just-_-me Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 har mest sannsynlig kjøpt "katta i sekken"... men men, kanskje det går ann og løse problemet er slik at jeg har et trådløst nettverk, som kjører på 2,46 GHZ. dette funker, ikke noe problemer med dette. men problemet kom, når jeg skulle prøve et trådløst kamera opplegg som jeg hadde kjøpt, en sender og 3 kameraer. men denne senderen kjører på 2,4GHZ. altså nesten det samme som nettverket, dvs. at det kræsjer (må reestarte ruter, og slå av senderen til kamera for og få nettverket til og funke igjen) her er foresten link til kamera & sender jeg kjøpte: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...em=170146831004 utrolig bra bilde og lydkvalitet!! går dette ann og fikse på noen måte???? eller kan jeg bare kaste kameraene og senderen i søppla, også må jeg finne noe annet?? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Du kan prøve med å skifte kanal på det trådløse nettverket. I og med at både kamera og nettverk opererer på 2,4 Ghz båndet, så kan man prøve å finne den kanalen på nettverket som gir minst interference. F.eks går kanal en på 2412 Mhz, mens kanal 13 går på 2472 Mhz. Er du i dag på f.eks. kanal 11, som er 2462 Mhz, kan du jo prøve kanal 1. Men det kan faktisk være at det trådløse kameraet/sendere er av dårlig kvalitet og da men bredspektret frekvens. Er det tilfellet, kan du glemme det. Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) pr. i dag er jeg på kanal 11 ja. men hvis jeg setter den på kanal 1, vil jeg nesten bli enda nærmere senderen/kameraene? kan jo gjøre et forsøk (men har mistanke om at kvaliteten på det jeg kjøpte ikke er allverdens, hehe) Endret 6. juli 2008 av just-_-me Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 hjalp vist ikke... da får jeg bare bruke det når ikke nettverket er på... og når er det? aldri seff....! DOH! typisk at ting ikke går som du vil....FAEN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå