Gå til innhold

Jeg er redd for å bli gammel

b-real

Anbefalte innlegg

Jeg er serriøst redd for å bli gammel. Å være plaget med alskens sykdommer 24/7. Jeg har alltid vørt redd for å bli sånn ordentlig gammel, sånn en 70-80 år. Jeg ser bare hvor min farmor som bor nede i sylling plages med hofta si og opperasjoner hver jækla år. Og når hun går...jesus...konstant ondt når hun går og må bruke krykker og annet drit for å ta seg fram. Får ondt når jeg ser slikt.

Men for all del, jeg har ei bestemor på..hm...72 som er så sprek som bare fan...hund har ho og lufter den daglig. Er bare synet som er iveien hos den dama der :lol:

Men så ser jeg forsiden på VG i dag: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=45697

Tror du det gjorde saken noe bedre?

Herregud at det går ann! I dette helvettes "vellferdssamfunnet" som vi lever i...må folk lide sånn som dette:

1047619808.jpg

Jeg, som aldri kjøper vg, måtte fan meg kjøpe vg for å se hva det var om.

FY FLATE! Og mens misshandlingen av eldre folk, som stues bort i en krok og som får sitt daglig klyster, og må sitte stille i en seng og får middag en gang om dagen, mens våre politikkere krangler om hvem som har slylda for høy rente og hvem som har/ikke har bevilget penger til et eller annet formål som "vi ikke kan dekke" på vårt statsbudjett. "Går dette igjennom så går vi"

BLAH!

Jeg skulle fan meg blitt politiker...å lære meg å skylde på andre...er fan meg en egen kunst det derre.

Men, hvis jeg ender opp som Gerhard Lund på 81 år, i ei sykeseng...med sondemating og klystere...så være så vennnlig å sett sprøyta i meg og la meg dø. PLIZ...jeg ber om det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har altid vist at de gammle har det dårlig met at de faktisk sulter ihjel .. det var nytt for meg

(så det i VG tidligere i dag)

fortiden jobber jeg med byggingen av Grevle sykehjem i Stavern .. det er et veldig høyteknologisk bygg ..

men ting som bevegelses detektore som slår alarm hvis det ikke er bevegelse på en halvtime hjelper lite hvis ikke sykepleierene gjør jobben sin ..

får nesten lyst til å donere penger til folk som har lyst til å ta vare på de ... så vi slipper mer artikkler om slikt .. og så de gammle får et bra liv .. resten av livet

Lenke til kommentar

Betenkelig sak. Selvsagt blir han ikke bedre hvis han ikke får næring. Vi ville alle vært "døende" som legen beskrev det, uten næring Jeg fikk inntrykk etter å ha lest artikkelen at legene hadde bestemt at livet ikke var verdt å leve og at han likegodt kunne dø. Hmm.

Lenke til kommentar

Det er helt typisk. Med en gang samfunnet ikke flommer over av cash, så går det utover de svakeste. Ikke for å starte en politisk debatt nå, men vi har nok peng, så ett eller annet sted må de være? I ale fal ikke hos de som trenger de. Det er selvfølgelig ikke bare eldre som har det ille, men når man ser gamle dør i sengene sine av sult bør det ringe en bjelle. Vi har alle noen som ligger/lå/skal ligge der, så ingen av oss burde akseptere dette. Det er for jevlig å tenke på at din far/bestemor/oldemor kan ligge slik å dø på grun av penger. Når folk dør bør man kunne få gjøre det med en viss verdighet, og ikke la det siste man kjenner være ribbeina som stikker ut.

Lenke til kommentar

Jeg blir så forbanna når jeg leser sånt, før i uka kom det på tvn med hu som ikke fikk noe hjelp med armen sin, så var det han som døde pga at han ikke fikk mat og så dette. DET KAN DA VEL IKKE VÆRE SÅ SKITTLEIF VANNSKELIG Å PRIORITERE DE ELDRE I DETTE DRITTLANDET FORAN ALL DEN U-HJELPEN?!

De eldre i dette land er de personene vi faktisk kan takke for at vi har det så bra, så da er det fan meg ikke for mye forlangt at vi gir dem en verdig alderdom, er det vel?

Norge er et bra og rikt land, men blir styrt av amatører!

Disse toskene på stortinget diskuterer hvordan de skal forholde seg til usa dag ut og dag inn, men de gir mindre og mindre penger og støtte til kommuner.

Velferdstat my ass...

Takk, det var kveldens raseriutbrudd fra min side.

Lenke til kommentar
Norge er et bra og rikt land, men blir styrt av amatører!

Hør hør!

Vannstyre og politikere som skylder på hværandre. Bare ta en titt innom "Tabloid" på TV2. Det eneste de gjør er å drive skyldpåleggelse, men noe forslag når det gjelder som mest klarer de fan ikke å bli enige om.

Lenke til kommentar
jeg har altid vist at de gammle har det dårlig met at de faktisk sulter ihjel .. det var nytt for meg  

(så det i VG tidligere i dag)

fortiden jobber jeg med byggingen av Grevle sykehjem i Stavern .. det er et veldig høyteknologisk bygg ..  

men ting som bevegelses detektore som slår alarm hvis det ikke er bevegelse på en halvtime hjelper lite hvis ikke sykepleierene gjør jobben sin ..

får nesten lyst til å donere penger til folk som har lyst til å ta vare på de ... så vi slipper mer artikkler om slikt .. og så de gammle får et bra liv .. resten av livet

første gang jeg er enig med Kebab GUD! bra! :)

Lenke til kommentar

Når jeg blir gammel er det iallefall en ting som skal være klinkende klart, og det er at INGEN, absolutt INGEN, skal bestemme en dritt over hva jeg skal gjøre!

Hvis jeg blir lagt inn på gamlehjem tror jeg heller jeg tar selvmord, med mindre ting forbedrer seg med noen og 2000% da :grumpy:

Lenke til kommentar
Jeg tør ikke engang å tenke på hvordan de eldre hadde det i virkelig gamle dager før vi fikk gamlehjem og sykehjem!

Det de hadde det mye bedre enn nå. Da var det ungene som tok seg av foreldrene. Nå har ikke ungene tid eller lyst lengre, derfor blir de sendt på gamlehjem.

Lenke til kommentar
Jeg tør ikke engang å tenke på hvordan de eldre hadde det i virkelig gamle dager før vi fikk gamlehjem og sykehjem!

Det de hadde det mye bedre enn nå. Da var det ungene som tok seg av foreldrene. Nå har ikke ungene tid eller lyst lengre, derfor blir de sendt på gamlehjem.

Kanskje en litt overstadig enkel forklaring det der Sir Hartge!? Har ikke tid og lyst. Nå er det vel å tenke på at gjennomsnittelig levealder bare øker og øker...før døde folk tidligere, det var ikke snakk om å ta vare på gamle folk like lenge, samt at det var langt færre medisiner osv. så det var ikke samme mulighet for "å holde folk i livet" Samtidig som det "før i tiden" stort sett var en hjemmeværende kone, og en mann ute i jobb, i dag er trenden at begge to er i jobb, for å få det til å gå rundt økonomisk. Fødselstallene går også nedover, slik at det generellt sett er færre unge til å ta vare på flere eldre.

Er likevel enig i at svært mange eldre har det ille (sånn at ingen misforstår og tror noe annet..) , og at det burde skjedd noe dramatisk på eldresenter fronten. Man får ikke lyst til å bli gammel i et sånt samfunn. Men enda mer nærliggende, jeg har ikke lyst til at mine foreldre skal bli gamle, jeg har ikke lyst til at de skal havne på gamlehjem og ikke ha det bra...men samtidig ser jeg ikke helt hvordan jeg selv skal kunne ta meg av dem. Kinkig sak akkurat det...

mvh

molly

Lenke til kommentar

Det med han stakkaren er noe av det sykeste jeg har sett!

Stakkars mann, han var jo helt sykelig tynn jo!

Jeg trur ikke jeg akkuratt kommer til å bli så gammal at jeg lever med fullt av smerter i daglig livet :(....

Stakkars de gamle syke...

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Politikerne burde slutte å bry seg med "filleting" og heller ta seg av de som virkelig trenger de, som f.eks de eldre. Om prisen på øl eller sprit går ned 2 kr har det da f**n ingenting å si? Det er en grunn til at ting er dyrt i Norge, og det er fordi vi har råd til det. Faktisk har de aller fleste her det j*vlig godt, og innerst inne vet de det. Bruk heller pengene på noen som faktisk trenger det! :grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...