Gå til innhold

Ekspedisjonen i vann

Anbefalte innlegg

Overskrift på VG: Ung gutt funnet druknet på 4meters dyp, etter idiotisk forsøk på å ta bilder av havbunnen.

Politibetjent Ulf Fredrik Gunnvor forteller til VG at de fant en sekk fylt med stein som hadde satt seg fast i klærne til gutten.

Det ble også funnet et kamera på stedet. Bildene viste opplyst grums og vann.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endring i planene

Jeg har hatt alvordsordet med pappa imorges og han sa at hvis jeg skulle hoppe med sekken uti vil den dra meg ned så jeg ligger på ryggen og ikke på bena. Da vil jeg bare ta bilder opp mot havflaten og ikke på tingene på bunnen. Det er dumt for ekspedisjonen.

Her er bilde av hvordan det hadde gått som pappa sa

snngrdet.jpg

Det eneste ideen jeg har da er å lage en flyteting på hodet. Derfor har jeg tenkt at hvis jeg har en flytehjelm så vil jeg holde meg i bra stilling i vannet. Men jeg har ingen flytehjelm så må planlegge litt mer hvordan ekspedisjonen skal gjennomføres.

Her er planen om hvordan ekspedisjonen skal gå med flytehjelmen på (vet ikke hva som er på bunnen)

danserne.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du hopper i vannet med en sekk steiner på ryggen og et flyteelement festet til hodet vil du brekke nakken. Jeg anbefaler deg å legge hele planen på hylla å melde deg inn i en dykkerklubb eller liknende. Da vil du lære å dykke på en forsvarlig måte og du vil kunne være i vannet mye lengre. Du vil også kunne ta gode bilder da du er i en mye mer kontrollert setting.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler å ikke ha en sekk med i det hele tatt. Alt som man kan sette seg fast i er en potensiell drapsfelle. Det skal ikke mer til enn at en arm eller fot henger fast i en av skulderstroppene på ryggsekken eller i en løkke på tauet før en drukningsulykke er et faktum. Trykk er jo også en faktor her som kan ha ganske ubehagelige konsekvenser. Hvorfor ikke heller kjøre ut i båt (med flytevest..) og senke kameraet ned til bunnen med et tau og la selvutløseren gjøre jobben sin? Man fester da repet avhengig av hvilken vinkel man vil ha på linsen.

utennavnjv8.png

Endret av fargoth
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan jo ha en pappa som kan dra deg opp hvis det tar lengre enn 5sekunder fQr du mister pusten.

ekspidisjonivannnjb5.th.png

Gjetter pA en dumpet kanne eller noe, som du ser pA bildet.

(Sitter pA en azerty pc i frankrike :S)

Endret av fjeddiu
Lenke til kommentar

Haha! Helt frem til flytehjelmen virket det faktisk litt gjennomførbart. Men den hjelmen tror jeg er noe av det dummeste jeg har hørt om. :lol:

Kjøp deg en skikkelig dykkermaske og svømmeføtter og lær deg å dykke for egen maskin. 4 meter er ikke så vanskelig når du har lært deg å utlikne trykket effektivt. Jeg har vært nede på 8 meter i syden (lenger nede er det ingenting å se på). Utlikner ca. hver 1,5 meter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...