør med Linux filsystem....HJELP

Anbefalte innlegg

(Jeg er nybegynner i Linux...testa i 2 dager.... :D-)

Ok her er problemet...........

Jeg besluttet og prøve Linux (mandrake 9.0 :wink: ). Hadde tenkt og instalere det på en annen maskin en den med win2000, men hardisken virka ikke på "Linux maskina" , så jeg måtte låne en Disk fra Win2000 PC'en.... Når jeg nå har satt tilbake disken i win2000 maskina skjer dette:

maskina er litt små-skeptisk under kjøring av scan-disk ved oppstart, når jeg prøver og starte "Min Datamaskin" klikker det (windows)....... Min dadamaskin er lååst og det blir ikke "oppdaget" noen CD rom, floppy o.s.v.

Her er harddisk oppsette i win2000 maskina......

Master - IBM -FAT32. med win2000(har ikke vært i kontakt med Linux)

Slave - WD -Formater i LInux..ext 2 eller 3 eller no sånt.

-Orginalt FAT32 (fikla ikke noe med under

partisjoneringa i Linux innstalasjonen

På den andre partisjonen på WD disken er det noen filer jeg kunne tenkt meg og ta vare på..... (har ikke backup av dem...VIKTIG...)

Er det noe Windows program som kan lese fra Linux disker...eller hva må jeg gjøre...........

Jeg må skaffe meg en ny hardisk, er nesten avhengi av Linux selv om jeg bare har brukt det i to dager.... (godt første intrykk)

På forhånd Takk for svar ... LOZER :lol:

___________Beklager alle tekst og stave mangler______________

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Explore2FS funker dritbra, men du har bare lesetilgang fra ext2/3 diskene, og dessuten kan du ikke kjøre filer direkte fra e2fs, da må du først kopiere de over på windoze disken :evil:

Ellers finnes det et program som heter FSDEXT2 som faktisk mounter linux partisjonene som en disk i windoze, slik at du får explorer tilgang, men dette proget funker bare på win 95/98 :shrug:

MarcelSB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...