Gå til innhold

Ventelo - So far so good :-)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Fikk nett fra Ventelo jeg også, i går.

Ping er helt ok, men hastigheten er absolutt ikke godkjent! :grumpy:

Har kjørt flere tester nå, men er ikke over 11 mbits noen plasser.

Når jeg blir garantert 20 mbit (er visst rett ved siden av en sentral) og betaler for det er det ikke gøy med halv hastighet.

post-22560-1215624798_thumb.jpg

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Fikk nett fra Ventelo jeg også, i går.

Ping er helt ok, men hastigheten er absolutt ikke godkjent! :grumpy:

Har kjørt flere tester nå, men er ikke over 11 mbits noen plasser.

Når jeg blir garantert 20 mbit (er visst rett ved siden av en sentral) og betaler for det er det ikke gøy med halv hastighet.

Kommer litt ann på hvordan den er syncet og hvordan du har satt opp ting hjemme. Mange ting som spiller inn. Ping ser bra ut, så tviler i allefall på pakketap osv.

Hadde jeg vært det så hadde jeg prioritert ping mot downstream uansett.. 11Mbit er helt ok.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Det der øyvind virker mer som du er begrenset av modemet eller dets innstillinger. Ville også sjekket nettverkskort, oppdatert drivere etc.

Det kan godt hende. Skal teste litt.

11Mbit er helt ok.

Sier han med 100Mbit... :p

Lenke til kommentar
11Mbit er helt ok.

Sier han med 100Mbit... :p

Yupp, men ruteren min klarer ikke mer enn 20-25Mbit WAN-LAN, så om jeg vil yte 100Mbit så må jeg rett på vegguttaket. Men igjen, Iflg MRTG trafikken min så taker jeg nesten aldri 25Mbit engang. Hadde klart meg i lange baner med 10Mbit. Får å ikke snakke om WLAN hastigheten min til laptop'en. Den klarer 1MB/s på en god dag, og det selv om teorien er 54Mbit. :) :)

Lenke til kommentar

Har ikke ADSL :)

Har derimot vurdert annen ruter ja... Men må såfall bli 2 stk Wireless-N rutere. Har satt serveren i boden, og for at den skal få fart i tillegg så må bridge også bli oppgradert.

Men det er kun latskap fra min side. hehe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Snakket litt med Ventelo og fant ut at det ikke var noe galt...

Jeg ble visst litt lurt av en salgskonsulent som sa de hadde en egen sentral rett i nærheten, men det er ikke noen sentraler nærmere enn 1800 meter.

Så de skulle hvertfall prøve å tweake linjen litt, ellers er det ikke så mye å gjøre.

Shibiz: Husker ikke navnet på han jeg snakket med. :hmm:

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Har hatt bredbånd fra Ventelo siden slutten av Februar,og er så langt godt fornøyd.

Ikke opplevd noe nedetid og ping har vært bra.Men,det har vært et par episoder hvor hastigheten falt til 5Mbit,hvorav jeg har måttet kontakte Ventelo for å få ordnet dette. Hvorfor dette skjedde,fikk jeg aldri noe klart svar på.

Siden jeg bor ca 2.2km fra sentralen,ble det 8Mbit abbo på meg.

post-15029-1215963132_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...