Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Trekke/operere bort visdomstanna

newcom

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en visdomstann oppe i høyre skjeve som har vokst helt skjevt og vokser mot kinnkjøttet.

Har nå bestemt meg for å ta en tur til tannlegen for å undersøke og trekke den da den begynner å gnage mot kjøttet.

Er det noen som kan dele sin erfaring med å trekke visdomstanna her?

Jeg har en mistanke om at jeg muligens må operere for å få den bort da det er trangt..

Forresten, er visdomstanna dypere enn jekslene? Har fjernet 4 jeksler tidligere, og følte at det gikk greit...

Takk for alle svar

Endret av newcom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Har trekt visdoms tenner, jeksler, rotfylt 4 tenner og blitt borret inn i kjevebenet på 2 steder.

Kanke si at det var behagelig noe av det. Men jeg kan si at du burde prøve og finne en tannlege som kan det veldig godt så slipper du og få unnødvendig vondt.

Første gang jeg trakk så opplevde jeg at tannlegen var fullstendig elendig på og sette sprøyter og traff rett i nervene. De 3 andre gangene så gikk det kjempe fint og jeg merket ingenting av trekkingen nesten. Vis du vet at tannlegen du vanligvis går til er flink til og trekke og sette bedøvelse bruk han/henne.

Viktig og få det skikkelig gjort tenner er viktig.

Ekke det at jeg har dårlig tannhygene som gjør at jeg har gjort så mye er et lite uhell på sykkel.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke så bred oversikt over hvem som er dyktige eller ei. Har bare vært hos to steder i hele livet mitt. Ene stedet for vanlig tannsjekk i forbindelse med skolen og slikt, og andre stedet for tannregulering. Henholdsvis Haugenstua tannklinikk og Linderud tannklinikk i Oslo...

Trakk jekslene på Haugenstua tannklinikk, og det gikk jo ganske greit...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Da burde du ringe til Haugenstua tannklinikk og spørre om de kan gjøre det.

Er ikke sikkert at de tar voksne, noen tannleger tar kun folk til de er 20.

Men kan hende de har privat praksis der så de kan hjelpe deg med problemet ditt.

Spør om de har en som er vant til og trekke tenner så du får en som har gjort det en del.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Skakke svare helt sikkert om det er 18 eller 20 som er den offentlige tannlege dekningen. Vi får krysse fingrene og håpe at de får tatt deg.

vis ikke så kan du spørre den Odontoligiske tannlege høyskolen i Oslo.

tannlege høyskolen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...