Gå til innhold

Ødelakt lader eller mac?

Gjest Slettet-whwZcV

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-whwZcV

Ødelakt lader eller mac?

Når jeg putter inn ladern vil den ikke lade, jeg må presse hardt og justere.

Ladern min er bare noen månder gammel så jeg lurer på hva som er galt?

Noen som vet om et billig sted der du kjøper Mac ladere? på nett!?

takk på forhånd, SunSurfer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Anbefaler deg heller og dra ditt du kjøpte pc-en og be dem se på den:) da får du gjort det gratis og får nok en ny lader helt gratis siden det kan være en garanti sak.

Så sparer du litt penger. En krone spart er en krone tjent er det noen som sier.

vet ikke hvor du bor.

men vis du går inn på apple.no så kan du søke etter mac butikker i nærheten. Elkjøp selger vist også mac pc-en vis det er i nærheten av der du bor

Lenke til kommentar
Anbefaler deg heller og dra ditt du kjøpte pc-en og be dem se på den:) da får du gjort det gratis og får nok en ny lader helt gratis siden det kan være en garanti sak.

Neppe må du lirke i ledningen for å få maskinen til å lade er det som regel fordi du har dratt ut strømmledningen ved å rykke i ledningen i stede for å ta tak i selve pluggen.

Endret av modin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-whwZcV

Neppe må du lirke i ledningen for å få maskinen til å lade er det som regel fordi du har dratt ut strømmledningen ved å rykke i ledningen i stede for å ta tak i selve pluggen.

Nei! jeg sitter 1 m fra stikk kontakten og jeg drar ikke!

Den er ødelakt. men jeg er usiker om det er Macen eller ladern.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Da ville jeg gått innom en Apple forhandler med macen og ladern. Så sett om de kan låne deg en kabel og se om det er kabelen eller macen din som er feilen.

Så slipper du og være usikker så alt for lenge.

tror du kan gå innom Apple sin nettside etter Apple butikker i nærheten av der du bor.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-whwZcV
Da ville jeg gått innom en Apple forhandler med macen og ladern. Så sett om de kan låne deg en kabel og se om det er kabelen eller macen din som er feilen.

Så slipper du og være usikker så alt for lenge.

tror du kan gå innom Apple sin nettside etter Apple butikker i nærheten av der du bor.

Takk, da får jeg se da, neste gang jeg er i Oslo ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du må nok det om det ikke er noen Mac butikk i nærheten av deg,

eller en butikk som selger Mac.

Vet jo ikke hvor langt du bor fra oslo så.

Men sjekk ut Apple.no tror de har en liste over nærliggende Mac steder

Lenke til kommentar
Nei! jeg sitter 1 m fra stikk kontakten og jeg drar ikke!

Den er ødelakt. men jeg er usiker om det er Macen eller ladern.

Det er Magsafe kontakten jeg tenkte på de fleste Magsafe kontakten går etter et par måneder hvis man napper den ut etter ledningen og ikke tar tak i selve magsafe pluggen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-whwZcV
Du må nok det om det ikke er noen Mac butikk i nærheten av deg,

eller en butikk som selger Mac.

Vet jo ikke hvor langt du bor fra oslo så.

Men sjekk ut Apple.no tror de har en liste over nærliggende Mac steder

3 timer å kjøre bil.

Lenke til kommentar
Det er Magsafe kontakten jeg tenkte på de fleste Magsafe kontakten går etter et par måneder hvis man napper den ut etter ledningen og ikke tar tak i selve magsafe pluggen.

Hvor har du den informasjonen der fra? Har aldri hørt om noen som har fått laderen sin ødelagt på grunn av at de har nappet i ledningen i stedet for pluggen, vi gjør dette på jobben hele tiden uten at noen av laderne har tatt dukken, og mange av laderne er ikke akkurat nye.

Trådstarter: Har du fått et slag på siden laderen er, kan det hende at DC-in boardet i maskinen din har fått en smell slik at det har flyttet seg akkurat nok til at du må presse og justere på Magsafe-pluggen din for at det skal bli kontakt på alle pinnene på DC-boardet. Foreslår at du tar et tog eller noe til Oslo, er jo tross alt ferie, og tar en tur innom en Humac-butikk slik at du får sjekket om de får samme problemet med en av sine ladere. Det kan jo selvfølgelig være laderen din det er noe galt med, skal ikke utelukke noe når jeg ikke får sett den selv, men.

Lenke til kommentar
Hvor har du den informasjonen der fra? Har aldri hørt om noen som har fått laderen sin ødelagt på grunn av at de har nappet i ledningen i stedet for pluggen, vi gjør dette på jobben hele tiden uten at noen av laderne har tatt dukken, og mange av laderne er ikke akkurat nye.

Vel det var det de sa på eplehuset når jeg forsøkte å klage på laderen min som gikk i stykker på grunn av dette. Synes foresten det er latterlig bruk av resursene at man må kjøpe ny lader hvis pluggen går i stykker da Apple nekter å selge magsafe pluggen som delevare, særlig når apple vil profilere seg som et grønt selskap. De kunne solgt pluggen til sine verksteder som del i stede for at man må kjøpe ny lader.

Lenke til kommentar
Vel det var det de sa på eplehuset når jeg forsøkte å klage på laderen min som gikk i stykker på grunn av dette.

Det skal du for pokker ikke tro på.

Sånne eple butikker finner på alt mulig pønskelig rart for at de skal slippe å gi deg noe.

Lenke til kommentar
Det skal du for pokker ikke tro på.

Sånne eple butikker finner på alt mulig pønskelig rart for at de skal slippe å gi deg noe.

Vel det er ikke eplehuset som gir deg noe eller ikke, reklamasjonen er en ren og sjær apple sak, som går gjennom eplehuset. Det koster altså ikke noe med eplehuset å gjøre, jeg sendte uansett den gamle laderen inn til verkstedet dems og de gjorde alt papirarbeidet, så det er nok rett og slett at Apple sine retningslinjer er slik. Jobben er like mye for Eplehuset om de sier ja eller nei. I Norge har uansett forbrukere for gode rettigheter, folk kan behandle tingene sine dritt å få de erstattet, mange utnytter også dette.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...