Gå til innhold

Spørsmål ved kjøp av ny pc skjerm

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe denne skjermen:

http://pcexpress.no/PartDetail.aspx?q=p:913467

Noen som har denne skjermen og kan komentere om den er bra eller ikke?

Men jeg er litt i tvil. For ca.6mnd siden så kjøpte jeg:

http://lanseringsguide.hardware.no/product...productId=86315

Den er konge å se film på og har et velig fint og klart bilde, men jeg liker den ikke til gaming. Så, burde jeg beholde den nåværende skjermen eller kjøpe den jeg linket til øverst?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første så er den jo "wide" og det liker jeg ikke. Å der er bare 60hz fra høyeste oppløsning og ned til 1024x768, videre ned 75hz. Har også merket på visse spill at det er styggt i kanter osv. litt vansklig å forklare.. Å der har ikke noe med skjermkortet å gjøre for jeg har prøvd andre skjermer på dette.

Lenke til kommentar

Om det at den er wide du ikke liker, er det jo bare å kjøpe ny skjerm med engang.

Nå vil flere og flere spill, om ikke alle nyere spill, være satt opp for wide, så personlig ser jeg ikke det som grunnlag for å bytte den ut.

Det at skjermen ikke gir mer enn 60hz er normalt for lcd, og spørsmålet er om det er noe behov for mer på lcd, da disse ikke fungerer på samme måte som crt. Dette er noe som også krangles om, personlig igjen, jeg mener 60 holder.

Skjermen har også 2ms grå til grå oppdateringfrekvens, så burde ikke være noe lag der.

Det at enkelte spill blir stygge i kantene, kan være at de er egentlig beregnet på 4:3 format, og ikke wide, spørsmålet er om det er noen mulighet for å justere dette så det blir bedre, om ikke ingame, så kanskje på skjermen.

Nå spør du jo om råd angående det å evt kjøpe ny skjerm, og ja, du vil kunne få høyere hz og mer riktig bilde på gamlere spill med crt skjermen. Men jeg mener ikke dette er grunn nok til å kjøpe den. Men det kommer helt og holdent ned til om du ønsker å bruke penger på ny skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...